Autor: martinsun | 29.4.2020 | 0

Sedni si, poutníku, a poslouchej. Povím ti příběh o mém putování, které začalo v tomto hostinci a dovedlo mě až vzdálených hor. Čelil jsem nelítostnému vůdci banditů, který sužoval celý kraj. Popíšu ti všechna dobrodružství, která jsem zažil a které jsem zaznamenal do kroniky, kterou právě držíš v rukou.

Ve hře Chronicles of Frost se hráč stává jedním z hrdinů, kteří se rozhodli čelit svému osudu a putovat neznámou divočinou.  Na své cestě se rozhodují, které ze svých skutků zaznamenají do kroniky a tím získají vítězné body. Jedná se o deckbuilding, kde hráči začínají s balíčkem karet přesně určeným pro jejich postavu a postupně si dokupují další karty. Vítězem se stává ten hráč, který na konci hry získal nejvíce vítězných bodů.


Příprava hry:

Na začátku hry si každý hráč vybere postavu, za kterou bude hrát a vezme si jejich 10 počátečních karet. Doprostřed stolu se nachystá lokalita hostince a připraví se nabídka karet, ze kterých si hráči budou dokupovat nové karty do svých balíčků. Každý hráč si náhodně vybere jeden úkol hledání a jeden úkol průzkumu. Za jejich splnění získává vítězné body. Jakmile splní oba, je spuštěn konec hry.


Průběh hry:

V každém kole se hráč rozhoduje, jaké karty chce zahrát. Vybírá si z karet, které má momentálně na ruce. Karty vyloží před sebe (do své hráčské oblasti) a podle vyložených symbolů se rozhodne co bude dělat. Každé kolo má tři fáze:

  1. Akce: Hráč využivá symboly na jím zahraných kartách, nebo nezahraje žádnou kartu a vrací se do hostince.

    • Pohyb (symbol boty) umožňuje postavě opustit lokalitu ve které se nachází. Kolik symbolů potřebuje, aby mohl lokalitu opustit je uvedeno na kartě každé lokality. V případě že nemá dostatek symbolů bot, může lokalitu opustit tak, že si přidá jedno zranění za každý symbol, který nemá.

    • Průzkum (symbol oka): Za každý symbol oka si hráč může dobrat jednu kartu ze svého dobíracího balíčku. Může ji okamžitě zahrát. Dále může za dva symboly odhalit vedlejší lokalitu, na kterou může dojít pomocí pohybu.

    • Nákup (symbol mince) umožní nakupovat karty ze společné nabídky, po jejich nákupu se karta dává do odhazovacího balíčku hráče. V nabídce jsou karty, které stojí dvě až šest mincí.

    • Boj (symbol kladiva) umožňuje zaútočit na nepřítele, který je na vyložený na dané lokalitě. Pokud je nepřítel poražen, hráč si jeho žeton bere k sobě a může jej dále využít. Pokud je zraněn hráč, bere si žeton zranění. Každý poražený nepřítel přináší na konci hry vítězné body.

    Celá mapa je tvořena mřížkou 5×5, do které se vkládají jednotlivé lokality. Hostinec je uprostřed mapy. Nové lokality jsou odhalovány tak, že na ně hráč vstoupí - nová karta se položí do sousedství lokality, na které postava hráče právě stojí. Druhou možností je použití symbolů průzkumu - pak na ně hráč nevstupuje. V obou případech se spouští efekt objevení, který svému objeviteli přináší jednorázový efekt. Zároveň je do nové lokality vylosován žeton nepřítele.

    Všechny karty jsou rozděleny na dvě poloviny. Vrchní kartu je možné hrát bez jakéhokoliv omezení. Spodní polovinu je třeba odemknout. Odemknutí je možné několika způsoby:

    • Spotřebováním žetonu vlastnosti (každý postava má svoji počáteční vlastnost a ostatní může získat v průběhu hry),
    • vyčerpáním v hrdiny (obdrží zranění), nebo
    • použitím žetonu nepřítele - žeton je vyčerpán a vstupuje do kroniky hráče.

  2. Úklid: Hráč přesune všechny žetony zranění na svoji kartu hrdiny. Do kroniky vloží všechny spotřebované žetony nepřátel. Na odhazovací balíček dá všechny jím zahrané karty a dobere si nové ze svého balíčku karet.

  3. Odpočinek: Pokud v dané lokalitě není žádný nepřítel, může hráč odpočívat (tj. provést akci, které je na každé lokalitě uvedena v sekci odpočinek).


Konec hry:

V průběhu hry si hráči díky schopnostem jednotlivých lokalit (odpočinek) nebo díky splněným úkolům, mohou vložit karty do své kroniky. V takovém případě s vybranou kartou do konce hry dále nehrají, ale získávají za ni více vítězných bodů. Konec hry je spuštěn, pokud některý z hráčů splní své dva úkoly, jsou objeveny všechny lokality nebo dojdou karty v balíčku nákupu. Hráči si pak sečtou vítězné body na všech svých kartách. Za karty uložené v kronice získávají více bodů a získají také body na žetonech poražených nepřátel. Vítězem se stává ten hráč, který získal nejvíc  bodů.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Flow of History
Flow of History
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas