Rozhovor s Tadeášem Spoustou o Legendách země Euthie

Autor: Wolfsen | 2.5.2017 | 9

Dnes (2. 5.) odstartovala na webu HitHit.cz crowdfundingová kampaň původní české deskové hry Legendy země Euthie. Vyzpovídali jsme pro vás autora hry - Tadeáše Spoustu.

Wolfsen: Ahoj, můžeš nám v krátkosti představit svou hru?

Tadeáš: Ahoj, Legendy země Euthie je kompetitivní hra na hrdiny ve fantasy světě magických monster a draků. Velký důraz je kladen na rychlý vývoj svého hrdiny v průběhu hry a na taktiku efektivního využívání možností hry. Svého hrdinu si vylepšuješ nejen novými schopnostmi nebo kouzly, ale také vybavením jako jsou zbroje, helmy, boty, prsteny, amulety atd., bojuješ s monstry a snažíš se získat největší slávu a zachránit svět Euthie před nadvládou draků. Samozřejmě vše v pěkném grafickém provedení. :-)

Mohl bys jednoduše představit herní mechanismy?

Jeden z herních mechanismů je efektivní využívání tří akcí každý tah (boj/3 body pohybu, obchod/2 body pohybu a těžba/1 bod pohybu) s tím, že si mohu jednu z nespotřebovaných akcí převést do dalšího kola. Díly mapy se objevují rychle a každou hru je mapa postavená jinak, hráči tedy mají jiné možnosti a strategie. Na mapě si hráči obsazují jednotlivá pole, která jim nejen mohou přinést nějaký zlaťák navíc v průběhu hry, ale na konci hry se za ně dostávají body. Boj s monstry je postaven tak, že monstrum vždy ovládají protihráči a snaží se hrdinu s pomocí karet schopností monster zabít. V bojích jsou používány kostky. Hody jsou však ovlivnitelné schopnostmi a kouzly hrdinů, případně použitím Gaaru či dalších předmětů. Úmrtí je ve hře součástí průběhu hry a neznamená to pro hráče nemožnost ostatní dohnat či předehnat v bodech a vyhrát.

   

Kde jsi čerpal inspiraci pro hru? Jak pro příběh, tak mechanismy.

Inspirace pro mě jsou hry počítačové, strávil jsem celé dětství cca do 20 let u PC, kdy přišla realita všedního života a vytrhla mě ze spárů fantasy světa. Ve 25 letech jsem přičichl k deskovým hrám a napadlo mě, že by stálo za to si do fantasy světa najít cestu zpět a začal jsem tvořit vlastní svět Euthii. Mé nejoblíbenější tituly PC her jsou Baldur's Gate, Icewind Dale, Gothic, Diablo, Heroes of Might and Magic, Might and Magic a mnoho dalších. Příběh se tvořil společně s vymýšlením mechanik a postav do hry ale určitě pro mě byla inspirace opět v PC hrách. Mechaniky ve hře jsme bohužel museli vyvíjet stylem pokus omyl, protože jsem v té době znal jen několik starých deskových her (Osadníci z Katanu, Dostihy a sázky). Dlouhou dobu jsme ve hře třeba neměli vůbec kostky, ale to jsme museli změnit.

Pravidla, která jsem měl k dispozici, uvozuje počáteční příběh. Nicméně nedočetl jsem se v něm o Gaaru, na který se zase odkazují komponenty. Co to je Gaar?

Pravidla jsou teď naší hlavní prioritou, chybí v nich spoustu věcí a hlavně srozumitelné vysvětlení hry a část příběhu, který bude vysvětlovat i proč mezi sebou hrdinové bojují skrze monstra a to, že Gaar je vlastně pozůstatek z mocné magie Vis, kterou mágové ovládali draky k poražení Rasgarotha.

Čím se tvá hra liší od ostatních podobných her (Mage Knight: Desková hra, Talisman, Might & Magic Heroes, Descent, Arcadia Quest ad.) a proč bych měl dát přednost právě jí?

Tahle otázka je pro mě zodpověditelná jen z části, a to hlavně proto, že z vyjmenovaných her znám a hrál jsem Mage Knight (v průběhu tvorby) a Talisman (více jak 10 let zpětně). Porovnání s Talismanem asi ani z mého pohledu nejde, ve hře nemáme texty příběhů a úkolů, společné je tam asi jen hra na hrdiny a kostky. Mage Knight je dle mého názoru velice komplexní hra a i přes to, že jsem se jí časem naučil, po sehrání několika her s přáteli jsem zjistil, že si ji nemám s kým už zahrát. To si myslím, že je hlavní rozdíl mezi Euthií a Mage Knightem. Euthii si může zahrát každý, protože pravidla nejsou nijak obtížná. Rozhodně nás třeba potěšilo, když hru pochopili nehráči deskových her a líbila se jim i přes to, že ji hráli tři hodiny. Další přednost Euthie je dle mého názoru náhoda. Ve hře jí máme sice na hodně místech, ale pokud má hráč opravdu celou hru velkou smůlu třeba na špatné hody kostkami, tak má stále šanci vyhrát, pokud tomu trochu přizpůsobí svou přípravu a taktiku. Ještě mě napadá, že se mi vždy v PC hrách líbilo, když jsem si mohl rychle ve hře postavu vylepšovat a stále získávat lepší a lepší vybavení, kouzla a schopnosti. Když bych to měl zase porovnat s Mage Knightem, kde získám jedno nové kouzlo a mohu ho použít až v dalším kole (cca za půl hodiny) a kdo ví, jestli ho vůbec budu mít možnost dobře zahrát, tak se nám tenhle prvek do Euthie myslím povedlo dát velice úspěšně. V Euthii si koupíš novou hrudní zbroj, nasadíš si jí, ihned se Ti zvýší počet bodů zdraví a v dalším boji to je hned sakra znát, stejně tak je to i s novými kouzly nebo schopnostmi, hned v zápětí je používáš a už koukáš po nových...

   

Komu bys svou hru doporučil, jaká je cílová skupina?

Doporučil bych hru všem, kdo mají rádi RPGčka nejen na PC ale i na stole. Hru si užívají často hráči Dračího doupěte nebo i milovníci eurovek, protože se ve hře hraje na finální body reputace a lze vymýšlet různé taktiky, jak se k vítězství dostat. Věkově se myslím hra zavděčí nejvíce mezi 20 - 40 lety, protože tihle jedinci ještě pamatují klasická RPGčka na počítačích.

Jak dlouho již na hře pracuješ? Kolik času a peněz tě to stálo?

Pracuju na hře už od ledna 2015 a přítelkyně mi už před tím "nadávala", že hodně pracuju, ale teprve s prací na hře jsem dost často 12 - 16 hodin v kuse trávil tvořením obsahu, vymýšlením mechanik či přípravou prototypů pro testování. Dohromady to bylo opravdu mnoho tisíců hodin, ale protože mě to neustále baví, tak ten čas u tvoření hry děsně letí. Peněz to stálo opravdu hodně nejen mě ale i mé společníky, protože jsme si na všechno museli přicházet sami a protože hru budeme vydávat a vyrábět také sami, potřebujeme pomoc od fanoušků v kampani na hithit.com.

Kdo všechno se na hře podílí a jak?

Na hře jsem zprvu pracoval sám asi do listopadu 2015 a pomáhalo mi jen pár přátel dle potřeby a chuti. V prosinci 2015 jsem se dohodl s Michalem Vilímem (kamarád, se kterým jsem hrával World of Warcraft) a Markétou Bláhovou (má přítelkyně), že projekt dotáhneme do konce. Michal mi pomáhal nejvíce s testováním, aplikací mechanik a nových nápadů do hry. Markéta mezitím pracovala na ilustracích a designu hry. Na pomoc jsme si v průběhu tvorby ilustrací hledali různé grafiky, protože jeden člověk vše nemohl zvládat. Ilustrace hrdinů a krabice dělal Petr Štich. V průběhu testování se u hry vystřídalo určitě více jak 100 lidí s tím, že 80 % z nich nám dávalo návrhy na zlepšení, které jsme dost často v různých variacích aplikovali.

Jak jsi dal dohromady tým?

Bylo potřeba najít ilustrátora a testera, takže jsem rozhodil sítě a domluvil spolupráci, důležité bylo se rozhodnout, že do toho jdu na plno a dotáhnu to do konce!

Jakým způsobem jste hru testovali? Hledal jsi pomoc někoho, kdo má s tvorbou her zkušenosti?

Testování probíhalo zpočátku převážně v okruzích přátel a mezi námi. Hru jsme testovali opravdu hodně a od května 2016 jsme hru začali velice hojně testovat mezi cizími hráči v klubech a na herních akcích, kde jsme získávali velice dobré náměty na vylepšení, za což jsme moc vděční! Pomoc u někoho, kdo má s tvorbou her zkušenosti, jsme nehledali. Dělali jsme hru od hráčů k hráčům, tedy přidávali jsme a neustále přidáváme do hry obsah, který hráči chtějí. Samozřejmě nelze vyhovět všem, ale hodně jsme hru v průběhu upravovali, aby byla zábavná a různorodá tak, jak hráči chtěli.

Kdy se hry dočkáme a jak se k ní dostaneme?

S hrou jdeme jako kampaň na hithit.com 2. 5. 2017, která poběží měsíc a půl. Tam si hráči budou moci hru předobjednat a mohou se na ní těšit cca do 3 měsíců od skončení kampaně. Následně bude hra prodejná v obchodech jak v kamenných, tak internetových.

Proč nejprve HitHit a ne rovnou Kickstarter nebo jiný crowdfundingový server?

Původní plán byl rovnou Kickstarter, ale vzhledem k časové a finanční náročnosti překladů, testování v jiných jazycích a také natěšeným českým fanouškům, jsme se rozhodli udělat nejprve malou kampaň tady v ČR. Je to pro nás sice krok, který nás zabrzdí přípravami na českou kampaň, ale dá nám lepší možnosti pro přípravu na Kickstarter. Jít rovnou na Kickstarter by pro nás znamenalo další minimálně půl rok práce a velké výdaje, které aktuálně nejsme schopni vydat.

Kde si budeme moci hru vyzkoušet?

Testovat hru lze od poloviny minulého roku na všech veřejných větších akcích (většinou v Brně nebo Praze či Plzni). Aktuálně budeme přítomni na Jarním deskování, Zatroconu a HOPEConu. I přes to, že jsme aktuální verzi hry považovali za finální, podařilo se mi najít několik drobností, které jsem v průběhu posledních měsíců ještě vylepšil, takže aktuálně testované verze hry budou ve finále ještě o něco lepší. Vylepšení aktuální verze hry vyplavaly na povrch hlavně při přípravách Limitované edice hry, která bude obsahovat mechaniky a vylepšení připravované primárně pro rozšíření hry. Bude možné hrát až v pěti lidech, ale hlavně vybírat z pěti postav.

Něco dalšího, co bys rád vzkázal návštěvníkům Zatrolených her?

Děkujeme za podporu, ať už je ve tvaru nápadů, rad, pomoci s testováním nebo finanční podpora v kampani! Pracujeme na tom, aby hra neměla žádné chyby a byl to opravdu prvotřídní kousek na trhu, ale přesto se může nějaká chyba přehlédnout, a proto nás vždy neváhejte kontaktovat jak na legendsofeuthia@gmail.com, tak na facebooku. Na další vývoj hry budeme shánět pravidelné testery a možná i společníky, takže s ambiciózními nadšenci po kampani si dáme vědět! :-)

Díky za rozhovor!

Taky děkuji a ahoj!


Ještě doplním, že již dříve natočil rozhovor s Tadeášem @lladjex z JOUB.castu (jeho rozhovor zde). A nyní již jen standardní info o kampani: hru si můžete pořídit za příspěvek 1390 Kč včetně poštovného nebo, pokud budete dostatečně rychlí, za 1239 Kč. Dostupná je také limitovaná edice a zvýhodněná větší balení.

Stránky kampaně na HitHitu

Kampaň končí 15. 6. 2017

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Díky za rozhovor
Pro mne byl přínosný v tom, že nebudu chtít hru podpořit. ;-)

2.5.2017 08:21:05

no
Jakože fandím každému kdo má snahu, ale těch 600 tisíc by těžko sháněli i na kickstarteru, natož pouze na CZ serveru (ale třeba se pletu a najdou se tu stovky nadšenců :)

2.5.2017 18:01:47

Držím jim palce...
...ale těch 600 komunita dohromady nedá ani náhodou. Zkoušel jsem si to nějak připodobnit, abych se dokázal sám rozhodnout a je to jako prodat 360x Scythe. To se myslím žádnému shopu nepodaří a to je nějaká hra.

2.5.2017 20:50:10

Hru neznám, proto ji nechci nijak soudit, nicméně
1.) Nepřipadá mi úplně vhodné, že se hra jmenuje Legends of Euthia, když již existuje zavedená značka Legends of Andor.

2.) Přijde mi zvláštní název Euthia čtený [eutia], je to takový kočkopes - proč jde o cize vypadající název ale čtený česky? Pokud hra uspěje, uvědomuje si autor, že to celý svět bude číst [jutia] - chce to tak? Začne tomu tak také říkat, nebo bude dál zarputile prosazovat českou výslovnost.

3.) Dle videa mi zpracování přijde hodně "spartánské"...

Držím autorům palce a z povzdáli sleduji...

3.5.2017 10:30:11

drive...
to je zatim slusna jizda, par novych backeru a celkova castka se hned navysi o hezkych par desitek tisic :). Jen by me zajimal pomer hracskych prispevku a "sponzorskych daru" :)

3.5.2017 12:29:33

Lacky
počet příspěvků vidíš u jednotlivých položek.

3.5.2017 12:31:21

@marektomas98
vidis pocet vyuzitych odmen, resp. kolik jeste zbyva. To ale nic nerika o tom, kolik dany backer skutecne prispel (navic castku lze skryt nebo prispet zcela anonymne). Prostym souctem odmen pro aktualne 46 backeru se na 262tis nedopocitas.

3.5.2017 13:00:47

@Lacky
ty vyditelne vydaji na 69000 Kč.
Nevím, jestli je to kvůli "hypu" domluveno dopředu (koukněte, kolik jsme už dokázali vybrat peněz za náš skvělý produkt) nebo jestli někdo opravdu projektu věří a rozhodl se až teď...

3.5.2017 13:17:24

hit hit
.. druhý den kampaně a je téměř polovina vybraná. Vidím to jen z venku a fantasy není můj šálek kávy, ale třeba Tadeáš ví, proč si může v hit hit kampani věřit. Kdyby se česká verze Scythe prodávala pouze přes hit hit, tak se 360 krabic podle mě prodá určitě, ale to se srovnávat opravdu nedá.

3.5.2017 14:36:13

Rukavička
Ano, je vybráno téměř 270 000,- ale přispělo na to pouze 50 lidí, na to nezapomínej. Je více než pravděpodobné, že tam někdo jednorázově nasypal třeba 200 000,-

3.5.2017 19:16:27

RE: Pelly
Proč ti přijde, že je grafika spartanská?

Mně se tedy zpracování hry líbí. Určitě to nemá produkční kvality FFG, ale snad krom příšer, které se mají ještě prý předělávat je grafika sympatická a funkční. Hlavně se to dobře hraje a graficky nic neruší, nepřekáží a funguje.

Obecně mi přijde, že hodně lidí (sebe nevyjímaje) má grafickou stránku deskovek nastavenu tak, že pokud to nemá ala americkou či francouzskou kvalitu ilustrací, tak to stojí za prd. Mám to často u německých her. Třeba Orleans nebo Zámky mě vyloženě odpuzovali, ale po zahrání se i ta grafika líbí a hlavně mi přijde, že ke hře dost sedí. Ale samozřejmě chápu, že je to dost individuální.

3.5.2017 20:08:24

Zhan_Shi
.. tenhle argument beru. Přijde mi to potom trochu jako Poker. Jestli má v ruce vedle toho esa další dvě, je v pohodě. Jestli je tam jen jedno, možná tuhle partii prohraje. Já mu do karet nevidím, jen s napětím sleduji.

3.5.2017 23:12:24

má trocha do mlýna
Co se týče názvu, tak je to podle mě hodně nešťastná volba... přesně jak píše Pelly, furt se mi to plete s Andorem a ve světě, pokud uspěje, to spíše díky tomu zapadne...
Grafika mi osobně přijde hezká, nic extra, ale rozhodně to dostačuje, je to takový český styl mi přijde a jak píše alladjex taky mi přijde, že hodně lidem přijde nedokonalé to, na co nejsou zvyklí z dnešního vyfintěného světa... hlavně ať je funkční u hry.
Jinak se mi hra dost líbí a přeji jí úspěch, co mě ale zaráží je sebejistota Tadeáše, který s úspěchem na hithitu počítá se mi zdá... buďto neví jak to funguje na našem trhu anebo má připravenou nějakou záchranou injekci, kterou projektu dá život i v případě nouze... v každém případě vypadá to tak, že už něco na podobné bázi bylo použito, takže snad je tu ještě záložní, páč vybrané peníze budou spíše jen klesat a v určité chvíli se to zastaví... ale možná ještě někteří čekají na zatrocon (jako já) aby si hru odzkoušeli, ale to té kampani přidá max 10 000...
Ale všechno to jsou mé osobní odhady a pocity, hlavní je, že tomu projektu fandím a hodně se mi líbí, snad po případném neúspěchu to autoři nevzdají a zkusí jinou cestu (že by ten mnohem logičtější kickstarter?)

3.5.2017 23:26:09

Zhan_Shi Rukavička
Jednorázově to nebylo, naskakovalo to spíše po čásktách okolo 100 000 Kč.

Jak jsem psal výše, nevím jestli to bylo plánováno (pak mi celý hit-hit přijde jen jako marketing pro hype) nebo se objevili opravdoví nadšenci...

4.5.2017 06:01:32

Zatrocon
Mám to stejně jako matewr84, vyzkouším a uvidím. Každopádně fandím!

4.5.2017 08:04:19

hithit
No.. minule jsme se s kamarády podivovali, že hra má asi 42 backerů a vybráno cca 140 tisíc.. Dnes už je to 53 přispěvatelů a částka vyletěla na 270 tisíc :) To tam někdo nalévá těžké prachy teda

4.5.2017 10:55:06

sponzoři
V rozhovoru v Deskofobii Tobiáš zmínil, že má nějaké sponzory, kteří mu na hithitu pomůžou. Ale mně se to moc nelíbí, prostě to ve mně nevzbuzuje důvěru.

Jinak počty vypadají jednoduše... Když si teď sečtu počet přispěvatelů * minimální částka pro daný příspěvek a budu ignorovat příhozy "Hrdina - sponzor" za 5000 a "Léčitel - malý sponzor" za 2500, tak se dostáváme na 52 přispěvatelů za 74000. A vybráno je o 200 100 Kč víc, takže to vypadá, že jsou tam 2 sponzoři za 100 000.

4.5.2017 13:33:12

Dobra diskuse
Co resite? Bud autora podporte nebo to ignorujte. Me ta hra nezaujala a nemusim mit kazdou pytlovinu jen kvuli tomu ze je to od ceskeho autora, tak to ignoruju.

At ma i 150 sponzoru na vydani hry. Chce si splnit sen tak at se snazi.

4.5.2017 15:05:50

Presne
Prekvapuje ma koľko hejtu tu človek číta medzi riadkami. Autor si pozháňal sponzorov, tak čo je na tom zlé? Prečo nedôvera? Nechápem chlapci ;-)

4.5.2017 15:13:25

emoce
Já myslím, že právě moc čtete mezí řádky, já žádný hejt nevidím. Sám jsem jen reagoval na to, že kampaň je úspěšná a již druhý den má téměř polovinu splněnou. Což je podle mne trochu zkreslené vnímání situace, that's all.

4.5.2017 15:24:05

Sponzori
Proc by nemohl mit domluvene treba nejake sponzory (napr. eshop), kterym pak da X desitek krabic za lepsi cenu (mozna i lepsi nez by si dokazal Babis vyjednat)? Nebo treba bude sponzor mit logo na krabici nebo v pravidlech? Prijde mi to v poradku, to je prece marketing resp. mi to prijde jako jedina rozumna moznost pokud chce clovek vybrednout z amaterismu a nechce pachat ekonomickou sebevrazdu.

Deskofobie ma logo sponzoru v kazdem videu. Ma se mi to kvuli tomu nelibit, ze si byli schopni takove sponzory sehnat?

Ja sice osobne hru nepodporim (narozdil treba od zminene Deskofobie), protoze to neni muj salek kavy, ale obdivuju prave tu aktivitu ohledne rozjezdu kampane a schopnost zajistit si neco vic nez jen nejake "breceni" ze mi na moji "krasnou" hru nikdo nechce prispet... Takze drzim palce a preju aby to dotahli a ukazali vsem nevericim (a neprejicim), ze to jde.

4.5.2017 19:38:56

...
Jasně, jasně, ať má sponzory ... vlastně je dobře, že má sponzory. Napsal jsem jen svůj subjektivní názor, který je způsoben tím, že je ta kampaň zkreslená, jak už zmínil Petr. Vypadá to, že je vybraná skoro polovina, ale ve skutečnosti ne. Pokud Tadeáš už nemá další sponzory, tak když odečteme těch 200 tis., tak je potřeba vybrat 400 tis. a to odpovídá 150 přispěvatelům limitované edice + 120 přispěvatelů standardní edice (pokud se nezapojí multi-pledge). Takže 270 přispěvatelů. Nyní nás je asi 55.

Ono asi líp vypadá, že se vybralo 46% částky, než když by tam bez sponzorů a s cílovkou 400 tis. bylo necelých 20%.

Ještě nerozumím jedné věci - proč je limitovaná edice limitovaná na 150 krabic. Přišlo by mi fajn, kdyby mohli mít všichni přispěvatelé na hithitu tu limitovanou. Stejně tak moc nechápu ty velmi nízké počty u těch multi-pledgů.

No nic, konec polemik. Hra se mi líbí svým zaměřením a stylem, přispěl jsem, takže taky přispívejte! :) Už jen 9 kousků limitované edice za zvýhodněnou cenu :)

4.5.2017 20:18:24

hate
ode mě to taky nebylo myšleno nějak zle.. Jen mi přijde správnější, když tyto kampaně na podobných serverech slouží vyloženě k vybrání peněz od komunity co by ráda podpořila projekt a nějaké nasmlouvané sponzorské dary by dle mě tvůrci mohli mít předem odečtené od cílové sumy, kterou potřebují vybrat - hned by to vypadalo reálněji a nadějněji, že jim stačí od lidi třeba "jen" 250 tisíc místo těch 600

4.5.2017 23:04:16

Tadeáš

LzE
Ahoj lidi,

jak si tak pročítám ty komentáře, tak vám chci trochu osvětlit situaci.

1. Snažíme se vydat naší první deskovou hru, název Euthia vznikl z vymyšlené přezdívky, kterou jsem ve hrách používal (je to pro mě osobně srdcovka, stejně tak, jak ta hra). Hru chceme vydat zatím tady v ČR, vyrábět tady a vyslovovat to mohou lidé, jak chtějí. Mám radost, že jsme se dostali s hrou do této fáze.

2. Pro vydání hry takové velikosti je potřeba dost peněz, v ČR na tom nevyděláme, to nám je jasné. Protože je to velká suma peněz, tak jsme se snažili sehnat sponzory ale riziko pro sponzora, že někomu poskytne i třeba 50 000 kč a výroba se pak realizovat nebude, je opravdu veliké. Naštěstí nás napadlo, že přes hithit.com je tohle riziko sníženo tím, že dokud se nevybere požadovaná částka, peníze tvůrci nedostanou. Respektive ten, co přispívá dostane zpět celou částku, bez rizika. Naopak pro nás, pokud nám někdo přispěje je to obrovský závazek, protože musíme odměny doručit ve slíbených termínech se slíbeným obsahem.

3. Kickstarter byl původní plán, ale... Když pracuje firma na projektu v 10 lidech a jeden jim odpadne, je to blbý, ale stále se to podle mě dá zvládnout. My jsme ovšem byli 3 společníci plus ilustrátor a jeden z nás z osobních důvodů na začátku roku odpadl. Takže třetina core týmu pryč a během několika týdnů se nám nového nadšence nepodařilo najít. Takže jsme zrušili domluvu s překládáním a jsme na hithitu...

Děkuji všem za podporu, za komentáře a za zakoupení hry. Mějte se fajn.

5.5.2017 09:26:41

Tadeáš
Díky za vysvětlení, teď už to chápu, tohle mě předtím nenapadlo s tím rizikem a vrácením při neúspěchu.
Tak hodně zdaru!

5.5.2017 13:25:57

Můj názor na hru a kampaň
Zdravím všechny,

můj názor je ten, že všichni hráči, jenž mají rádí fantasy, jsou RPG pozitivní. nebo, jako já, milují série Heroes Of Might And Magic, Diablo a další hry, by měli být nadšení, že český amatérský tým vytvořil a rozhodl se vydat takovou to hru, která v českém provedení na trhu nebyla a já se na ní hodně těším. Popravdě je mi jedno v jakém poměru jsou na HitHitu vybrané peníze od sponzorů a nadšenců, kterým se hra líbí, protože především chci, aby hra vyšla a já mohl u ní strávit hodiny skvělé zábavy. Proto jsem hru podpořil a přeji autorskému týmu úspěch hry a také potřebné množství vybraných peněz. Jestliže se podařilo sehnat také určité množství peněz od sponzorů, pak zcela jistě díky za ně a také díky jim, sponzorům, za příspěvky!!
Nepřejícná kritika a asi i závist je v české společnosti dosti zakořeněná, je znát i v některých komentářích a je to dost smutné, tak jsem se rozhodl napsat i kladný názor na kampaň. Raději hru koupím, zahraji a také, bude li zájem, dám i zpětnou vazbu, nebo nápad, aby plánovaná rozšíření, či další obsah pro hru, byla také hodně zajímavá. Vždyť předběžné názory na hru jsou pozitivní a dosud představené mechaniky hry se mi líbí. I když fantasy není něčí šálek kávy, a tomu rozumím, není korektní hru samotnou, nebo způsob financování, ihned odsoudit. Prostě si takovou hru nekoupíte. S takovýmto přístupem by totiž moc žádných původních českých her nevyšlo, jestli nějaká vůbec a je jedno jakého žánru. Je prostě divné, že se neřeší kvalita samotné hry a jejich mechanik, ale jak velká celková částka peněz se vybere a od koho. Já za sebe autorům hry velice děkuji, protože bez jejich snahy, času a invence by žádná hra nebyla a až ji budu mít doma, přidám i podněty k samotné hře.

7.5.2017 14:02:30

Tadeáš
Přijde mi zajímavý, že neustále zmiňujete, že na Kickstarter nechcete kvůli překladu... přitom to je na celé srandě nejlevnější položkou. Uvažovali jste nad tím, že není taková sranda vyrobené hry posílat od nás třeba do USA? To už se vlastně bez vydavatele nebo distributora nedá zvládnout... a vlastně je otázka, jestli by byla udržitelná výroba v Čechách (výroba v Číně a přeprava lodí znamená zlomek výrobní ceny u nás), což je samozřejmě ohromný logistický problém a vyžaduje to neúměrně důkladnější přípravu.

Abych jen nepindal - s projektem vám držím palce. Rád uvidím, že takto rozsáhlá hra se dá zafinancovat v Čechách, čemuž jsem dosud vůbec nevěřil (když se vybralo zatím maximálně na dětské hry... a výrazně menší částky). Rovnou ale přiznávám, že sám si kopii nepořídím, ač mám RPG hry moc rád. Nějak se nemůžu přenést přes tu ošklivou grafiku a upatlané ilustrace. Obzvlášť, když vím, že je v Čechách spousta nadšených ilustrátorů a grafiků, kteří se tomu chtějí věnovat a často dělají za provizi. Podívejte se třeba na Shuffle Heroes, to je taky fantasy klišé, ale o několik úrovní výše.

7.5.2017 22:54:55

Tadeáš

LzE
Děkuji za podporu a určitě budeme rádi za zpětné vazby na hru!

Překlad, výroba mimo ČR a dodání hry mimo ČR jsou velká témata, která aktuálně už neřešíme. Děkuji za náměty.

Co by mě určitě moc zajímalo je, co konkrétně máte na mysli "ošklivou grafikou" a "upatlanými ilustracemi"? Jako celá naše hra nebo jen nějaké části? Moc tomu nerozumím...

9.5.2017 19:46:12

Xira Dera
"S takovýmto přístupem by totiž moc žádných původních českých her nevyšlo, jestli nějaká vůbec a je jedno jakého žánru."

To musí mít kluci z CGE radost!

10.5.2017 06:51:53

Diskuze
Hit hit kampaň Euthie je velká věc. Svým způsobem na sebe poutá větší pozornost než kampaně Českých her na Kickstarteru, protože tato kampaň cílí do našich řad, myšleno řad českých hráčů. Je asi pochopitelné, že se o této kampani bude diskutovat. Také nesouhlasím se vším co tu zazní, přesto​ si nemyslím, že pohnutkou je nepřejícnost nebo dokonce závist. Ono to totiž může být i tak, že za názorem proč tato kampaň a ne jiná, nebo proč tato grafika a ne jiná atd. může být prosté přání úspěchu. Postoj podpoř nebo mlč jde proti medializaci hry a kampaně ještě před jejím spuštěním. Kdyby Tadeáš nechtěl aby se o jeho hře veřejně diskutovalo, tak by asi volil jinou strategii.

11.5.2017 21:28:15

Hezky nám ten rozhovor uležel…

--------------------------------------
Deskoherní Inkvizitor
Zakládající člen hnutí "Jednorožce s duhou do záhlaví Zatrolenek"

6.5.2022 13:11:19

Vybíráme z Bazaru

Duna? tajemství rodu nové ve folii
Duna? tajemství rodu nové ve folii
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 3 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas