Autor: Jirka_inspired | 5.9.2018 | 0

„Kuře, kuchař, ředkvička, pila, loď, postel, rukavice, trumpeta, traktor“ - co mají tato slova společného? Obsahují hlásky L, Ř a R, které někdy dělají potíže malým dětem, když se učí mluvit. A co ještě? Každá z těchto hlásek se objevuje na začátku, uprostřed i na konci slova. A to je důležité, protože zatímco Aničcce dělá problém vyslovit například „rukavice“, Tomáše zase zlobí „traktor“, protože obsahuje R v jiné pozici. A Logorelo takových těžkých slov obsahuje mnohem víc.

Logorelo vás nenechá mlčet. Je to hra pro malé děti s obrázky populárního českého ilustrátora. Lze s ní hrát 2 typy her: Logorelo, které se hraje jako zjednodušené prší, nebo Logomemo, při kterém si děti trénují i paměť. V obou případech platí, že během pár minut odříká každý hráč velké množství zapeklitých slovíček a tím si procvičí výslovnost L, Ř či R.


Logorelo:

  1. Příprava hry: Zvolte si balíček příslušného písmene (Ř, R, L) nebo všechny balíčky smíchejte. Každý hráč si vezme do ruky náhodně 4 karty. Vyberte začínajícího hráče.

  2. Průběh hry: Vyložte náhodně 1 kartu začínajícímu hráči, bude hrát na ni jako v prší - musí mezi svými kartami najít kartu se stejným symbolem, jako má karta na stole. Pokud takovou kartu má, zahraje ji, vybere si 1 obrázek z karty, kterou zahrál, a nahlas ho pojmenuje (např. „brouk“). Další hráč v pořadí se podívá, jestli má mezi svými kartami kartu s broukem. Pokud ano, zahraje ji a řekne zase nahlas jiné slovo podle obrázků, které jsou ještě na kartě s broukem. Tím může změnit brouka například na traktor podobně jako v prší změní hráč barvu svrškem. Pokud hráč kartu s broukem nemá, lízne si novou.

  3. Konec hry: Stejně jako v prší vyhrává hráč, který se jako první zbaví všech svých karet.


Logomemo:

  1. Příprava hry: Každý hráč si vezme do ruky domluvený počet karet, buď od jednoho písmene nebo z jakéhokoli (podle toho, co chcete procvičovat).

  2. Průběh hry: Jeden hráč ukáže druhému jednu ze svých karet. Ten má 10 vteřin na to, aby si zapamatoval všechny obrázky, které na kartě jsou. Pak musí všechny vyjmenovat. První hráč kontroluje. Pak se role prohodí. Při logomemu si lze počítat body za každé slovo nebo za celou vyjmenovanou kartu.

  3. Konec hry: Vyhrává hráč, který nasbíral nejvíce bodů.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Projekt A.R.T - Zachraňte umění
Projekt A.R.T - Zachraňte umění
Akt. cena: 250 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas