Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: zumo | 23.5.2015 | 3
Okolo hranateho pobrezia neprebadanych ostrovov plavaju dve lode. V jednej z nich pravdepodobne sedi p. Vespucci, ved inak by nazov hry nedaval zmysel. Kapitanovi neda spavat, co sposobilo ich hranatost. Vrasnenie? Tazba mramoru? Ale vie jedno, vdaka tomu, ze su take hranate, ich budu moct vyplienit pomocov skusenosti, ktore ziskali pred rokmi pocas dlhych sedeni na porcelanovom trone s tetrisom v ruke. A aj ked vedia, ze ine lode su im v patach, ze miesta na spracovavanie tovaru a technologie su obmedzene, a ze kazdy tyzden ich nevyhnutne caka utok imaginarnych piratov, risknu to a budu osidlovat. Len jedna vec mu neda spavat. Preco o vsetkom rozhoduje hadzanie malych farebnych kociek do obrovskej kartonovej veze?
Stefan Feld je velmi zvlastny autor. Niektore jeho hry su privitane s obrovskym nadsenim, niektore sa zapacia iba malej skupine hracov, a obcas sa mu podari spravit aj nejaky ten prepadak. Hra Amerigo nie je u nas moc znama a pre mna urcite nepatri do poslednej kategorie, tak som si povedal, ze dopisem recenziu, ktoru mi tu administrator vratil na prepracovanie uz takmer pred rokom :) Nevysvetlim vsetky pravidla, len skusim popisat zakladne fazy hry.
Hracia plocha je nahodne rozlozena, sklada sa zo stvorcovych dielikov, ktore po poskladani vytvoria ocean s ostrovmi. Hlavnym hracim prvkom je ale kartonova veza, znama napr. z hry Shogun, ktora tu ale sluzi ako zakladny worker placement prvok. Do veze sa budu na zaciatku kazdeho kola vhadzovat kocky (spolu ich je 49; 7 farieb, z kazdej po 7 kociek); po vhodeni vsetkych farieb sa konci rok, pricom hra trva 5 takychto rokov. Farby kociek sa budu neskor vyuzivat na nasledujuce akcie:
Hra zacina vhodenim vsetkych 49 kociek do veze. Tie, ktore z nej vypadnu, sa rozdelia podla farieb a vo vyssie uvedenom poradi sa vhadzuju do veze (hore spominane plynutie roka, cize az na vynimky kazdy hrac za rok odohra 7 tahov). Po kazdom vhodeni sa spocita najvyssi pocet kociek jednej farby, ktore vypadli, to urci pocet akcnych bodov, ktore budu mat hraci v tomto kole k dispozicii. Farby kociek zase urcuju, aku akciu mozu hraci vykonat. Napr. ak po vhodeni modrych kociek vypadne 5 modrych, 1 cierna a 2 hnede, hraci si mozu vybrat bud 5x pohyb lodou, stavbu 5 kanonov alebo technologicky pokrok o 5 bodov, pricom tieto akcie si neblokuju (cize v 1 kole sa mozu napriklad plavit vsetci hraci). Ak si hrac nechce zvolit ziadnu z akcii, vzdy moze "predat" vsetky svoje akcne body za zlato - vtedy dostane za kazde 3 akcne body 1 zlatku (zaokruhluje sa nahor), cize v nasom priklade by si mohol zobrat aj 2 zlate. Zlato sa pouziva najma na zvysenie poctu akcnych bodov, v nasom priklade, ak by hrac doplatil 2 zlate, mal by 10 akcnych bodov v danom kole. Ak sa hrac rozhodne vyuzit menej akcnych bodov, ako mal k dispozicii, moze.
Plusy:
+ miliarda komponentov a z nich iba jeden zbytocny (planovaci zeton, ktory v pravidlach nie je ani spomenuty)
+ dost vysoka uroven nahody na to, aby bola hra stale strategickou, ale aby sa nedala dokola pouzivat ta ista taktika
+ worker placement bez tradicnych konfliktov, typu „preco si obsadil stavanie plotov, ty ma uz nelubis!“, pretoze sa neblokuje
+ veza
+ vyborne riesena krabica, vezu netreba rozoberat a vsetko drzi aj pri transporte na svojom mieste
Minusy:
- moznost ovplyvnovania vysledkov veze, napr. buchanim do stola alebo silnym hadzanim kociek
- nie taka velka variabilita akcii, aka by sa mohla zdat na zaciatku
- dalsia pomlcka, aby to nevyzeralo, ze plusov bolo viac ako 2x tolko, co minusov
věž
Tenhle prvek mi přijde opravdu dobrý. Přijatelné množství náhody, dodá hře nějaké to napětí a současně nepřekáží strategii. Díky za pěknou recenzi.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Dixit
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 2 dny