Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 120 min (reálná data) |
Herní svět: | Období kolonizace |
Herní kategorie: | desková hra, válečná |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Academy Games |
Autoři: | Beau Beckett Jeph Stahl |
Rok vydání: | 2017 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Píše se rok 1754 a na území Severní Ameriky dochází ke střetům mezi francouzskými a britskými kolonisty. Oba domovské státy vysílají regimenty pravidelných armád, aby podpořily své krajany na novém kontinentu a odrazily útok nepřátelských milic.
1754: Conquest – The French and Indian War je třetím titulem ze série her Birth of America (Zrození Ameriky). Hra je primárně určena pro čtyři hráče a vaším cílem je obsadit více ceněného území, než se podaří vaším soupeřům (ne všechna území mají stejnou hodnotu). Zatímco jeden hráč se ujme francouzských Kanaďanů a jeho spojenec jednotek francouzské armády, druhý hráč se ujme vedení anglických koloniálních milic a jeho partner rudých kabátců, které právě dorazily z rodné Anglie. Jakákoliv z frakcí se může spojit s domorodým obyvatelstvem a posílit jím své řady.
Každý hráč má ve svém balíčku dvanáct karet - čtyři karty událostí, sedm karet pohybu a osmou pohybovou kartu příměří. Pořadí hráčů je určeno náhodným tažením kostky.
Je-li kostka tažena, hráč aktivní frakce zahraje ze své ruky jednu až tři-všechny karty, které má na ruce. Vyhodnotí události, posune armády, které se mohou skládat jak z jeho, tak i spojeneckýh jednotek, a vyhodnotí boje na územích, kde jeho jednotky při průchodu narazily na nepřátelská vojska. Boj probíhá pomocí hodu kostek. Po skončení boje si hráč dobere do tří karet na ruce pro příští kolo a tím jeho tah končí.
Hráč ve svém tahu může pohnout svými jednotkami na území, kde jsou osamocené neutrální zelené jednotky domorodců. Pokud tak učiní, indiáni se přidají k jeho armádě.
Rozdíl mezi armádami je ve třech základních rysech. V kartách, nabírání posil a kostkách. Zatímco karty událostí má každá frakce unikátní, tak pravidelné armády sdílí stejný typ a množství pohybových karet. Rovněž tak karty pohybu jsou pro obě znepřátelené koloniální milice stejné. V kostkách se liší úspěšnost/pravděpodobnost výsledku.
Co se týká posil, každá frakce, není-li řečeno jinak, dostává na začátku svého tahu čtyři jednotky/kostičky posil. Liší se však místem umísťování. Zatímco kolonisté verbují na styčných verbovacích bodech ve městech, pravidelné evropské armády musí umisťovat své posily do vlastního či spřáteleného přístavu. Ostatně verboviště stejně jako pevnosti jsou novinkou hry 1754 ve srovnání s prvním dílem 1812 a druhým dílem 1775.
Existují tři možné výsledky hodu kostkou:
Pravidelné armády disponují pouze dvěma kostkami, ale je u nich úspěšnost 50 % na zásah a 50 % na rozkaz. Kolonisté disponují kostkami třemi, ale úspěšnost zásahu je pouze 33,3 %, zatímco 33,3 % tvoří útěk a 33,3 % rozkaz. Domorodé jednotky disponující pouze dvěma kostkami mající úspěšnost 33,3 % na zásah, 16,6 % na útěk a 50 % na rozkaz.
Hra končí na konci kola tehdy, jsou-li již na stole vyloženy dvě karty příměří obou frakcí za jednu stranu. Vítězem hry se stávaji ty dvě spojenecké frakce, které společně získají více nepřátelských území než jejich protivníci. Nepočítá se tedy absolutní počet všech území, ale porovná se počet území, které na začátku hry byly nepřítele a které se podařilo soupeřům dobýt.
Autor: Raine21
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Gaia Project CZ
Akt. cena: 35 €
Končí za: 3 dny