Autor: lenae | 20.4.2019 | 0

Rodinná hra Louka jak vyšitá s nevšedním herním plánem je vhodná pro všechny premýšlivé hráce od šesti let. Herní plán představuje louku plnou květin, které mají ve středu otvor, kterým je možné provléknout tkaničku a tím ji sebrat. Hráči se střídají v provlékání a snaží se pro sebe získat co nejcennější kytičky. Hrají ovšem jen tak dlouho, dokud jim stačí tkanička.


Příprava hry:

Před první hrou si musíte připravit tkaničky. Na každé tkaničce uvažte dva uzlíky tak, aby byl jeden její konec dlouhý 47 cm a druhý 34 cm. Delší konec budete používat při hře 2 nebo 4 hráčů, zatímco při hře 3 hráčů budete hrát s tím kratším. Správnou vzdálenost uvázaných uzlíků si můžete zkontrolovat pomocí vnějších boků dna krabice hry, kde je tkanička graficky vyobrazena. Připravte si herní plán a jednu tkaničku pro každého hráče. Zvlášť zamíchejte karty se zvířátky a zvlášť s kytičkami. Dohodněte se, s kolika zvířátky budete chtít hrát (maximálně pět) a náhodně lízněte odpovídající počet karet z balíčku zvířátek. Ke každému zvířátku vylosujte jednu kartu kytiček. Takto utvořené dvojice umístěte na stůl.

Průběh hry:

První hru začíná hráč, který naposledy zaléval květiny. V dalších navazujících hrách začíná hráč, který měl v minulé hře nejméně bodů. Hráči se střídají po jednotlivých tazích, přičemž tah spočívá v provléknutí jedné dosud neobsazené kytičky jeho tkaničkou. Ve dvou a ve třech hráčích může být v každé kytičce pouze jedna tkanička (pokud zvířátka neurčují jinak), zatímco ve čtyřech mohou každou kytičku sebrat až dva různí hráči (v kytičce tak budou dvě různé tkaničky). Kytičky se provlékají střídavě zespodu nahoru a svrchu dolů, jako když se vyšívá. První kytička se provléká zespodu, aby se tkanička zasekla o uzel a na herním plánu nepřekážel její zbytek, se kterým se nehraje. Vždy vytáhněte celou tkaničku, kam až vám to uzel dovolí. Plocha by se neměla nijak výrazně deformovat a prohýbat. Svého tahu se nesmíte dobrovolně vzdát, pokud máte možnost nějakou kytičku sebrat, musíte tak učinit. Pokud ve svém tahu nemůžete sebrat žádnou kytičku, protože vám nezbývá dostatek tkaničky nebo vám to zakazuje karta zvířátka, hraje další hráč. Pokud se změní situace a ve svém následujícím tahu můžete nějakou kytičku sebrat, pokračujte jako obvykle.

Konec hry:

Hra končí ve chvíli, kdy nikdo nemůže sebrat žádnou další kytičku. Následně se spočítají body. Hráči si sečtou body za všechny své sebrané kytičky. Každá kytička je za tolik bodů, kolik má lístků, tedy 4, 5, 6, 7 nebo 8. V bodování zohledněte i podmínky karet se zvířátky, některé z nich přinášejí na konci hry další body. Pro jednoduché počítání vám je k dispozici bodovací bloček. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem bodů. V případě rovnosti zvítězí hráč, který provedl poslední tah.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Maximální warp nová ve fólii
Maximální warp nová ve fólii
Akt. cena: 310 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas