Autor: Synura | 22.6.2020 | 0

Přišla doba, která by neměla být zapomenuta. Umění bylo povýšeno díky vynálezům perspektivy a grantů. Olejomalby jsou tak realistické, že se můžeš nechat každé ráno portrétovat, aby ses ujistil, že ti tvůj účes sedne. I busty se zlepšily – nekončí u ramenou, ale pokračují až k zemi. Máš hodiny, které jdou s přesností na hodinu a kalendář s přesností na týden. Nastaly skutečně zlaté časy.

Renaissance je dvanáctým rozšířením karetní deck-buildingové hry Dominion. Obsahuje 300 karet – z toho je 25 různých typů karet království, 5 Artefaktů (Artifact) a 20 Projektů (Project).  Mimo to v něm najdeme kovové mince (Coin token), dřevěné kostky (po dvou v šesti barvách) a podložky s prostorem pro odkládání mincí do truhly (Coffer) a pro odkládání žetonů vesničanů (Villager). 

Tématem rozšíření je doba renesance a rozvoje, setkáme se zde s kartami jako Obchodník hedvábím (Silk Merchant), Vynálezce (Inventor), Jasnovidec (Seer), Koření (Spices), ale i Padouch (Villain).

Z již známých herních mechanik nás zde potkají například:

  • Dlouhodobé akce (Duration), jak byly představeny v rozšíření Dominion: Pobřeží. Tyto karty jsou oranžově podbarvené a jejich efekt přetrvává do dalšího tahu.
  • Odkládání mincí (Coin token) do truhly (Coffer), které se děje zpravidla pomocí karet nebo Projektů (viz níže). Tyto mince pak může hráč využít během fáze nákupu jako peníze navíc.

A seznámíme se poprvé s několika novými principy:

  • Žetony Vesničanů (Villager), které mohou být obdobně jako mince (Coin token) odkládány na příslušnou podložku pomocí karet nebo projektů a později hráčem využívány jako akce navíc během akční fáze.
  • Artefakty (Artifact) jsou vytištěny horizontálně, což signalizuje, že nejsou kartami, které by se mohly stát součástí balíčků hráčů. Lze je získat efektem některé karty a hráč, který artefakt získá, si jej položí před sebe a může využívat jeho schopnosti. Každý artefakt je ve hře pouze jedenkrát – tedy například pokud první hráč získá artefakt Klíč (Key) pomocí akční karty Pokladník (Treasurer), může využívat jeho schopnost, ale zahraje-li jiný hráč opět pokladníka ke získání klíče, první hráč o něj přichází.
  • Projekty (Project) jsou též designovány horizontálně a fungují obdobně, jako karty Události (Event) poprvé představené v rozšíření Dominion: Adventures. Projekt může být zakoupen hráčem během jeho fáze nákupu – poté na něj dotyčný umístí dřevěnou kostku své barvy, která značí, že efekt projektu může využívat až do konce hry. V tomto se od události liší, neboť hráč si musel danou událost koupit pokaždé, když chtěl jejího efektu využít. Pro každého hráče jsou ve hře nachystány dvě kostky, neboť ve hře mohou být vždy maximálně dva projekty. Hráči se však mohou rozhodnout smíchat je s ostatními horizontálními kartami, jako jsou zmíněné Události (Event) a dále Cesty (Way) z rozšíření Dominion: Menagerie a Cíle (Landmark) z rozšíření Dominion: Empires, a z nich teprve vylosovat 2 karty pro následující hru.

 

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Guilty: Houston 2015
Guilty: Houston 2015
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 12 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas