Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: Ferry007 | 14.6.2020 | 4
Jako začínající hráč deskových her jsem tuto hru spatřil někde na webu o 3D modelech. Velmi mne zaujala, a tak jsem si ji vytiskl na 3D tiskárně, hned se všemi rozšířeními.
S přítelkyní a přáteli už máme pár partií odehraných, tak bych se chtěl podělit o můj názor.
Jedná se o logickou hru, kde se přikládáním a hýbáním kamenů snažíte obalit soupeřovu královnu kolem dokola... Prohrává ten hráč, jehož královna je ze všech stran obklopena kameny jako první.
Kameny mají různé schopnosti a různé způsoby pohybu. To činí hru velmi zajímavou a vzhledově i mechanicky atraktivní. Každý tah velmi mění průběh celé hry, proto je zde člověk neustále ve střehu. Díky pravidlu, že pole spojených kamenů může být jen jedno a nesmí se nijak rozpojit, lze některé kameny blokovat a řetězit za sebe.
Stejně jako v šachách si zde může člověk vytvořit různé strategie, jak hru začít a jakým způsobem obestavovat soupeře. Ale protože je pokaždé jiná a rozpoložení kamenů se vždy liší, takové strategie jsou snadno prokouknutelné a ne vždy použitelné. Hra tedy dost nutí k taktizování a přemýšlení dopředu.
K samotným mechanismům pohybu kamenů nemám výhrady. Jsou zde schválně kameny slabší, ale o to méně předvídatelné (pavouk) a kameny velmi silné (rozšíření Svinka). Tyto kameny ale mají oba hráči, a tak o nějaké disbalanci podle mě nemůže být řeč.
Pravidla hry jsou velmi jednoduchá, jediný problém byl naučit se co nejdříve možnosti pohybu všech kamenů a také, co s čím smí hýbat. Pak vám to vleze do hlavy a už to jede...
Partie jsou odehrané do patnácti minut, ale někdy může jeden dobře zvolený tah na poslední chvíli vysvobodit královnu a jede se víceméně odznovu... Ačkoliv většinou je i tak brzo dohráno, protože tou dobou už bývá většina kamenů ve hře. A to je právě na Hivu to pěkné - hráč nemusí mít ve hře všechny kameny, aby vyhrál, zatím se mi ani nestalo, aby oba hráči neměli v zásobě žádný kámen. Více kamenů sice nabízí víc možností, ale zase víc příležitostí pro soupeře vás zablokovat.
Od začátku jsem hru hrál s rozšířeními, proto si myslím, že do hry prostě patří. Ten pocit, když vysvobodíte svinkou královnu z obklíčení je boží. Rozšíření přidávají hře něco, co by jí jinak možná chybělo.
Klady:
+ obrovská variabilita hry a znovuhratelnost
+ jednoduchá pravidla, a přitom je to docela komplexní hra
+ lze hrát kdekoliv
+ sice je to abstraktní logická hra, ale já tam ty brouky vidím - to téma mi prostě sedí
+ krátká herní doba
+ dobré herní mechanismy, hra má dynamiku
Zápory:
- je to hra o přemýšlení, není to žádná odpočinkovka
- kameny položené jako první jsou použitelné až od pozdější fáze hry, takže první kameny bývají velmi často brouci nebo pavouci, protože jsou brány jako ty méně užitečné
- nedá se zde moc bránit, jeví se jako efektivnější metoda „jít a hned zabarikádovat královnu, nedbat moc na obranu“... že by rychlejší vyhrával?
- spojení svinky a královny je velmi silné postavení, při němž svinka dokáže královnu zachránit a protihráč ostrouhá. Sice by to mohlo vypadat, že ze začátku hry se vždy klade pavouk, svinka a královna, ale takový stereotyp to zase není. Soupeř vás velmi brzy prokoukne a dá vedle matky brouka, což je zase jeho silné kombo.
Celkově se mi hra velmi líbí, ale asi nemám nahráno tolik deskovek, abych to mohl hodnotit na nějaké škále. Pokud ale přemýšlíte o velmi nápadité hře na dlouhé večery a chcete, aby se hra jen tak neohrála, tak Hive můžu doporučit.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Dobročinná dražba: That Time You Killed Me
Akt. cena: 870
Končí za: 7 hodin
Insert Nidavellir
Akt. cena: 110 Kč
Končí za: 7 hodin