Autor: NakashiObDen | 18.4.2019 | 0
Nebojácní plyšáci se vydávají do Říše zapomnění, fantastického světa ovládaného králem nočních můr, aby ochránili svoji milovanou holčičku.
Plyšová hlídka je kooperativní dobrodružná hra pro 2 - 4 hráče, kteří se ujmou rolí plyšáků v pokojíčku malé holčičky. Jejich úkolem je chránit svou paní před bubáky, příšerami a nočními můrami, vynořujícími se zpod postýlky a z dalších temných zákoutí pokojíčku. Hra je koncipována jako série samostatných, volně navazujících příběhů. Abyste uspěli, budete muset prokázat týmového ducha, odvahu, soucit a také mít špetku štěstí.
Příprava hry:
Každý hráč si vybere plyšáka, za nějž bude hrát, vezme si příslušnou figurku a před sebe na stůl vyloží příslušnou kartu plyšáka. Na každé vyhrazené místo na kartě si každý položí 5 žetonů vaty. Vložte všechny pestrobarevné akční kostky do sáčku na kostky. Dále přidejte kostky vaty v počtu plyšáků ve hře plus 1 a rovněž kostky ohrožení v témže počtu. Zamíchejte karty předmětů, karty ztracených hraček, karty příšer (podle scénáře) a karty spánku a vytvořte z nich balíčky lícem dolů. Karty stavu, knoflíky, a zbylé žetony vaty, srdíčka atd. připravte na vhodné místo na stole. Doprostřed stolu položte knihu příběhů a vpravo vedle ní položte postranní lištu. Zvolte začínajícího hráče. Vyberte si z knihy příběhů příběh, který chcete hrát.
Průběh hry:
Hra probíhá střídání tahů jednotlivých hráčů. Tah hráče se skládá z následujících fází v daném pořadí:
- Dobrání kostek: Náhodně vylosujte ze sáčku 5 kostek a položte je před sebe na stůl. Kostky mají sedm různých barev, mimo barvy, které se objevují dále v popisu se ve hře vyskytují ještě modré kostky (bez efektu) a růžové (žolíkové) kostky.
- Doplnění vaty: Vata v této hře reprezentuje životy plyšáků. Hoďte bílými kostkami, které jste vytáhli. Je-li výsledek hodu roven nebo vyšší počtu zbývajících žetonů vaty vašeho plyšáka, přidejte plyšákovi 1 žeton. Poté použitou kostku či kostky odhoďte do rezervy použitých kostek.
- Zvýšení ohrožení: Umístěte všechny dobrané černé kostky na stupnici ohrožení.
- Akce:
- Pohyb
- Odložení kostky do své zásoby: Jednu z akčních kostek (tj. ne bílou), které máte k dispozici, si můžete odložit do svojí zásoby na později na vyhrazené místo na kartě svého plyšáka.
- Povzbuzení: Touto akcí můžete předat jednomu spoluhráči jednu svou akční kostku nebo jeden žeton vaty svého vlastního plyšáka.
- Dovednostní test: Hráč hodí jednou nebo více kostkami příslušné barvy. Je-li výsledek hodu rovný obtížnosti nebo vyšší, je to úspěch, jinak jde o neúspěch. V obou případech hráč vyhodnotí příslušný efekt podle instrukcí.
- Skupinový úkol: Podobá se dovednostnímu testu, ale k jeho splnění může přispět více hráčů.
- Útok nablízko: Lze provést jen tehdy, je-li plyšák vybaven zbraní k boji na blízko. Zvolíte příšeru, která má být cílem útoku a nachází se na poli sousedícím s útočícím plyšákem. Hoďte červenými kostkami v libovolném počtu. Je-li výsledek roven číslu obrany příšery nebo vyšší, je příšera poražena.
- Útok na dálku: Probíhá stejně jako útok na blízko, plyšák ale musí být vybaven zbraní na dálku. Pro tento typ útoku se používají zelené kostky.
- Hledání předmětů: Většina mapových listů má v horním rohu u symbolu „lupy“ uvedenou hodnotu obtížnosti hledání předmětů. Akce hledání předmětů se provádí tak, že hodíte libovolným počtem žlutých kostek. Přitom je lhostejné, na kterém poli se váš plyšák nachází. Je-li výsledek hodu roven tomuto číslu nebo vyšší, je hledání úspěšné - doberte si jednu kartu předmětu. Právě získaným předmětem musíte hned vybavit svého plyšáka nebo ho věnovat plyšákovi jiného hráče.
- Odhození kostek: Nemáte-li pro ně žádné lepší využití (nebo pokud jste museli vynechat předchozí fázi, protože váš plyšák je omráčený), musíte všechny své zbývající akční kostky odhodit do rezervy použitých kostek.
- Kontrola úrovně ohrožení: V závislosti na počtu kostek na stupnici ohrožení a počtu příšer ve hře dojde k jedné ze tří situací:
- Pokud jsou ve hře nějaké příšery a zároveň je počet černých kostek na stupnici ohrožení roven počtu příšer ve hře nebo je vyšší, proběhne tah příšer.
- Pokud ve hře nejsou žádné příšery a počet černých kostek na stupnici příšer je roven počtu plyšáků ve hře nebo je vyšší, nastává pohroma:
- Vyhodnotí se efekt pohromy na aktuální stránce knihy příběhů
- Pokud efekt předepisuje příchod příšer, ihned nastává tah příšer
- Odhoďte všechny kostky ze stupnice ohrožení do rezervy použitých kostek.
- Doplňte sáček s kostkami – vraťte do něj všechny kostky z rezervy použitých kostek.
- Pokud na stupnici ohrožení není dost černých kostek, aby nastala pohroma nebo tah příšer, neprovádějte v této fázi žádné kroky a kostky nechte ležet na stupnici. Hra pokračuje tahem dalšího hráče v pořadí.
Tah příšer spočívá v:
- Aktivaci příšer (hod kostkou, pohyb příšery, určení cíle a útoku na tento cíl) a
- Odhození černých kostek ze stupnice ohrožení a doplnění sáčku kostek z rezervy.
Pokud plyšákovi nezůstane po útoku příšery žádná vata, je omráčený a nemůže provádět akce.
Konec hry:
Jsou-li v některé chvíli omráčeni (tj. bez vaty) všichni plyšáci současně, hra končí porážkou hráčů. Jinak uvádí konkrétní podmínky konce hry a vítězství či porážky hráčů příslušný příběh v knize příběhů.
Sdílet s přáteli:
Komentáře
Zatím nebyl přidán žádný komentář...