Břink!

Autor: Leech | 13.2.2017 | 21

Dostala se nám do ruky jedna z nejnovější deckbuildingových her Clank! (v roce 2017 přinesou v češtině RexHry), a rád bych se podělil o své dojmy a pocity.

Ve hře se stanete zloději, kteří se vydají do podzemí Dračí pevnosti a pokusí se oloupit draka o něco z jeho pokladu.

Jako v každém deckbuildingu začínáte se základním balíčkem karet a ze svých deseti (a později mnohem více) karet si v každém kole táhnete pět a využíváte symboly na nich, k postupu do hlubin pevnosti, a k zářivějším pokladům.

  • Skill (dovednost) vám umožní získávat nové předměty, spojence, atd.
  • Boots (boty) slouží k pohybu v pevností.
  • Sword (meč) použijete na prosekávání se příšerami v úzkých chodbách.

Karty musíte zahrát všechny (což je někdy na škodu), ale symboly nemusíte využít všechny. Díky nim se, jak už je zmíněno výše, se můžete pohybovat, získávat karty z nabídky, ničit nepřátele, získávat zlato...
...a břinkat, hlučet, řinčet, dělát randál!

V ostatních hrách spustí konec hry většinou dobrání balíčku karet, nebo když dojdou vítězné body. Ve hře Clank! je konec přímo úměrný vašemu randálu, který děláte v podzemí.  Vámi nakumulovaný „randál“ se hromadí v pytli (v podobě kostiček hráčských barev) a kdykoliv se v nabídce objeví karta se symbolem draka, tak se tento vypraví sežehnout troufalé hrdiny.

Jak nám tedy hra končí?

Buď se všichni hrdinní zlodějové dostanou na povrch, nebo jsou nalezeni těžce pochroumání v útrobách pevnosti a vyneseni ochotnými obyvateli podhradí, nebo někteří zahynou pod povrchem země. První, na povrchu se objevivší zloděj, navíc spustí pomyslné přesýpací hodiny, které napoví, že „je čas vypadnout“.

Všichni přeživší si sečtou své vítězné body na předmětech, kartách a artefaktech, které vynesli ve svém batohu a ten s nejvyšším součtem vyhrává.

Co dělá z Clank! hru odlišnou, výjimečnou?

  • Pocit výpravy do podzemí: V Dominionu si koupíte kartu Vesnice, která vám dá kartu a akci... hm. Ale klidně by se mohla jmenovat Akcokarta. V Clank! je karta hezky tematická a hezky zapadá do konceptu hry. Když získáte Boty Rychlosti, tak se pohybujete skrz chodby rychleji. Když získáte společníka Klerika, tak vám poskytne svůj palcát a dovednosti. Téma je prostě hezky naroubováno do samotného deckbuildingu.
  • Systém „rachocení“ (clank): Ten vytváří napětí ve hře a zároveň otázky typu: „Mám se ještě jít podívat do támhleté jeskyně či místnosti?“ Pokoušet štěstí se vám může nebo nemusí vyplatit.
  • Dvě varianty mapy: Deska hry je oboustranná a každá strana poskytuje trochu jiný zážitek z průzkumu Dračí pevnosti.
  • Hra je svižná: Tři hry jsme odehráli za zhruba 3 hodiny. I když jsme chvilkama diskutovali nad pravidly nebo kartami, tak vše krásně odsýpalo.

Co cítím jako ne zcela povedené?

  • Malá možnost pracovat s balíčkem: V jiných deckbuildingových hrách je možnost ničit karty (úplně se jich zbavit) mnohem větší. Tady jsme narazili jen na pár takových. Jistě by to bylo proti mechanice hry, která kartami přidává Clank! (rachot), ale ta je udělaná natolik dobře, že by k tomu stejně došlo. Možná by se hra prodloužila o půl hodiny.
  • Kvalita karet: Rozumějte tomu tak, že některé karty prostě v balíčku chcete a u některých si říkáte: „Co to jako...?“ Prostě některé jsou trochu silné a některé zase samotné trochu slabší. Možná budou fungovat v určitých kombech, ale k těm se tak snadno nedostanete díky délce hry a tomu, že odkryjete tak třetinu nabídky karet.

Mě na hře baví její neotřelé téma (v rámci žánru deckbuilding), je krátká, má rozumnou porci náhody. Pokud se u ní budete chtít pobavit, tak vám to tisíckrát vrátí.  Není dokonalá, ale za ten svěží vítr ve svém žánru si prostě pozornost zaslouží!

Vzhůru do podzemí! :)

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Roborally (1994)
Roborally (1994)
Akt. cena: 2350 Kč
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas