Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: martinsun | 4.6.2021 | 6
– „Jsou tam všude kamery. Tam jít nemůžeme. Odhalí nás a budeme muset potupně utéct.“
– „Jenomže jsou tam ty složky s dokumenty, které nutně potřebujeme. Bez nich se dál k prolomení šifry nedostaneme.“
– „Víte co? Já se tam pokusím proplížit a vše jim vzít pod nosem…“
Ve hře Iniciativa se hráči nejprve vtělí do party teenagerů, kteří získali tajemnou hru The Key, kterou se chystají hrát. Jakmile ji rozehrají, začínají se dít věci i v jejich osobním životě. Každý z hráčů hraje za jednoho kamaráda z party, který ovládá svého avatara ve špiónské hře. Společným cílem je nasbírat na mapě dostatek indicií a uhodnout šifru v dané misi. Do cesty se jim staví překážky ve formě nastražených pastí a nepřátel.
Každý hráč si vybere jednu z postav, za kterou bude hrát. Postava je představována kartou a „standee“ figurkou. Každá postava má svou speciální schopnost.
Zvolíte si misi a poté se podíváte do knihy příběhů, která je zpracována do docela obstojného komiksu. Marvelácký styl tu ale nečekejte, spíš mi to připomíná staré komiksy z Komety. Po přečtení dané části příběhu buď začnete přímo hrát nebo budete plnit některou z hádanek vložených do příběhu.
Podle zvolené kapitoly (mise) nachystáte patřičnou desku herního plánu a na ni náhodně položíte žetony stop, vchod a později i nepřátel a nástrah.
Poté se karta mise zastrčí do stojánku a otočí. Na její druhé straně je šifra, kterou musíte vyluštit.
Samotná hra na hrací desce je poměrně jednoduchá. Na začátku svého kola máte v ruce vždy 4 karty. Ty používáte, abyste spouštěli jednotlivé akce, pohybovali se po mapě, odhalovali a sbírali stopy.
Ve hře jsou 4 základní akce (představované akčními kartami):
Kartu z ruky hrajete (pokládáte) na jednu z výše uvedených akčních karet, které máte položeny na stole. Háček spočívá v tom, že můžete na danou akční kartu položit vždy jen kartu s vyšší hodnotou. Ve svém tahu můžete udělat dvě akce.
Postupně sbíráte stopy, které jsou náhodně rozmístěny po celé mapě. Některé z nich místo hledaných symbolů obsahují pasti, které vás nutí odhazovat karty nebo blokují první tři základní akce.
Ve svém tahu můžete udělat jednu z výše uvedených akcí. To vás stojí jednu odehranou kartu z ruky položenou na akční kartu. Nebo odhodíte dvě karty, použijete speciální schopnost své postavy a použité karty putují na odkládací balíček.
Na konci svého tahu si vždy povinně doberete do 4 karet v ruce. A právě tímto mechanismem hra odměřuje čas. Po vybrání všech karet z dobíracího balíčku si vytvoříte nový balíček z karet položených na odkládacím balíčku. Navíc do nich zamícháte 4 karty se stopkami. Na třech z nich je jeden symbol stopek, na jedné dva. Vytvořením nového balíčku se spouští stav nebezpečí. Jakmile si na konci svého tahu doberete kartu se stopkami, hned ji odhodíte. Ve stavu nebezpečí není dobírání karet povinné. Hra končí, jakmile jsou takto odhozeny tři symboly stopek.
Daná mise končí v okamžiku, kdy jste buď:
Následně si přečtete patřičnou kapitolu v knize příběhů.
X. Po otevření krabice a vyjmutí hracího plánu zjistíte, že zbytek komponent je uložen zhruba ve čtvrtině krabice. Zbylou část tvoří kartonová výplň. I když s krásnými ilustracemi, tak pořád jen výplň.
Tlusté žetony mají i svou nevýhodu. Hůře se berou do ruky a když jsme dohrávali kampaň, na některé rožky jsme museli být opatrnější, protože začínaly být lehce roztřepené. Největší peklo však nastalo, když jsme upevňovali „standees“ do přiložených stojánků. Nejedna postava má kvůli tomu ve své spodní části šrám. Tím chci říct, že můžete zapomenout na to, že byste „standees“ z podstavců vyndávali.
X. Samotná pravidla mi občas přišla chaotická. Ztracen jsem byl v některých pojmech. Pochopit, že „akční karta“ je vlastně jen označení pole, bylo docela náročné. Naštěstí to zachránily všudypřítomné příklady.
1. Hra má své kouzlo v každém počtu hráčů, což mě příjemně překvapilo:
2. Speciální vlastnosti jednotlivých postav:
Bavilo mě podle vybrané postavy uzpůsobovat styl hry a pohyby po mapě.
3. Každá špionská agentura má své protivníky. Setkáte se s nimi později ve hře. Někteří kradou žetony, jiní blokují váš pohyb nebo sběr stop. Ve hře jsou celkem 4 a můžete je porazit pomocí karet, které máte v ruce.
X. Postavy jsou sice zajímavé, ale k srdci nám nikomu nepřirostly.
Hra s nepřáteli se nám zdála docela jednotvárná. Prvním našim cílem byla jejich likvidace a pak už nám nadále do scénáře nezasahovali. Možná, že kdyby někteří nešli zlikvidovat, hruby to posunulo na vyšší úroveň obtížnosti.
X. Občas se stalo, že po dohrání jednotlivé mise se nečetla žádná další část příběhu a pokračovalo se rovnou na další. A my se po sobě dívali a říkali si, že tu něco chybí.
X. Pomyslnou kulkou mezi oči bylo, když jsme prošvihli čas a podle pravidel jsme šifru v dané misi nemohli řešit. To nám prostě nedávalo smysl, a šifru jsme i tak vyluštili. Přece jenom jsme se nechtěli připravit o nejlepší část hry.
X. Pořád mi nějak nezapadá do sebe, proč musím před samotnou hádankou hrát hru. Ta je sama o sobě velmi náhodná a někdy jsme po pár sebraných stopách znali řešení, ale jindy jsme museli na mapě sebrat téměř vše, protože hledané symboly byly na posledních neotočených žetonech. Náhoda je zde až příliš velká. Jednoduše se těšíte až budete mít herní část za sebou a budete se moci vrhnout do toho, co má opravdu smysl.
X. Hra po dohrání kampaně obsahuje dalších 24 misí, ale nějak jsme se nemohli donutit k tomu, abychom je zahráli. Jediným lákadlem zůstávají neodhalené karty tajemství, které na nás mrkají z neotevřeného balíčku.
X. Slibovaný mix „3 v 1“ (hra + příběh + šifry) tu bohužel moc nefunguje, ale „2 v 1“ ano. A skvěle! Příběh a do něj zasazené šifry a hádanky se parádně doplňují. Poslední kamarád z naší trojky si hraje sám ve svém pokoji a občas něco na své dva silnější druhy zakřičí, těm sice jeho rada pomůže, ale klidně by se bez ní obešli.
Pokud máte rádi exit hry, určitě si užijete hádanky a šifry, kterých je zde plno. Jejich obtížnost je tak akorát pro ty, kteří se rádi nad hrou zamyslí a chvíli dumají nad tím, jak daný rébus vyřešit. Příběhová část se taky příjemně čte.
Bohužel samotná herní část působí odtrženě od zbytku. Hra sice běží lehce a je jednoduchá, ale chybí jí kousek k tomu, aby byla zbylým dvěma částem rovnocenným partnerem.
Samotnou hru tedy můžu doporučit, protože většinu času se u luštění budete skvěle bavit. Na druhou stranu po jejím dohrání ji s klidným srdcem pustím dál. Tedy až potom, co si ofotím skvělé karty tajemství se základy šifrování.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Zvířátka pana Holmese
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 5 dnů