Autor: CzechWin | 8.4.2019 | 0

Země je přelidněná. Pokusy o kolonizaci Marsu skončily před 40 lety. Už zbývá pouze jedno místo, kam se může lidský rod uchýlit: podmořský svět…

V deskové hře Podmořská města spolu hráči soupeří ve výstavbě podmořských oblastí spojených sítí dopravních tunelů. Farmy a odsolovací zařízení mají poskytovat budoucím obyvatelům stravu a pitnou vodu. Díky laboratořím jsou vyvíjeny nové technologie, které umožňují efektivnější chod životně důležitých procesů pod mořskou hladinou. Vedle uvedených staveb jsou hráči budována symbiotická města, která jsou již plně funkčně včleněna do podmořského ekosystému. Hráči budou rozšiřovat svou podmořskou infrastrukturu a spojovat ji s důležitými pozemskými metropolemi.

Příprava hry:

Umístí se herní plán doprostřed stolu. Komponenty jako jsou kopule měst, tunely, stavby a zdroje hráči umístí do společné zásoby. Karty s potápěči na rubové straně náleží třem různým balíčkům karet éry. Karty první éry se zamíchají a umístí se lícem dolů na příslušné místo na herním plánu. Na počáteční pole stupnice času se umístí žeton času. Každý hráč položí svůj váleček na pole „0“ bodovací stupnice. Dále se provede příprava herních desek všech hráčů.

Průběh hry:

Hra se dělí na tři éry, v rámci každé éry pak probíhají jednotlivá kola, která jsou charakterizována následujícími fázemi:

  1. Pořadí hráčů: Pořadí hráčů na tahu je určeno stupnicí pořadí a během jednoho kola se nemění. Hráči ve svém tahu provádějí akce uvedené na herním plánu a hrají karty, aby využili jejich efektů.
  2. Tah hráče: Tah vždy hráči začínají se třemi kartami v ruce. Ve svém tahu současně vykládají jednu kartu z ruky a vybírají si jedno dostupné, dosud nepoužité akční pole na plánu. Toto pole obsadí svým akčním dílkem. Odpovídá-li barva akčního pole barvě hráčem zahrané karty, může hráč využít efekt karty (jednorázový, trvalý, nebo karta s pozdější možností využití pomocí speciálního druhu akce). Na závěr tahu si hráč dobere jednu kartu z doplňovacího balíčku. Má-li nyní v ruce více než tři karty, přebytečné odhodí na začátku svého dalšího tahu. V jednom kole hry má každý hráč k dispozici postupně celkem tři tahy.
  3. Žeton času: Na konci každého kola hráči posunou žeton času o jedno políčko na stupnici času. Dostane-li se na pole se symbolem produkce, nastává produkční fáze.
  4. Produkce: V této fázi bude podmořská infrastruktura hráčů produkovat různé zdroje. Na konci produkce je nezbytné odevzdat za každé připojené město hráče jednu řasu.
  5. Éra: Celá hra se dělí na tři éry s délkou 4, 3 a 3 kola. Na konci každé éry rovněž nastává produkční fáze. V prvním kole nové éry se rozdají nové karty (určené pro tuto éru).

Konec hry:

Po skončení třetí éry a vyhodnocení její produkční fáze je partie u konce. Hráči získají dodatečné body za různé aspekty svojí podmořské infrastruktury a ten, kdo bodů nasbíral nejvíce, se stává vítězem.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Pán prstenů: Karetní hra - Putování do Rhosgobelu
Pán prstenů: Karetní hra - Putování do Rhosgobelu
Akt. cena: 360 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas