Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: Wolfsen | 29.8.2017 | 0
Na několika herních akcích a koneckonců i v našem katalogu jsete mohli zaznamenat chystanou původní českou hru Královský bál aneb Jak nelovit princezny. Nyní vám konečně přinášíme rozhovor s jejím autorem Pavlem Kolářským, který je také známý pod přezdívkou Kolaps.
Wolfsen: Ahoj, můžeš nám v krátkosti představit svou novou hru?
Kolaps: Ahoj, jistě. Jedná se o kombinační karetní strategii s - alespoň myslím - vtipným tématem.
W: Čím se tvoje hra liší od ostatních her a proč by mě tedy měla zaujmout?
K: Unikátní na mé hře je to, že všechny karty jsou od začátku ve hře. To znamená žádné dobírání, odkládání ani míchání. I když ne všechny jsou dostupné, díky idei balíčků.
W: Mohl bys jednoduše popsat herní mechanismy?
K: Bohužel se nemůžu odkázat na podobnost s žádnou „herní klasikou“. Hráči posouvají postavy po desce, představující taneční sál s předálími, přímo nebo využitím efektů ostatních postav s cílem získat co nejvíc bodovaných karet princezen.
W: Mohl bys nám povědět něco o příběhu hry?
K: Myšlenkou hry je využít intrik prostředí královského bálu k získání co nejvíce princezen. K jakému účelu hráči princezny získávají už nechávám na jejich fantazii. Občas napadají hráče taková využití, která i mě překvapí.
W: Komu bys svou hru doporučil, jaká je cílová skupina?
K: Hra je velmi kompetitivní. Jde o to vymyslet kombinace, kterými hráč získá princeznu a zároveň bránit kombinacím soupeřů. Je vhodná pro nekonfliktní lidi, kteří se baví tím, že soupeře přechytračí. I z toho důvodu jsem dal minimální hranici věku na 10 let.
W: Jak dlouho na této hře pracuješ?
K: Prvotní nápad jsem dostal 25. 5. 2016 ve snu. Prostě se mi zdálo, že mi můj kamarád představuje nějakou skvělou hru. A když jsem si pro probuzení sen zrekapituloval a trochu doladil principy, je z toho Královský bál.
W: Zdá se ti takhle o hrách často?
K: Poslední 3 roky tak jednou za 14 dní. Asi se na mě podepisuje ta osmiletá praxe prezentátora deskových her. Většinou to jsou jen útržky vzhledu či mechanik hry, často v praxi nepoužitelné. Královský Bál byl zatím nejdelší a nejkomplexnější ze snů.
W: Nepřibarvuješ si to trochu s těmi sny?
K: Přísahám, že je to pravda. I když slyšet to tak tomu asi taky nevěřím. Ale je to tak. V noci z čtvrtka na pátek (24. -25. 8.) se mi zdálo hned o třech hrách. Šel jsem se v 7 večer natáhnout (ne ještě spát) a vzbudil jsem se o půl druhé ráno s tím, že se mi zdálo o nějaké námořní hře. Něco jako Merchants & Marauders, ale jen obrysově, žádné detaily. Když mě pak ráno v 7 vzbudil budík měl jsem v hlavě sen, že jsem nějakým hráčům doporučoval jakousi vláčkovou hru. Pamatuju si diskusi: Já: „Umísťování vagónů na mapu je hlavní zdroj bodů.“ Někdo: „No to teda ne.“ Já: „Dobře, tak je alespoň nejpřímočařejší.“ Někdo: „Jo, to jo.“ Přitom ti hráči měli na stole rozloženou jinou hru. S kartama, deskou a takovým zvláštním stojánkem ve tvaru velkých přesýpacích hodin a ornamentální grafikou ve stylu Lords of Watterdeep.
W: Je Královský bál tvoje první hra?
K: Realizací bude první, ale nápadem je až třetí. Bitevní roboti (svižná RPG hra se souboji robotů) je ve fázi hratelného prototypu a momentálně pravidla a print & play leží v mailu polského vydavatelství Rebel. A Šťastná farma (mix mezi dětskou a strategickou hrou) zůstává ve fázi nápadu kvůli vysoké konkurenci v tématu a mé preferenci na zbylé dvě hry.
W: Kdo všechno stojí za vývojem hry?
K: Základem teamu jsem já a ilustrátor Martin „Thar“ Novák. Z propagačního letáčku se dá vyčíst jméno grafičky Lenka „Alkaran“ Součková. Ale ta se mnou poslední dva měsíce nekomunikuje, takže zvažuji angažování nového grafika. Poslední členkou teamu je povídkářka vystupující pod přezdívkou Leonyda Styron, která je autorkou medailonků postav a mám od ní slíbenou jazykovou korekturu pravidel. Výhledově sháním lidi na překlady pravidel a člověka schopného vytvořit ucházející propagační video pro kampaň.
W: Jak jsi vlastně dal tým dohromady?
K: Martina jsem potkal na Conci 2016, kde prezentoval své kresby. Tam jsme se také dohodli spolupráci. Založil jsem FB stránku hry na které jsem postupně zveřejňoval Martinovy obrázky a moje symbolické ztvárnění efektů postav. V březnu letošního roku jsem pak oslovil Alkaran, kterou znám z jednoho DrD portálu, kde tvoří design místního časopisu. Než se v červnu odmlčela stačila vtisknout grafickou podobu herní desce, víku krabice a prvním čtyřem medailonkům postav (na boky krabice).
W: Jakým způsobem jste hru testovali?
K: Prvotní testování, ještě „papírkového“ prototypu, bylo po herních klubech - Paluba, Mephit, Mystica. Od června letošního roku existuje prezentovatelný prototyp, takže využívám své pověsti prezentátora deskových her k propagaci na letních conech.
W: Jakým způsobem hru plánujete vydat a kdy se toho dočkáme?
K: Na hře si chci vyzkoušet crowdfundingové financování. V první fázi v českém prostředí portálu HitHit. Start kampaně plánují na leden 2018.
W: Tím jsi částečně odpověděl i na mou další otázku, ale přesto: na jaké cílíš trhy a v jakém bude jazyce?
K: V první fázi cílím na Česko a okolí - Slovensko, Polsko, Maďarsko. Tomu budou odpovídat i jazykové mutace pravidel dostupné na stránkách kampaně. Přímo součástí balení budou jen česká pravidla.
W: Jaké máte se hrou plány po jejím vydání?
K: Pokud bude česká kampaň úspěšná, plánuji druhou fázi, už celosvětovou, přes portál Indiegogo. Jazykové mutace by se tak měly rozšířit o angličtinu, němčinu, francouzštinu, italštinu, ruštinu a japonštinu. S tím, že první tři bodu součástí balení, ostatní ke stažení na stránkách kampaně.
W: Proč zrovna HitHit a Indiegogo a ne jiné crowdfundingové platformy?
K: Pro první fázi chci platformu s účty v Česku a v korunách. Z jejich porovnání vychází HitHit jako nejlepší. Počtem projektů, objemem projektů, návštěvností i službami. Indiegogo je sice menší než Kickstarter ale můžu založit kampaň pod svým jménem - Kickstarter neumožňuje aby autorem projektu byl rezident ČR. Navíc má širší portfolio služeb. Například Pre-Campaign nebo InDemand Marketplace.
W: Budeme mít možnost si hru někde vyzkoušet?
K: Nebližší příležitost bude 14. - 17. 9. v Praze na Žižconu. Jednám o propagaci na Koprconu, Deskohraní a Hopeconu. Pokud bude zájem není pro mě problém donést prototyp některou středu do brněnské čajovny Mystica. Případně o nějakém volném víkendu do čajovny Za zrcadlem také v Brně. Mimochodem v čajovně Mystica se stále nachází předchozí "papírková" verze prototypu k volnému vyzkoušení.
W: Jak moc se tento prototyp liší od současné verze? Dokáží si z něj hráči udělat dostatečný obrázek o hře?
K: Jde z něj zjistit myšlenku a hlavní principy hry. Je to stav před grafikou a před odladěním. Jsou to opravdu jen nastříhané papírky. A efekty tří ze sedmi postav se změnily během testování hry aby hra lépe odsýpala a nedocházelo k "zásekům". Určitě bych ho cíleně nedoporučoval jako alternativu toho prezentovatelného prototypu, který mám u sebe.
W: Kde nalezneme více informací o samotné hře?
K: Základním zdrojem je již zmiňovaná FB stránka hry: Royal Balll. Pozor na tři el na konci, se dvěma je to úplně jiná stránka :-D. Informace o plánovaných testováních budu zveřejňovat i zde na ZH.
W: Ještě něco, co bys o své hře rád řekl návštěvníkům ZH?
K: Přijďte na testování, hodnoťte, lajkujte, sdílejte. Čím, víc vás bude, tím bude hra propracovanější, kvalitnější a levnější.
W: Díky za rozhovor.
K: I já děkuji.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Space Hulk (Fourth Edition) NOVÝ
Akt. cena: 9500 Kč
Končí za: 5 dnů