Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: Drakkan | 16.9.2021 | 20
Naděje… to je jméno měsíce, který od pradávna ozařuje planiny Kinghillu.
Pouhým okem lze spatřit krátery a praskliny, kde se kousky měsíce odštěpily a následně dopadly na zem. Měsíční kameny. Zdroj obrovské moci a prastaré magie zvané Síla. Síla, která po staletí formovala všechno živé. Přírodu, život a společnost. Vzniklo a zaniklo bezpočet kultů, naboženství a gild uctívajících posvátné kameny. A nyní se dva kameny zřítily do dvou pohraničních království. To znamená jediné – válku.
To je ve zkratce fantasy příběh stojící na pozadí nové deskové hry Kinghill, kterou na přelomu října a listopadu přinese na Kickstarter začínající autor Petr Marek.
Kinghill je dvojkovka určená hráčům, kteří stojí o komplexnější herní zážitek. Autor hry vyrůstal na Magicu a následně objevil krásu moderních deskovek. Kinghill představuje průnik těchto dvou světů, což je hlavní lákadlo herní části.
Ve hře se mísí dva základní herní principy – worker placement a moderní karetka.
Worker placement je dnes už natolik zajetý, že ho není třeba představovat. Je stále oblíbený mezi mnoha hráči a většina her vymýšlí, jak modifikovat základní princip „vezmi meepla a polož ho na políčko“. Kinghill nabízí worker placement se specializací – základní dělníčky můžete „vytrénovat“ až na 5 různých povolání, které přináší nejrůznější bonusy při hraní akcí.
Příklad – Udělejte si Těžaře, který dokáže fárat jak havíř z Karviné a vytěžit tak více drahocenných surovin při hraní políček pro zisk surovin.
Některá políčka jsou pak přímo dedikovaná jen určitému typu workerů – například pouze vrah dokáže soupeři krást suroviny, nebo potichu odstranit slabší jendotky apod. Specializace je navíc šikovně provázána i do ostatních aspektů hry – některé jednotky, budovy a kouzla pracují právě s tím, jaké specialisty zrovna ovládáte.
A když už jsme u budov a jednotek – právě za ně budete primárně utrácet získané suroviny. Obojí je k dispozici na herním plánu v nabídce, která se během hry pravidelně obměňuje. Zatímco budovy jsou jednorázové, nebo pasivní bonusy pro podporu různých strategií, jednotky jsou hlavní hybnou silou k dosažení výhry.
Magic, nebo Heartstone?
Jakmile najmete nějaké ty jednotky, je nejvyšší čas soupeři ukázat, kdo tu má lepší království!
Je viditelné, kde se autor inspiroval soubojovým systémem. Pokud jste někdy hráli Magic, nebo Heartstone, budete víceméně jako doma. Naopak pro nováčky může být tato část značnou výzvou, protože pochopit význam rozhodnutí kam s kterou jednotkou zaútočit, kterou odstranit a kterou můžete nechat žít nemusí být lehké. Zároveň ale autor slibuje, že schopnosti jednotek jsou víceméně přimočaré.
Špetka magie?
Celou hru můžete ovlivnit kouzly. Kouzla jsou de facto akční karty, které nabízí nejrůznější efekty a k jejich seslání budete potřebovat drahocenné krystaly. Ve hře neexistuje nic jako je „stack“ (Magicáři vědí) a tak je hraní kouzel přímočarou záležitostí. Hra se dle autora snaží balancovat základní dilema „magie vs hrubá síla“, protože pro magii zde naleznete podporu na mnoha úrovních.
Kde je můj kámen?
Aby se úplně nepozapomnělo na příběh v pozadí hry, Síla měsíčních kamenů je poslední věc, na kterou můžete upnout své síly. Za dosažení pěti bodů „Síly“, můžete do hry náhodně přinést kartu, která vám poskytne významnou výhodu, ať už v podobě pasivní schopnosti, nebo jednorázového efektu.
Konec světa
Měsíční kameny mají takový malý háček. Pokud se nespojí dohromady, časem zlikvidují část kontinentu. Ve hře je to představováno tzv. „Powers“, což jsou povětšinou negativní efekty, které dokáží oběma hráčům pořádně zatopit. Čím déle hra trvá (a čím více hráči používají měsíční kameny), tím více Powers ve hře uvidíte. A věřte mi – pokud se sejdou tři zemětřesení (ve zkratce – každé kolo zaplať suroviny, nebo dostaneš ránu do hradu), z kompetitivní bitvy se stane survival závod o to, kdo vydrží déle.
Závěrem
Herní doba hra udává 45–90 minut. Při prvních partiích počítejte s tou horní hranicí. Hra by se jinak měla v průměru odehrát za hodinu. Hra je koncipována spíše jako regulérní eurovka pro dva, než jako „rychlá dvojkovka“.
Kinghill se chystá na Kickstarter na přelomu října a listopadu a autor slibuje českou lokalizaci, pokud hru podpoří dostatek našinců.
Novinky sledujte přímo na facebookové skupině, kde taky můžete autora podpořit plněním „questů“ a tím získat do hry bonusy ještě před spuštěním kampaně.
Vypadá to skvěle, držím palce!
---
Time Slug Studio
Vypadá to zajímavě, o tom žádná. Na obrázcích karet mě zaujala jedna věc, a to zmínka, že “mohou úročit”. Čekal bych opačný přístup, tzn. že útočit může každá bytost, aniž by to na ní bylo výslovně uváděno, a naopak případná nemožnost útočit bude na kartě výslovně uvedena… ale jak říkám, bez znalosti pravidel to nedokážu posoudit.
@Hawkie tipl bych,že ten útok bude podmíněn zaplacením suroviny.
Jinak to vypadá moc hezky.
@Hawkie je to tak, některé jednotky mají podmíněný útok zaplacením surovin (herně se tomu říká Wage). Balancuje to hlavně levné jednotky s vysokým útokem, aby Tě soupeř neměl možnost přejet hned na začátku hry.
Hru jsem testoval, a to ještě v dost neučesané verzi, a byla zajímavá, zábavná a přiměřeně komplexní. Pokud máte chuť na dvojkovku, je to rozhodně dobrá volba.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Hanamikoji
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 4 dny