Autor: martinsun | 9.12.2021 | 0

Tu šifru jsem už někde viděl. Je to jasná náhrada jednoho písmene za druhé. To je přece jednoduché! Ale nechápu, proč nám to tedy nevychází... Bude to ještě něco jiného. Pojďme hledat další indicie. Pak na to jistě přijdeme! 

Ve hře Iniciativa se hráči nejprve vtělí do party teenagerů, kteří získali tajemnou hru The Key, kterou se chystají hrát. Jakmile ji rozehrají začínají se dít podivné věci i v jejich životě. Každý z hráčů hraje za jednoho kamaráda z party, který ovládá svého avatara ve špiónské hře. Společným cílem je nasbírat na mapě dostatek indicií a vyluštit šifru v dané misi. Do cesty se jim staví překážky ve formě nastražených pastí a nepřátel. 

Příprava hry:

Každý hráč si vybere jednu z postav, za kterou bude hrát. Postava je představována její kartou a standee figurkou. Každá má svou speciální schopnost. Zvolí se daná mise a poté se nahlédne do komiksové knihy příběhů. Po přečtení dané části příběhu hráči buď začnou přímo hrát, nebo budou plnit některou, z do příběhu vložených, hádanek.

Podle zvolené kapitoly (mise) se nachystá patřičná strana herního plánu a na ni se náhodně položí žetony stop, vchod a později i nepřátel a nástrah. Poté se karta mise zastrčí do stojánku a otočí. Na její druhé straně je šifra, která se bude luštit.  

Průběh hry:

Na začátku svého kola má každý hráč v ruce vždy 4 karty. Ty se používají ke spouštění jednotlivých akcí, pohybu po mapě, odhalování a sbírání stop. Ve hře jsou 4 základní akce (reprezentované akčními kartami):

  • Běh - dovoluje pohnout se až o tři místnosti
  • Sběr stop - sebrání až dvou stop z místnosti, kde hráč právě stojí
  • Rozvědka - odhalení dvou stop kdekoliv na mapě 
  • Přeskupení - odstranění všech karet z kterékoliv z předchozích akčních karet. 

Karta z ruky se hraje (pokládá) na jednu z výše uvedených akčních karet, které jsou položeny na stole. Háček spočívá v tom, že na danou akční kartu je možné položit vždy jen kartu s vyšší hodnotou. Ve svém tahu je možné udělat dvě akce a postupně se sbírají stopy, které jsou náhodně rozmístěny po celé mapě. Některé stopy místo hledaných symbolů obsahují pasti, které hráče nutí odhazovat karty nebo blokují první tři základní akce.

Čas - ve svém tahu hráči mohou udělat jednu z nahoře uvedených akcí, a to stojí jednu odehranou kartu z ruky položenou na akční kartu. Případně odhodí dvě karty, použijí speciální schopnost své postavy a použité karty putují na odkládací balíček. Na konci svého tahu si vždy povinně doberou do 4 karet v ruce a právě od tohoto okamžiku hra odměřuje čas. Po vybrání všech karet z dobíracího balíčku se vytvoří nový balíček z karet položených na odkládacím balíčku. Navíc se do nich zamíchají 4 karty se stopkami. Na třech z nich je jeden symbol stopek, na jedné dva.

Vytvořením nového balíčku se spouští stav nebezpečí. Jakmile si na konci svého tahu hráč doberete kartu se stopkami, hned ji odhodí. Ve stavu nebezpečí není dobírání karet povinné. Hra končí, jakmile jsou takto odhozeny tři symboly stopek.

Konec hry:

Daná mise končí v okamžiku, kdy hráči buď nasbírali dostatek indicií k odhalení šifry a vrhli se na její vyluštění, nebo skončí, pokud se ze zamíchaného dobíracího balíčku vytáhne třetí symbol se stopkami. To je okamžitý konec hry bez možnosti luštit hádanku. Následně se přečte patřičná kapitola v knize příběhů. 

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Charitativní aukce

Dobročinná dražba: Zámky šíleného kr. Ludvíka+exp.
Dobročinná dražba: Zámky šíleného kr. Ludvíka+exp.
Akt. cena: 1441
Končí za: 3 hodiny

Všechny tyto aukce >>

Vybíráme z Bazaru

Karak - žetony života
Karak - žetony života
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 3 hodiny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas