Rozhovor s Antonem Markovem o hře Sansára

Autor: Wolfsen | 27.4.2019 | 3

Předevčírem, tj. 26. 4., začala na HitHitu crowdfundingová kampaň hry Sansára. Její autor Anton Markov nás už před časem kontaktoval a tak jsem jej mohl řádně vyzpovídat.

Wolfsen: Ahoj, mohl bys našim čtenářům v krátkosti představit svou hru?

Anton: Ahoj, je to takový jednoduchý filler inspirovaný orientální mytologií. Hráči v ní začínají jako stromy a postupně se reinkarnují do zvířete, člověka či dokonce poloboha. Rovnou také nadhodím, že je to hra poměrně náhodná, ostatně jako život sám.

W: Mohl bys to přece jen trochu rozvést?

A: Hráči začínají hru jako stromy a jako takoví toho mnoho dělat nemohou. Ve svém tahu si prostě vezmou kartu z balíčku událostí a pokud mají více než pět karet v ruce, jednu odhodí. Pokud ale táhnou kartu reinkarnace ihned se reinkarnují do zvířete. Jako zvířata už jsou trochu akčnější. Taženou kartu události rovnou zahrají, tím manipulují se svojí nebo soupeřovou karmou. Pokud si jako zvíře táhnou kartu reinkarnace, záleží na jejich aktuální karmě, zda se reinkarnují zpět do stromu, nebo do člověka. Stejná pravidla reinkarnace platí i pro člověka, ten ale ve svém tahu může zahrát libovolnou kartu události z ruky – teprve jako člověk má hráč pořádnou volbu. Posledním stupněm reinkarnace je polobůh, ten může dokonce hrát libovolný počet karet událostí, ale na konci svého tahu musí také odevzdat jednu kartu pozitivní karmy. Reinkarnujete-li se, když máte pouze karty negativní karmy, přijdete do pekla, což vás značně zdrží. Cílem hry je být člověkem a dosáhnout nirvány – to znamená nemít karty ani negativní, ani pozitivní karmy.

W: Co tě inspirovalo k vytvoření takovéto hry?

A: Odpovím trochu víc zeširoka. Už od dětství jsem měl rád hry. Naprosto jsem miloval Jumanji a už jako dítě jsem zkoušel hry vytvářet. Z té doby mi ještě pár námětů leží v šuplíku a snad se mi je časem podaří dotáhnout. K vytvoření Sansáry mě dostalo mé studium kulturologie a religionistiky a také mí kamarádi z Číny a jiných východních zemí. A konkrétně proces převtělování – Sansára – mi prostě přišel jako velmi dobrý a originální námět.

W: Jak dlouho jsi hru vyvíjel a jak jsi ji testoval?

A: První koncept Sansáry jsem vytvořil koncem roku 2016, takže vývoj a testování probíhalo přes dva roky. Hru jsme testovali asi v 20 lidech, které jsem sháněl zejména přes sociální sítě, konkrétně – vzhledem k mému původu – přes síť VKontakte. Hru jsme zkoušeli testovat i elektronicky, ale vzhledem k tomu, že já sám programovat neumím a kamarád, který mi to sám nabídl, to nakonec nezrealizoval, tak k tomu bohužel nedošlo.

W: Jak jsi našel ilustrátorku?

A: Tu jsem hledal také na webu. Tady, byť i ona je Ruska a na rozdíl ode mě žije v Rusku, jsem využil zejména server Behance. Velmi se mi líbil její styl, hlavně zapadal do tématu hry. Celkem snadno jsme se dohodli a celá grafická podoba hry je vlastně její dílo. Včetně třeba fontu, kterým je provedený název. Řešili jsme spolu třeba i barevné ladění – ta oranžová barva, to není náhoda, to je barva Tibetu. Původně jsem taky chtěl, aby karty pozitivní karmy byly červené, na mě ta teplá barva působí pozitivně, ale kamarádi mě přemluvili, a tak je pozitivní modrá a červená je negativní.

W: Proč jsi zvolil vydání prostřednictvím crowdfundingu a proč konkrétně HitHit?

A: To je složitější a původně jsem tou cestou jít nechtěl. Měl jsem to rozehrané na více frontách, oslovil jsem česká i ruská vydavatelství, ale neprojevily zájem. Taky jsem už byl skoro dohodnutý s jedním známým, že by hru zafinancoval, ale nakonec si to rozmyslel. Takže na konec vlastně nic moc jiného nezbylo. Tolik úspor, abych mohl hru vydat vlastním nákladem zase nemám. HitHit? Nevím, prostě mi padl do oka, jim se projekt líbil, takže jsme se dohodli.

W: Co plánuješ se Sansárou do budoucna?

A: Samozřejmě záleží na tom, jak dopadne kampaň na HitHitu. Ale pokud to půjde dobře, tak bych rád udělal nějaké rozšíření, vydal ty hry, co mám v šuplíku anebo se možná pustil do lokalizace ruských her na český trh.

W: Na závěr – jaký jsi vlastně hráč?

A: Nevím (smích). Hraju, manželka taky hraje, musí (smích). Rozhodně spíš deskovky než videohry. Z těch maximálně tak Hearthstone, což je vlastně karetka. Doma mám asi 20 her. No a to je taky takový vedlejší produkt toho testování, že jsem si kolem sebe vytvořil jakous takous herní skupinku.

W: Tak to by bylo, děkuji ti za rozhovor!

A: I já děkuji!

Facebooková stránka hry Sansára

Kampaň Sansáry na HitHitu

Kampaň končí 9. 6. 2019

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Kanban: Automotive version (Ita+ Eng)
Kanban: Automotive version (Ita+ Eng)
Akt. cena: 900 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas