Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: coldrexxx | 10.4.2020 | 3
S naší pravidelnou herní skupinou jsme se po nějaké delší epické záležitosti rozhodli pro malý šláftruňk v podobě malého funny dobrodružství. Sáhli jsme po dlouho zaprášené a takřka nehrané hře Munchkin.
Jediný, co jsem si pamatoval bylo, že jsem ji koupil, jednou hrál, asi špatně pochopil pravidla, protože na první dobrou nenadchla a pak odložil. Nyní nastal čas ji vzkřísit ze sbírkového hřbitova a dát jí šanci - v lepší sestavě, s pivem v ruce a bez bab :D
Prvotní nadšené čtení originálně napsaných pravidel rychle opadlo a marně jsme začali hledat jak se zaznačí úrovně hrdinů. To si máme psát na papír? Jako fakt? To tam nemohl být nějaký plánek? Nebo počítadlo? Nevadí, jdeme to rozjet. Podle všeho by to měl být skvělý titul - vždyt k němu vyšlo milion rozšíření a stojí za ním Steve Jackson. To přece nemůže být špatné.
NEBO...?
Samotný princip náhodného otočení karty, kdy čekáš příšeru, se záhy mění ve frustraci, když si potřetí vytáhneš povolání, rasu nebo ještě lépe kletbu. A pak si vezmeš do ruky něco podobného. A tak se první tahy hráčů táhnou tempem podivně vleklým. Občas nestvůra, občas si někdo zvýší úroveň, zkusíš někomu něco zkazit a zjistíš, že sis sám vyplýtval 2 karty, které sis střádal 5 kol a máš z toho prd. Toto samotné by vlastně nemuselo vadit, kdyby celá hra byla tak o 150 % svižnější. Ale ono to chce hodně číst texty, počítat, jestli na to máte, a ještě kontrolovat okraje karet, takže překotná rychlost není žádoucí. Kombinací a možností je velká spousta - možná až moc velká na svižnou karetní hru.
Další herní mechaniku, kterou do teď trochu nechápu, je zvyšování úrovní zadarmo. Absolutně postrádající jakýkoli pocit z odvedené práce, prostě čistě náhoda. Stejně tak kletby jsou někdy úplně o ničem a někdy (např. „-2 úrovně“) docela hardcore. Karty jsou vtipné... no, nebo aspoň ze začátku. Zpracování obrázků sice stylové, ale zadní rub karet dveří a pokladů velmi generické a tak na úrovní „Malování Advanced“.
A pak nastane onen zásadní moment, kdy se objeví velká nestvůra, dva si chtějí navzájem pomoct, ale třetí hráč zrovna může začít škodit a nenechat soupeřům cenný lup. A tady začíná matematika. A pro mě úplný konec zábavy. Počítání v souboji by mělo být rychlé, trasparentní a dostatečně přehledné, aby každý při pohledu do svých karet hned věděl, co má a nemá smysl.
Partii nakonec vyhrál soupěř, když si vytáhl na 9. úrovní (po skoro 1,5h hře) „úžasné zvýšení úrovně“ (nebo tak něco), čímž bez velkého úsilí vyhrál hru. Wow. To byl epický konec.
Možná se spojil celý vesmír, aby chodily špatné karty a ještě v nevhodný okamžik, ale výše popsané výtky k mechanismům a designu hry by jiná partie nezměnila.
Osobně nechápu všeobecné nadšení z hry, ani proč se tak moc prodává (to bude asi tím „humorem“) ale na stůl ji dám znovu jen v nouzi nebo s někým, kdo z ní bude již předem nadšený a pokusím se přijít na to, jak a co jej na tom baví.
Za mě zklamání a nuda na celé čáře.
mám stejný pocit
Dokud to byla víceméně jediná moderní hra, kterou jsem znal (a navíc jsem odchovanec Dračáku, takže ta klišé jsem si užíval), byla to sranda. Ale spíš tím čtením názvů a prohlížením obrázků karet. Herně je to fakt celkem na pytel a vždycky, když se někdo ozve, že by to chtěl zahrát, dělám mrtvého brouka :D
--
admin popisů a recenzí her ZH, překladatel FitB
Nakopat bezpečnostními sandálky
Je to neskutečně "svinící" hra a tak by se k ní taky mělo přistupovat. Chce to taky trochu víc proaktivní hráče a ne pasivky, které se jen vezou.
Pokud se některému hráči podařilo postupit na 10. úroveň pomocí Božího zásahu (speciální karta), tak je to borec a může si dát zasloužené vítězné kolečko. Štve to ostatní hráče? To samozřejmě může, ale to je asi tak to jediné, co s tím mohou dělat. Kdyby se vítězný hráč snažil postoupit na 10. úroveň normálně pomocí boje, tak určitě tihle naštvaní hráči by mu pořádně zatopili a ještě by se mu vysmáli. V této hře nejde o nějaké epické konce, ale o podlá vítězství.
Samotné karty více než výmluvně naznačují, jak podle by se tahle hra měla hrát. Příště doporučuji více prostudovat samotnou hru před případnou koupí.
__________________
HRANÍ U NÁDRAŽÍ
https://www.facebook.com/hraniunadrazi/
RE: Nakopat bezpečnostními sandálky
Ad1 - neskutečně svinící hru bychom rádi uvítali - zasvinit si, aby to mělo smysl jsme měli asi 1x až 2x, jinak to nemělo vůbec smysl.
Ad2 - ano, bylo to zajímavé a měl kliku..a všichni byli rádi..že už je konec..Kdyby jeho vítězná cesta nebyla tak náhodná a zdlouhavá, jistě bychom mu chtěli zatopit, takhle to bylo vlastně vysvobození.
Ad3 - to je přeci důvod psaní rezencí a hodnocení her - abychom mimojiné pomohli lidem ke koupi hry přesně pro ně. A proto jsem taky psal že nechápu tu záplavu pozitivních reakcí.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Arkham Horror: Karetní hra plus doplňky
Akt. cena: 1275 Kč
Končí za: 10 hodin