Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: Vernon | 27.5.2024 | 3
„Teď jsi pod mou kontrolou, pozemský červe!“
Mozkožrout: Za hranice evoluce (v originálu Mindbug: Beyond Evolution) je rychlá karetní hra pro dva hráče. Hra je samostatně hratelným rozšířením hry Mozkožrout.
Hra je po produkční stránce zpracovaná naprosto stejně jako původní Mozkožrout. Je zde využit totožný grafický styl, formát krabice, kartonový insert, a dokonce jsou zde i naprosto stejná pravidla. Jiné jsou však vlastní karty hry: Za hranice evoluce přináší 44 nových karet a pár nových mechanismů.
Po produkční stránce zůstává velmi originální grafické zpracování karet s hravým českým překladem názvů karet.
Jak již bylo zmíněno, pravidla zůstávají stejné jako v původním Mozkožroutovi; jsou pouze rozšířena o mechaniky tohoto vydání. Ty jsou v pravidlech jasně rozlišeny stejně jako mechaniky z rozšíření Za hranice věčnosti.
V rámci přípravy hry hráči obdrží dvě karty Mozkožrout, počítadlo životů, nápovědní (lama) kartu a 10 náhodných karet ze společného balíčku.
Následně si hráči doberou 5 karet do ruky a nastaví si počitadlo životů na 3. Během herního tahu hráč zahraje právě jednu akci – konkrétně může vyložit kartu, zaútočit nestvůrou nebo oproti základní hře spustit akci vyložené nestvůry. Některé nestvůry mají taktéž stálé (pasivní) schopnosti. Hra končí vyřazením jednoho z hráčů nebo pokud hráč nemůže vykonat akci. Novinkou jsou taktéž nestvůry s možností vývoje.
Každý z hráčů má dva Mozkožrouty, které může zahrát, když protihráč vyloží nestvůru; tím tato nestvůra přejde ihned k protihráči a hráč, který ji původně zahrál, hraje znovu.
Na úvod hodnocení hry bych rád zmínil, že Za hranice evoluce je rozšíření, které hru nijak dramaticky nemění. Takže pokud nejste fanoušci základu, tohle rozšíření Váš názor nezmění. Na druhou stranu, pokud jste fanoušci základu, tohle rozšíření může být opravdu zajímavým oživením základní hry. V následujících větách se to pokusím rozvést.
Nejprve bych se rád zastavil u vývoje (evoluce) nestvůr, který je hlavním novým mechanismem. V momentě, kdy hráč vyloží nestvůru, která má možnost vývoje, pro protihráče v podstatě není nad čím přemýšlet – hraje se Mozkožrout (samozřejmě pokud ho má hráč k dispozici). Vývoj nestvůry probíhá, když provede svou akci. Vývojové stupně jsou vždy tři a opravdu není v zájmu hráče, aby protihráč vyvinul nestvůru na třetí úroveň. Tyto nestvůry tedy mění dynamiku hry, protože najednou je cílem hry spíš odstranit nestvůru, která se může vyvinout. Na druhou stranu je na místě zmínit, že některým hráčům mohou nestvůry s vývojem připadat přesílené.
Nestvůry z tohoto rozšíření mají často akce (aktivní) nebo stálé (pasivní) schopnosti – tohle dává hře nový taktický prvek, a nestvůra už se tedy nevykládá jenom pro její sílu nebo vlastnost (klíčové slovo jako odolný nebo nenápadný), ale i pro její stálé schopnosti. Tohle zajímavým způsobem oživuje hru a taky tyto schopnosti využívají taktický prvek časovaní, tj. kdy nasadit (nejenom s ohledem na to, zda soupeř má Mozkožrouta) jednotlivé nestvůry (především ty s pasivními schopnostmi) a tím získat jejich vlastnosti.
Karty jednotlivých verzí Mozkožrouta lze mezi sebou kombinovat. Toto v podstatě „ředí“ pravděpodobnost, jakou hráč dostane kartu rozšíření, což dělá hru méně předvídatelnou a hráči musí více zvažovat, kdy zahrát právě Mozkožrouta, protože do hry může – ale nemusí – přijít nestvůra s vývojem nebo se schopností. Nutno dodat, že při hraní pouze s balíčkem Za hranice evoluce hra vůbec netrpí absencí karet ze základu. Takže volba, zda hrát jenom s jedním balíčkem nebo s kombinací, je spíše na osobních preferencích – obě volby mají něco do sebe.
Závěrem k rozšíření Za hranice evoluce: věřím že to, že se jedná stále o „look and feel“ (dojem ze hry) stejný jako u původního Mozkožrouta, již vyplynulo dostatečně jasně z předcházejících vět, ale rád bych jednu věc vypíchnul ještě jednou. Tohle rozšíření především oživuje základní hru a zvyšuje variabilitu a znovuhratelnost. Nestvůry s možností vývoje jsou zajímavým herním mechanismem a přinášejí do hry nový taktický prvek. Takže pokud vás základní Mozkožrout baví, tohle rozhodně nebude volba vedle, ale naopak je tohle rozšíření skvělým oživením.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Humanity
Akt. cena: 600 Kč
Končí za: 22 hodin