Trolí palec 2020 – Finále

Autor: Wolfsen | 21.2.2021 | 33

V neděli 21. 2. ve 12:00 skončilo nominační kolo Trolího palce za rok 2020. A jak to tedy dopadlo?

Hlavní kategorie

Na hlavní ocenění bylo nominováno celkem 20 titulů. To, které hry dostaly kolik nominačních hlasů si jako obvykle necháme zatím pro sebe a nominované hry uvádíme v abecedním pořadí.

Rodinná hra

V kategorii rodinných her bylo nominováno 20 titulů.

Party hra

V kategorii party her bylo nominováno 21 titulů. Potřebný počet hlasů získaly ještě 7 dalších titulů, ale ty nesplňují podmínky dostatečného odlišnosti nového vydání (Desítka: Junior), českého vydání v roce 2020 (KartografovéKrycí jménaYogi) nebo příliš vybočují ze zaměření kategorie (Legendy ZápaduMěstečka na dlani, Nightmare: Horrorové dobrodružství)Proto jsme je z nominace vyřadili.

Kooperativní hra

V kategorii kooperativních her bylo nominováno 19 titulů. Potřebný počet hlasů získalo ještě 7 dalších titulů, ale ty nesplňuji podmínku samostatné hratelnosti (Fallout: Atomová poutaGloomhaven: Zapomenuté kruhyMarvel Champions: Karetní hra – Vzestup Red SkullaPán Prstenů: Putování po Středozemi – Stínové cesty), podmínku nově vydané hry v češtině v roce 2020 (Arkham Horror (třetí edice), Pandemic) nebo vůbec nejsou kooperativní (Ostrov koček). Proto jsme je z nominace vyřadili.

Hry MARVEL: Rukavice nekonečnaTrosečníci jsme nevyřadili, přestože se jedná „pouze“ o SEMIkooperativní hry. Fuji Koro v nominaci také zůstalo, protože má plně kooperativní variantu.

Hra pro dva

V kategorii her pro dva bylo nominováno 23 titulů. Potřebný počet hlasů získalo ještě 5 dalších titulů, ale ty nesplňuji podmínku samostatné hratelnosti (7 Divů světa: Duel - Agora) nebo podmínku prvního českého vydání v roce 2020 (7 Divů světa: DuelLiška podšitá Duet, Summoner Wars: Války Vyvolávačů, Undaunted: North Africa). Proto jsme je z nominace vyřadili.

Rozšíření hry

V kategorii rozšíření bylo nominováno 20 titulů.

Cizojazyčná hra

V kategorii cizojazyčných her bylo nominováno 15 titulů. Potřebný počet hlasů získal ještě titul On Mars, ale ten byl vydán česky už v roce 2019. Tím porušuje rovnou dvě podmínky nominace, a proto jsme jej vyřadili. Potřebné dva hlasy k nominaci získalo dalších 18 titulů, ale i po případném vyřazení těch sporných z nich by celkový počet nominovaných her byl větší než maximálních 25, takže do finále nepostoupily.

Sloučení titulů

V celé anketě jsme se rozhodli sečíst hlasy pro různá edice hry Similo (Báje, Historie, Pohádky), resp. Spoj to (Cestování, Jídlo), protože si liší pouze tématem, který podle nás není rozhodujícím faktorem v porovnání se zcela jinými tituly. Hlasovací formulář je pevně propojen s databází, takže v hlasování bude pouze jedna z edic. Hlasy se ale budou počítat všem edicím a v případě jejich vítězství získají ocenění všechny edice.

V celé anketě jsme přičetli hlasy pro hru Pax Pamir, která vůbec nevyšla česky a nevyšla v roce 2020, hře Pax Pamir (druhá edice). Domníváme se, že se hlasující jednoduše uklikli nebo zmýlili a ve skutečnosti chtěli hlasovat pro tento titul.

Počty hlasujících

V následující tabulce přehledně uvádíme počet hlasujících a udělených nominací celkem (včetně neplatných).

  Počet hlasujících Přírůstek od předch. roč. Počet hlasů Přírůstek od předch. roč.
Hlavní kategorie 289 +31 670 +41
Rozšíření 237 Nová 496 Nová
Hra pro dva 236 +93 441 +173
Rodinná hra 224 +4 489 +14
Kooperativní hra 175 -9 279 -78
Party 160 +4 288 -12
Cizojazyčná hra 115 Nová 207 Nová

A jak hlasovat ve finále?

  1. Hlasování poběží od 22. 2. 2021 od 00:00 do čtvrtku 11. 3. 2021 do 24:00.
  2. Hlasovat mohou, jako obvykle, registrovaní uživatelé, kteří mají pokročilý účet (tj. ověřenou e-mailovou adresu).
  3. Hlasovat nesmí autoři hry, její vydavatelé, distributoři či osoby s nimi úzce spjatí (např. zaměstnanci). Porušení tohoto pravidla může vést až k vyloučení hry z hlasování.
  4. Hlasovat se bude pomocí jednoduchého formuláře (odkaz níže), v němž můžete vybrat až 3 hry v každé kategorii, jedné můžete udělit 2 body, dalším dvěma 1.
  5. Trolí palec získá hra, která obdrží nejvíce bodů. V případě remízy rozhoduje počet hlasů získaných v nominačním kole a pokud remíza trvá, může být oceněno více her.

Slavnostní vyhlášení

Slavnostní vyhlášení proběhne z důvodů nepředvídatelnosti epidemické situace online na našem YouTubovém kanále v sobotu 13. 3. 2021 od 14 hodin.

Finálové hlasování →

Profil Slavnostního vyhlášení

Sdílet s přáteli:

Komentáře

????
Pozor, tvůj hlas je neplatný!!! Vymazat a hlasovat znovu...

Copak nefunguje je 0:05

22.2.2021 00:07:15

muj hlas tez neplatny
Chtel jsem v dane kategorii udelit dvema hram po jednom bodu a zadne hre 2 body.

22.2.2021 00:19:18

PJ

Neplatný hlas...
...se zobrazuje i mně.

22.2.2021 00:19:26

. . .
taky mi to píše, že je hlas neplatný.

22.2.2021 00:20:11

čas
jestli čas 0:00 nebude až za 24h :+).

22.2.2021 00:41:27

cas
V tom pripade tam malo byt 22.2.2021 23:59:59

22.2.2021 03:27:53

Sem na tom stejně
Také mi nejde hlasovat

22.2.2021 06:45:44

porucha
díky za odezvu, o problému víme, řešíme, omlouváme se
s časem to nesouvisí, do uvedeného času byste se k formuláři vůbec nedostali

-----------------
šéfredaktor novinek ZH; předseda KDH Pajdulák

22.2.2021 08:15:06

oprava
už by to mělo být opravené

-----------------
šéfredaktor novinek ZH; předseda KDH Pajdulák

22.2.2021 08:17:24

Chybka...
Ahoj, moc se omlouvám chybka nebyla v hlasování, ale v zobrazování té chybové hlášky. Ta se omylem zobrazovala u každého hlasování a bylo jí jedno, kolik a jakých hlasů hlasující udělil.

Právě jsem na web nahrál opravu, která mi na testovacím prostědí hlášku korektně skryla (u korektního hlasování :-).

22.2.2021 08:17:37

Cajk
Hlasoval jsem ráno a vše už proběhlo bez problémů, takže potvrdzuji, že opraveno ;)
____________________________________________________
Natáčím deskoherní videa na Youtube na kanále Bartyx Gaming!

22.2.2021 13:56:56

Koop
Prečo je Detektiv: Po stopách zločinu - Přirozené příčiny v kategórii kooperácie hry? Je to rozšírenie a navyše PnP.

22.2.2021 14:44:09

JAHMAN
Přirozené příčiny jsou samostatně hratelné, publikovány byly v oficiálním českém překladu na jaře 2020. O PnP pravidla nic neříkají. V čem vidíš problém?

-----------------
šéfredaktor novinek ZH; předseda KDH Pajdulák

22.2.2021 15:48:56

On Mars
Jen bych v souvislosti s On Mars uvedl, ze primo na strance hry (stejne jako na bgg) je uveden rok vydani 2020.

22.2.2021 16:44:21

stady
1) hra česky vyšla, tím diskuze o zařazení do kategorie cizojazyčných končí.
2) https://www.zatrolene-hry.cz/clanek/tlama-games-on-mars-6674/
3) nezajímá nás bgg, ale skutečnost.

-----------------
šéfredaktor novinek ZH; předseda KDH Pajdulák

22.2.2021 17:14:59

Wolfsen
Ja som si ho aj tlačil. Ale netrebalo tam herný plán? Už si nepamätám a čo zetony?

22.2.2021 18:25:44

Kategórie - opäť a zas :)
Ja by som sa opäť prihovoril za sofistikovanejší model kategórii, pretože vôbec neviem pochopiť, ako môže byť jedna hra ZÁROVEŇ strategická (hlavná kategória), aj rodinná, aj párty hra, aj hra pre 2. Strategická aj párty? Alebo párty a pre 2? To je aká párty? :)

Toto vôbec nedáva zmysel, a preto si stále myslím, že by organizátori mali hry zaraďovať po skončení nominačného kola do jednej kategórie, podľa ich najlepšieho uváženia. Myslím si, že definícia kategórií je dosť jasná na to, aby sa to dalo spraviť. Možno niektoré hry by boli na hrane, ale stále by to dávalo väčší zmysel, ako mať jednu hru v každej kategórii. Potom hrozí blamáž typu BGG-2019 s Wingspanom, kedy reputácia tohto ocenenia prudko padla dolu a reakcie na BGG 2019 boli veľmi negatívne.

Ja nemám nič proti žiadnej nominovanej hre, len si myslím, že hra nemôže byť súčasne "nenáročná, stredne náročná, aj veľmi náročná, a aj párty". Osobne si radšej vyberiem z 10 hier v každej kategórii, ktoré do tej kategórie naozaj patria, ako si vyberať z 20, pričom polovica tam nemá čo robiť.

V kategórii SUV auto roka tiež nenájdete Fiat 500. :)

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

22.2.2021 19:10:06

On Mars
Gratuluju, hlavne nenapadne prepsat 2020 na 2019 ve zdejsim katalogu a pak tu verejne psat, ze vsechno bylo v nejlepsim poradku.

22.2.2021 22:00:46

.
Btw jsem hlasoval pro On Mars v kategorii "Hlavní kategorie", tzn. ne "Cizojazycna hra"(!), a to prave proto, ze na strance hry bylo napsano vydani 2020.

22.2.2021 22:14:57

stady
https://www.zatrolene-hry.cz/clanek/tlama-games-2-novinky-6506/
co dodat...

Pokud jsi pro hru hlasoval v Hlavní kategorii, tak ve výčtu není vůbec zmíněna, protože nezískala dostatek hlasů, aby měla šanci postoupit. Tudíž ji nebylo třeba vyloučit, ale i z této kategorie by vyloučena byla. Prostě vyšla česky již v roce 2019.
______________________
admin česky vydaných her ZH
hráč a drobný sběratel
tvůrce FB, Insta. a YouTube stránek POD VÍKEM

22.2.2021 23:13:06

stady
Ano, záznam v katalogu jsem opravil (poté, co jsem napsal komentář sem) a za chybu, která tam byla, se omlouváme. Hra ale opravdu vyšla už v roce 2019 a byla i nominovaná na Trolí palec 2019. Také nebyla v seznamu her vydaných v roce 2020, na který vedl link z nominačního článku.
V hlavní kategorii On Mars letos nezískal dost nominací na postup, takže jsme ani neřešili jeho vyloučení pro porušení pravidel. Pokud by dost nominací získal, stejně by byl vyloučen a v článku by to bylo uvedeno.

-----------------
šéfredaktor novinek ZH; předseda KDH Pajdulák

22.2.2021 23:13:17

Cardinalle
A já si opět dovolím nesouhlasit.

1) Nikde není psáno, že hlavní kategorie je vyhrazena pro strategické hry, čili hry z této "kategorie", pokud to tak vůbec lze nazvat, se mohou z podstaty věci překrývat s jakoukoli jinou kategorií.

2) Kategorie her pro dva není definovaná jako hry pouze pro dva, ale hry, které se dají velmi dobře hrát ve dvou, což podle mě opět nekoliduje s žádnou z dalších kategorií. A to také proto, že hry se mohou "chovat" velmi rozdílně podle počtu hráčů. Když si vezmu třeba Metro, v šesti lidech se hra skoro nedá kontrolovat, stává se extra light, někdo by řekl až párty. Kdežto ve dvou jsou to těžké počítací šachy.

3) Málo ostré hranice má, dle mého názoru, kategorie rodinných her, a to zejména na tom "těžkém" konci, tedy tam, kde už je podle některých na rodinné hraní příliš komplikovaná. Z mého subjektivního pohledu je to z letošních nominací třeba Arnak, ale rozhodně proti tomu nebudu protestovat. S tím se totiž těžko dá dělat něco jiného, než být (jako org) spíše benevolentnější a vyřazovat jen opravdu zjevná vybočení, což se také letos u pár her stalo (byť v jiné kategorii).

22.2.2021 23:19:57

Wolfsen, 1a2a3a4
Samozrejme beru, ze hra nepostoupila/byla vyrazena, to vubec neresim. Neni ale prece povinnosti hracu dohledavat nekde v novinkach, ze hra byla v Cesku naskladnena uz 19. 12. 2019. Prochazel jsem svou skrin a dival se, co mi tam loni pribylo (moc toho nebylo), uvidel jsem On Mars z bazaru, a v katalogu ZH bylo 2020. Na BGG taky. To zmatlo i me, i kdyz jsem vedel, ze se hra objevila v ankete uz loni za rok 2019. Tak jsem si rekl, ze asi muzu hlasovat i letos, koneckoncu by to nebylo poprve, co se nejaka hra objevila dvakrat. Ocividne jsem nebyl sam, kdo si to myslel, kdyz hra dostala i tolik hlasu v jine kategorii.

Slo mi o princip, kdyz jsem upozornil na chybu v katalogu, tak jsem cekal, ze rovnou napiste neco jako "Pardon, spletli jsme to v katalogu, uz jsme to opravili" a hotovo, nebylo by co vic resit, chybu muze udelat kazdy. Misto toho to "potaji" opravite, a jeste ze me (a neprimo dalsich, kdo pro to hlasoval) delate tupce. Kazdopadne omluva prijata.

23.2.2021 00:17:30

reakce
Ranca: díky. Já už na tuhle debatu sílu nemám.

stady: omlouvám se, neuvědomil jsem si, že tvůj první komentář míří i na náš katalog, viděl jsem bgg a myslel jsem, že argumentuješ jen tím. Kažopádně tvoje pointa, jak ji rozepisuješ nyní z toho komentáře opravdu pochopitelná nebyl.
Povinnost ověřit si, kdy hra vyšla bohužel JE na hlasujícím. Když se nominovalo soukromou zprávou, tak jsem na chybné nominace uživatele upozorňoval, ale jak anketa roste, tak vzrostla i potřeba automatického sčítání a v něm jsou hlasy anonymizované, takže nevím komu napsat. Pochopil bych, že jsi z roků v katalozích usoudil, že hra vyšla loni, ale pokud sis pamatoval, že hra byla zařazena už do Palce zařazena byla, mohl jsi napsat zprávu a o nominovatelnosti se ujistit.
Znovu zařadit stejnou hru do palce bylo možné díky rozdílným letům světového a českého vydání. Od loňska je ale možné nominovat jen hry, které vyšly česky. Tím se znovunominovatelnost (ve stejné kategorii) odstranila.

-----------------
šéfredaktor novinek ZH; předseda KDH Pajdulák

23.2.2021 08:05:26

Ranca / Wolfsen
1) Tak potom keď je samostatná kategória pre rodinné hry, prečo nie je aj pre strategické (náročné) hry? A keď teda hlavná kategória obsahuje hlavne strategické hry, prečo ju tak nenazvať? Či sa zavedie samostatná kategória, až keď hru roka vyhrá rodinná hra, a strategické budú v menšine?

2) Kategória pre 2 je tiež podľa mňa úplne zbytočná, keď to nie je IBA pre 2. Pretože veľká väčšina hier je v rozpätí 2-4 hráči, a je len veľmi málo hier, ktoré očividne nefungujú dobre v 2. Len keď pozriem min. rok, tak na vrchole sú zasa tie isté hry, ako v iných kategóriach. Nie sú v tom rebríčku iba hry, ktoré nie sú určené pre 2.

3) Hranice neostré sú, ale napr. Arnak bude tým pádom dobre zaradený, či už bude v rodinnej alebo strategickej kat.

Wolfsene - ani mňa to už nebaví, a viac k tomu nebudem písať. Ale BGG zožalo obrovskú vlnu veľkej kritiky minulý rok, pretože sa ukázalo, ako veľmi zle majú nastavené kategórie. A ZH to má rovnako, a iba preto na to upozorňujem.

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

23.2.2021 08:38:36

Cardinalle
Naprostý souhlas ve všech ohledech. A absolutně souhlasím s tvým názorem na kategorii pro dva hráče. Za mě je to zkrátka pouze taková hra, kterou už si ve třech nezahraješ. A že tu podmínku splňuje za daný rok pouze pár her vydaných v češtině? No bože, tak se bude vybírat pouze z pěti her. Nikde není napsáno, že musí být výběr co nejširší. Klidně ať se vybírá z méně her, ale ať jsou to pouze ty hry, které do dané kategorie spadají.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

23.2.2021 08:54:41

Hra pro dva
To je o úhlu pohledu, to co chcete vy je hra, kterou můžou hrát pouze dva hráči. Zatímco kategorie v Trolím palci je definována jako nejlepší hra, si zahrajete ve dvou. Oboje má svou logiku a svá pro i proti. A my se rozhodli pro druhou variantu.

Co se týká těch kategorii jako rodinná a strategická, tak souhlasím s tím, že je to stejná záležitost. A už u té rodinné je vidět, že to není jednoduché, takže je otázka jeslti přidávat další kategorie, kde buď hlasování necháme na uživatelých a pak dojde k překrývaní kategorii a budou se ozývat výhrady, že hra A nepatří té nebo oné kategorie a nebo do toho budeme zasahovat a pak se zase budou ozývat výhrady, že jsme vyřadili hru co tam patří a přoč jsme nevyřadili i hru B, když jsme vyřadili hru A atp... Kažodpádně z mého pohledu je to rozhodně téma k diskusi, ale zase jak se říká, když něco funguje, nesahej na to. :D

23.2.2021 11:35:57

Hra pro dva
Ještě jedna poznámka ke hrám pro dva a diskuzi ze své strany taky ukončím.

Mně tak, jak je kategorie nastavená teď, dává velmi dobrý smysl. Jde o to, aby se vypíchla hra, která se velmi dobře hraje ve dvou, bez ohledu na to, zda je možné ji hrát i ve více lidech. Důvod je ten, že spousta lidí hraje pouze s partnerem/partnerkou a cíleně se dívá právě na hry, které si hezky zahraje v páru, a je jim přirozeně úplně jedno, že jsou hratelné i ve více lidech (ať už dobře, nebo hůře).

A fakt, že na krabici je napsáno, že je hra určena (také) pro dva hráče, rozhodně nezaručuje, že se ve dvou taky hezky hraje. Dám dva příklady klasik - Caylus a Doba kamenná jsou hry, které jsou pro mě úplně top kousky pro hru ve čtyřech, ale ve dvou podle mého názoru fungují podstatně hůře a rozhodně bych je nedoporučil. Naproti tomu třeba Kingdomino je ve dvou úplně perfektní, s manželkou velmi rádi hrajeme variantu 7x7.

Proto je za mně více než vhodné mít kategorii, která vyzdvihuje právě hry dobře hratelné ve dvou hráčích, ne jen čisté "dvojkovky".

Každopádně díky všem za kultivovanou debatu, je dobře, že se vede. Zřejmě se shodneme, že se neshodneme :), ale i to je za mě relevantní závěr, není možné se zavděčit všem.

23.2.2021 13:00:27

Wolfsen
Diky, pokud to tedy z meho prispevku nebylo zrejme, tak se taky omlouvam za nepresny komentar. O On Mars mi vubec nejde, ze jeden muj nominacni hlas propadl, mi zily netrha, a ted v hlavni kategorii je dost dalsich kvalitnich titulu, ze kterych jsem si pohodlne vybral.

23.2.2021 15:41:59

kategorie
Já s hrami pro dva taky vůbec problém nemám a je mi jedno jestli jsou jen pro dva nebo se dají i ve více. :)
Strašně se mi líbí ta kategorie kooperativní hry, protože se tam dostaly únikové a detektivní hry a můžu mít teď trošku přehled, které díly bavili lidi více a které míň (popravdě asi se na tuto kategorii těším nejvíc)
K těm rodinným hrám, asi by bylo fajn tam dát i strategické, dávalo by mi to smysl. Rozšíření jsou hrozně super a překvapuje mě kolik jich vychází. :)
Co by mě zajímalo, jak chápete tu kategorii cizojazyčné? Co jsem se koukal, tak polovina z těch her je oznámena, že bude v češtině a tím mi nějak uniká smysl té kategorie. Byl bych pro, aby se příště uvedlo, že tam musí být hry, které nejsou oznámeny. Stejně budou v dalších ročnících soutěžit mezi sebou a přijde mi zbytečné, aby soutěžili 2x. Mě jako hráče (možná i vydavatele) zajímají v této kategorii hry, po kterých naši vydavatelé nesáhli a i tak jsou dobré a unikli mi. Pardon :D

23.2.2021 16:07:39

Strategické hry přidat, cizojazyčné dát pryč :)

- - -
Deskové, počítačové i mobilní hry, baví mě všechny.

24.2.2021 11:14:24

D@R

Chybné datum
Ahoj, budu za hnidopicha, ale musím no, narazil jsem na chybku ve větě "Hlasování poběží od 22. 2. 2020 od 00:00 do čtvrtku 11. 3. 2020 do 24:00." Letí to, ale máme už 2021 ;-)

24.2.2021 11:43:35

D@R
Díky za upozornění. Tak jsem si to hlídal, abych to nepopletl, a stejně... opravím.

-----------------
šéfredaktor novinek ZH; předseda KDH Pajdulák

24.2.2021 12:00:06

cizojazyčná
také jsem z toho lehce zmaten. To už tady bylo a díky tomu bylo možné, aby hra vyhrála dva roky po sobě a kvůli tomu se to rušilo. Nebo mi něco uniká?

24.2.2021 12:01:42

D@R

Čtvrtek
Ještě taková drobnůstečka, abych definitivně obhájil statut prudiče :-D je správně skloňování do čtvrtku nebo do čtvrtka?

24.2.2021 12:20:20

Čtvrtek
Správně je "do čtvrtka", viz např. zde
https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=%C4%8Dtvrtek#bref2

Vzor hrad/les je malinko komplikovaný ...

24.2.2021 13:19:42

D@R
Do čtvrtka ;)

24.2.2021 13:20:25

za mě ok
Mně se líbí, že hry pro 2 nejsou omezeny na "pouze 2".
Líbí se mi i kategorie cizojazyčné - můžu mít přehled, co vyšlo ve světe, zjistit si, co z toho se bude lokalizovat a na co si tedy počkat, případně o co se zajímat v angličtině. Nemám ani potíž v tom, že nějaká hra letos vyhraje cizojazyčnou a za rok klidně hru roku. Jsou to prostě jiné kategorie.

Naopak pro příští rok bych se také přimlouval k přidání kategorie "strategické" nebo "hráčské" hry. A zde by asi bylo fajn být striktní - hra může být buď v kategorii rodinná nebo strategická, ne v obou. Ovšem potíž asi bude v tom, kdo to rozhodne, že? Že by dle procenta nominací?
A vedle toho by byla kategorie obecná "hra roku", kde bude všechno dohromady.
Samozřejmě pak může být velká šance, že nějaká hra vyhraje hru roku a zároveň strategickou hru. Mně by to nevadilo, ale chápu, že někomu by mohlo.

24.2.2021 20:39:26

cizojazyčné
Mě by přišlo vtipné, kdyby hru za cizojazyčné vyhrál Gloomhaven: Lví chřtán (hra která je už rovnou s českým názvem) :D

24.2.2021 21:32:33

reakce
Ke strategickým hrám jsme se vyjádřili zde: https://www.zatrolene-hry.cz/clanek/troli-palec-2020-nominace-8390/
a zde: https://www.zatrolene-hry.cz/clanek/troli-palec-2019-vyhlaseni-vysledku-6987/
a možná i jinde. Nemá cenu se opakovat.

Kategorie cizojazyčných her byla zavedena na základě požadavku uživatelů. Takže jak vidno požadavky jsou protichůdné a nelze vyhovět všem.

Nějakou dobu bylo možné nominovat do hlavní kategorie i hry, které česky nevyšly, což vedlo k tomu, že některé hry byly nominovány dva roky po sobě (při světovém a poté při českém vydání). Vyčlenění do vedlejší kategorie je v tomto ohledu ale značně odlišné. V tom, že je hra jeden rok nominována jako ve vedlejší kategorii cizojazyčných her a posléze jako česká v hlavní kategorii nebo jiné vedlejší, nevidím zdaleka takový problém.

Vyloučení oznámených her (k českému vydání) z cizojazyčné kategorie by možná smysl dávalo, ale jak vidno, je obtížné uhlídat už jen rok vydání, natož ještě to, jestli bude v češtině... Chceme pravidla udržovat tak jednoduchá, jak to jde, proto nepředpokládám, že bychom tuto podmínku zavedli.
Bohužel to pak s sebou nese ten komický aspekt, který je ještě větší u Pelíšku než u Lvího chřtánu.

-----------------
šéfredaktor novinek ZH; předseda KDH Pajdulák

25.2.2021 10:55:31

Pro 3, 4 a 5
Tak ja se primlouvam za dalsi kategorie. Nas se sejde max 5, takze tyhle kategorie by se mi libily, abych vedel po cem sahnout.
Diky

26.2.2021 21:32:37

Charitativní aukce

Dobročinná dražba: That Time You Killed Me
Dobročinná dražba: That Time You Killed Me
Akt. cena: 880
Končí za: 1 den

Všechny tyto aukce >>

Vybíráme z Bazaru

Kemet
Kemet
Akt. cena: 850 Kč
Končí za: 14 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas