Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: PatrikBolas | 23.9.2015 | 22
Letošní československá indie scéna je plná překvapení. Říkám československá, protože po již dříve vyzpovídaných českých nezávislých autorech se dostává ke slovu i naše sousedské Slovensko a s ním Peter Scholtz (stránka autora). Ten již několik let usilovně pracuje na své temné karetní hře Sorcerer, o níž bude dneska řeč.
Ahoj. Můžeš nám v krátkosti představit svou připravovanou hru?
Hra Sorcerer je tematicky zasazena do temného viktoriánského světa. Jedná se o karetní hru pro dva nebo čtyři hráče, využívající k vyhodnocení soubojů vlastní kostky a unikátní mechaniky. Nejedná se o hybrid žádné populární karetní hry, Sorcerer se v oblasti herních mechanik snaží kráčet vlastní cestou. Samozřejmě zde najdete klasické prvky kompetitivních karetních her, ale žádný z nich není nosným prvkem hry. Ve hře hráči představují velmi mocné čaroděje, jejichž pokrevní linie pramení z podstaty starých pohanských bohů a stvořitelů. Jsou součástí jedinečných pokrevních linií, které do hry mechanicky přenášejí rozdílné strategie a způsoby hraní. Jak se hra hraje se dozvíte z karty hry nebo z připravovaného videa, které vám brzy představíme.
Jak dlouho na této hře již pracuješ?
Popravdě, ani přesně nevím. Myslím, že už tak čtvrtým rokem. První již hratelnou verzi hry jsem uveřejnil v soutěži na BGG (BoardGameGeek) v srpnu roku 2014, kde jsem získal přední místo za grafiku a hra samotná se umístila v první desítce za design. Jednalo se o hrubé spojení Magic the Gathering a Mage Wars, nebylo to nic inovativního a hra potřebovala změnu. Ta přišla koncem roku 2014 po navázání kontaktu se skupinou na Deskožroutovi, která mi s vývojem pomáhala skoro rok.
Takže kdo všechno se podílí na vývoji hry?
Hráči! Každý, kdo hru hraje a diskutuje o ní, se podílí na jejím vývoji. Jsem sice autor, ale bez hráčů by ta hra stála za prd. Když si odmyslím grafiku, tak mi silně pomáhá můj hlavní konzultant Pavol Jackovič, který má na svědomí i sepsání pravidel. Jeho přísným očím neunikne žádná nesrovnalost, ať už v pravidlech nebo herních pojmech. Nesmím samozřejmě zapomenout na kolektiv Deskožrouta. Kluci to testovali na slezinách a dávali mi neskutečně konstruktivní reakce. Těch jmen je opravdu moc... Určitě je najdete s velkým poděkováním v herní příručce. Hodně mi pomáhají Veronika Prokůpkova (český překlad a korektura), Štěpán Honc a Will Connor (anglický překlad a korektura) a v neposlední řadě Morthe, který mi pomáhá s korekturami a přípravou materiálů pro tisk a web.
Jakým způsobem tedy hru testuješ?
Každým možným. U nás v rodném městě v Košicích, kde to hráváme v jednom herním obchodě, dokonce začnou pravidelné čtvrtky se Sorcererem. Pomalu začínám získávat skvělou podporu ze sousedního města Prešov, kde brzy chystám předváděčku. Snažím se to co nejvíce hrát s cizími lidmi. I když se z nich časem stanou přátelé, je to pořád něco jiného, než hrát s nejbližšími. Ti vás jenom chválí a poznáte to. Velkou část mých testerů tvoří skvělí dlouholetí hráči „Magiců“, protože věřte nebo ne, ale přísnější testery nenajdete. A nesmím opomenout zmínit, že každý mi může napsat a já mu milerád pošlu herní materiály. Co je skvělé, že hráči chtějí hru podpořit a posílají své postřehy. Nemám problém se o svůj výtvor podělit. Výměnou žádám jen konstruktivní zpětnou vazbu, ať už bude jakákoliv. Jde mi primárně o to, aby se vám na konci cesty dostala do ruky prvotřídně vyvážená hra.
Mohl bys nám povědět něco o příběhu hry?
Nejlepší bude, když si přečtete výňatek z této knihy.
Navrhoval jsi herní svět tak, aby v něm mohly vzniknout i další hry či rozšíření, nebo se jedná o sólovou záležitost?
Svět, který už dlouho nazývám „Svět za oponou“ vznikl už před sedmi lety, kdy jsem v tomto světě vyvíjel pen&paper RPG hru. Ta skončila v šuplíku, svět nikoliv. Na zasazení Sorcerera mi záleží stejně tak, jako na hratelnosti hry. Mám prostě rád, když mi hra svým způsobem vypráví příběh. Myslím, že mohu oznámit, že jeden zkušený člen slovenskočeské herní komunity RPG hráčů vyvíjí pen&paper RPG s názvem Inkvizitor, které se na Svět za oponou dívá z opačné strany, než Sorcerer. Inkvizitoři jsou lidé, kteří se snaží pochytat čaroděje a musejí tak překonat jejich nástrahy, přitom sami jsou „pouhými“ lidmi. V neposlední řadě se momentálně testuje kooperativní dobrodružná karetní hra, kde za mě vývoj hry přebral jeden můj důvěrný přítel. Podrobnosti si zatím nechám pro sebe, ale brzy se o hře dozvíte více a dokonce si jí budete moci vytisknout a zahrát, jak už je mým zvykem.
Čím se tvá hra liší od ostatních her a proč by mě tedy měla zaujmout?
Základním jedinečným prvkem hry je kostkový souboj, který funguje netradičním způsobem a je vyhodnocován vlastními kostkami. Možnost přehodit kostky si koordinujete tím, jak odehrajete kolo před soubojem. Další věc, kterou moc často u karetních her nevídám, je střídání hráčů po vykonání jednotlivých akcí, což vede k tomu, že jste neustále na tahu a nikdy se tak nestane, že čekáte 10 minut, než se dostanete na řadu. Poslední mechanikou jsou bojiště. Ve hře se bojuje o dvě ze tří bojišť, na která vyvoláváte svá stvoření. Ta se v průběhu hry mohou přemisťovat, což do hry přináší silný taktický prvek.
Mohl by ses více rozpovídat o rozšířeních, jsou-li v plánu?
Určitě jsou v plánu. U Sorcerera je toho strašně moc, co se dá rozšiřovat. Noví hrdinové, nové pokrevní linie, nové sady monster, nové varianty hry, nová bojiště... Takto bych mohl ještě chvilku pokračovat. Sorcerer je moje vášeň, ve které nemíním přestat.
Jakým způsobem hru plánuješ vydat a kdy se toho dočkáme?
Momentálně mám sjednáno několik obchodních setkání na letošním veletrhu v Essenu. Neprozradím jména, ale jedná se o přední světová vydavatelství. V případě, že hra nezapadne do jejich portfolia, budu pokračovat v přípravě kampaně na Kickstarteru, které se už nějakou dobu věnuji. Pokud se podmínky po Essenu nezmění, tak se kampaně dočkáte ještě tento rok.
Na jaké cílíš trhy a v jakých bude hra jazycích?
Hra bude určitě v anglickém a českém jazyce a aktuálně přemýšlím i o německé lokalizaci, tu však nemohu potvrdit.
Jaké máš se hrou plány po jejím vydání?
Hrávat ji co nejvíce. Scházet se s lidmi, kteří jí fandí a organizovat různé turnaje a herní akce, pro které samozřejmě vyvineme různé herní podložky a promo produkty. Vše se ale odvíjí od způsobu vydání hry a způsobu financování její produkce.
Jak řešíš grafickou stránku hry?
Ilustrace karet jsem z 90 procent tvořil já sám, ale nemůžu nezmínit talentované pány Jana Drenovca a Vaška Pěnčíka. A potom tu je Pavel Širůček, který mi nesmírně pomohl a stále pomáhá jak s ilustracemi, tak i se samotnou grafikou. Bez něj by spousta věcí nevypadala tak dobře, jak teď vypadá.
Co mám udělat pro to, když si hru chci vyzkoušet?
Hru si můžete vyzkoušet hned teď. Stačí, když mi napíšete mail (peterscholtz30(zavináč)gmail.com) a já vám obratem zašlu materiály k vytištění. Karty jsou momentálně pouze v angličtině.
Kde nalezneme více informací o samotné hře?
Hlavně na Facebooku, kde nás najdete pod Sorcerer: A strategy card game, na Deskožroutovi, kde se o hře pravidelně diskutuje, samozřejmě tady na Zatrolených hrách a konečně na naší webové stránce, která je stále ve vývoji.
Děkuji za rozhovor a přeji mnoho štěstí s vývojem.
BGG
A ešte aj na BGG:
http://boardgamegeek.com/boardgame/181819/sorcerer-strategy-card-game
Beta Test
Priatelia v pripade, ze by ste chceli hru testovat... mozte mi napisat spravu aj tu na zatrolenych.
@Zatrolene: Velmi pekne dakujem za rozhovor.
Sorcerer
Beta Test team
Kedze od vas dostavam cim dalej tym viac mailov so ziadostou o testovanie a zaslanie materialov a nas beta test zacina naberat celkom velke rozmery (Velky respekt!), vytvoril som pre nas na FB dedikovanu stranku. Na tejto stranke budem stale postovat outputy z testovania; mozme tam diskutovat priamo o zmenach, alebo riesit akekolvek nezrovnalosti. Odkaz: https://www.facebook.com/Sorcerer-SCG-Beta-Team-454569838062189/timeline/
A co ti FB negativní?
Sorcerer
#5C4RL37
No ja som otvoreny akymkolvek napadom. Popravde som v tomto uplne pozadu, myslim znalost socialnych sieti. Ak mate nejaky napad tak sem snim, nech sa v komunikacii citime co najpohodlnejsie. Niekde kde vieme postovat aj obrazky, to je celkom dolezite... minimalne premna.
Jak jsou na tom třeba
hofykšanda a nych?
Sorcerer
#5C4RL37
"Jak jsou na tom třeba hofykšanda a nych?"
Nerozumiem.
Diskuzáky z dávnych dob.
Snad ještě žijou.
hofyland.cz a nyx.cz
Tedy nedělám si iluze,
že FBprostých je nás tu nějak extra moc.
FB
taky neprovozuju takové asocialni site :-)
Asocialne siete
Tak to teda spravme tak, ze mailove feedbacky od vas budem jednoducho priebezne sumarizovat tu na zatrolenych. Dneska sa opat niekolko hodin testovalo a viem povedat, ze sa momentalne uz len smirgluju drobne odchylky hodnot. Ku prikladu po siestich hrach sme sa zhodli na tom, ze karta potrebuje pridat +1 k sile. Inak sa pri beta teste mozete tesit na plne hratelnu uz takmer vyvazenu hru.
Učasť na Bete
Priatelia nemozem si dovoli nenapisat, ze mi od vas chodia mail za mailom (schvalne dnes sa ozvalo asi 13-14 doposial neznamych ludi z CZ/SK) a to ma nesmierne tesi; dakujem za uzasnu podporu a VERY klobuk dole. V pondelok/najneskor v utorok vam poslem Beta Test pack, kde najdete vsetky karty ktore sa momentalne testuju (Hovorime vlastne o vsetkych doposial navrhnutych kartach), video tutorial (V EN) a sprievodcu pre nahradu komponentov (Kolko akych zetonov budete potrebovat a ako pouzit beznu 1d6 coby nahradu custom kociek). Byt v beta time znamena taktiez to, ze kazdy card pack ktory sa navrhne vam bude zaslany na tlac a testovanie. Potom uz je len na vas, ci mi poslete feedback alebo nie.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
7 divů DUEL + rozšíření Pantheon
Akt. cena: 650 Kč
Končí za: 5 dnů