Autor: Wopat | 1.7.2020 | 0

Posádka uvnitř tanku je připravená v pohotovosti. Všichni jsou ve stísněných prostorách tanku na svých pozicích. Z radiostanice najednou slyší hlášení: „Vidím je! Vzdálenost 1600, 1600!!“ Řidič se pokouší lokalizovat nepřátelský T-34 skrze úzký obdélníkový průzor. Do komory je nabit náboj s průbojnou střelou. Střelec křičí: „K palbě připraven!“ Jeho srdce hlasitě bije. Najednou rámus – převodovka, rachot pojezdových kol kopírujících terén, hřmot motoru… a pak: „Věžové postavení, věžové postavení,“ dostává řidič povel. „Nastavit odměr, nastavit odměr… NASTAVIT ODMĚR!“ Věž se pomalu otáčí, ozývají se zvuky převodových ústrojí. Je to však pomalé, velmi pomalé! Ostražitý střelec je roznícen. „Mám je v zaměřovači, 1400… 1200! Vidíte ho, vidíte ho?“ Panika, strach a adrenalin jsou hmatatelné. „Mám je, veliteli, mám je!“ Tank se pohybuje vpřed a přichází očekávaný povel… „PÁLIT!“ Střelec zamíří, stiskne páku spouště a střela opustí hlaveň…

Tankový duel: Nepřítel na dostřel je taktická karetní hra pro 1–8 hráčů, která vykresluje tankové bitvy na Východní frontě 2. světové války. Pomocí jednoduchého systému akcí udržujícího dynamiku hry líčí zmatek a naléhavost, jež zažívaly posádky tanků v tomto hořkém konfliktu. Hráči využívají balíček bitevních karet, aby získali iniciativu, veleli svým tankům a inovativním způsobem vyhodnocovali své akce.

Obsah krabice:

  • 129 bitevních karet (100 základních bitevních karet
  • 1 kartu Konec hry, 1 kartu Zamíchat a 27 bitevních karet označených jako „Alternativní“, resp. „Město“)
  • 21 karet poškození
  • 6 karet požáru
  • 6 karet podlomené morálky
  • 6 karet protitankového děla
  • 8 karet pěchoty
  • 30 dalších karet (15 karet mise, 7 karet cesty/kopce, 4 karty pohybu Tankobota, 2 karty postupu pěchoty a 2 karty hlubokého bahna/sněhové vánice)
  • 10 karet akcí Tankobota
  • 4 referenční karty účinků poškození
  • 16 oboustranných desek tanků
  • 3 archy žetonů
  • 8 karet nápovědy pro hráče
  • 1 kartu nápovědy pro hru jednoho hráče
  • Pravidla hry a Průvodce hrou.

Tankový duel lze hrát ve třech režimech:

  1. Kompetitivně ve 2 až 8 hráčích rozdělených do dvou týmů.
  2. Sólově v jednom hráči proti hrou řízenému Tankobotovi.
  3. Kooperativně ve 2 až 4 hráčích bojujících proti Tankobotovi.

Příprava hry:

Hráči si vyberou jednu z 8 misí uvedených v Průvodci hrou, nebo si mohou podle přiložených instrukcí připravit svou vlastní tankovou bitvu.

Každý hráč si připraví desku (desky) tanku, na níž sleduje veškeré jeho schopnosti (např. pohyblivost, schopnost palby), stav jeho posádky, zásoby speciální munice, umístění na bojišti apod.

Do společného prostoru jsou připraveny balíčky karet: dobírací balíček 100 bitevních karet, balíček poškození, karty podlomené morálky, karty požáru a případné speciální karty misí. Balíček bitevních karet navíc lze modifikovat nahrazením několika karet alternativními kartami náročnějšího a komplexnějšího terénu.

Pokročilí hráči mohou do hry zahrnout pokročilá či volitelná pravidla, jako jsou protitanková děla, radiostanice či pěchota.

Průběh hry:

Tankový duel se hraje na herní kola. Každé kolo se skládá z fáze dobrání, fáze iniciativy, jedné fáze tanku na každý tank na bojišti a z fáze posil. Fáze tanku je hrána po jednom hráči v pořadí iniciativy, zatímco všechny ostatní fáze jsou hrány všemi hráči současně.

  1. Fáze dobrání: Hráči si do ruky doberou karty do svého limitu karet.
  2. Fáze iniciativy: Hráči se ucházejí o iniciativu zahráním jedné z dobraných karet.
  3. Fáze tanku:
    • Administrační krok: Přidělování VB za splnění podmínek mise, vyhodnocování požáru a podlomené morálky posádky, vyhodnocení trvajícího zadýmování, otevření či uzavření poklopů a případně nouzové opuštění tanku či útěk.
    • Akční krok: Hlavní část hry, v níž hráči pomocí karet z ruky provádějí manévry se svými tanky, pohybují se po bojišti, pálí na své nepřátele, provádějí na ně obchvaty atd. V každém akčním kroku lze zahrát jednu akci tanku a libovolný počet akcí bojiště.
    • Krok odhození: Aktivní hráč může ze své ruky odhodit jednu bitevní kartu.
  4. Fáze posil: Pokud byl některý z tanků eliminován, hráč, který jej ovládal, připraví náhradní tank. Zničení tanku tedy neznamená ukončení hry pro daného hráče. Namísto toho jsou uděleny vítězné body a hráč se zničeným tankem povolá do přední linie jeden z mnoha dalších tanků v bitvě, které se doposud zdržovaly opodál.

Při palbě tanku coby nejdůležitější akci celé hry, je zohledňována vzájemná vzdálenost pálícího a cílového tanku, druh použité munice, její průbojnost, převýšení, místo zásahu, zásah čelního či bočního pancíře atd. Další modifikátory jsou přidávány různými druhy terénu či specifickými podmínkami mise, jako jsou např. povětrnostní podmínky. Výsledné poškození cílového tanku může mít celou řadu podob – od snížení jeho pohyblivosti a schopnosti palby, poškození otáčení věže či průzorů, zablokování převodovky, zásah nádrže či munice, panika, omráčení či šok posádky, požár, výbuch po zranění či zabití členů posádky, zničení pásů a tím pádem i znehybnění tanku a mnoho dalšího.

Konec hry:

Hra končí, jakmile hrou projde předem stanovený počet balíčků bitevních karet, který je závislý na počtu tanků v bitvě. Vyhrává strana s vyšším počtem vítězných bodů. Ty jsou udělována za zabití členů posádky, za eliminaci tanků či za splnění specifických úkolů mise.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

STAR WARS DESTINY CZ - základní set
STAR WARS DESTINY CZ - základní set
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas