Autor: Acidburn | 4.9.2018 | 0

„Nespravedlivě odsouzení a uvržení do Temného hradu, odkud není návratu, přesto nezlomení, se vězňové dávají na útěk, vyzbrojeni na počátku jen svou moudrostí, silou a vychytralostí. Podaří se jim uprchnout, nebo jejich kosti zůstanou práchnivět v rozpadajících se hradních zdech?“

Escape from the Dark Castle je hra pro 1-4 hráče, představující některého z vězňů uvržených do Temného hradu, kteří se pokouší uprchnout. Jejich společným cílem je útěk, hrají tedy proti hře.

Příprava hry:

Každý hráč si vybere některého z šesti vězňů: krejčí (Tailor), opat (Abbot), kuchař (Cook), kovář (Smith), mlynář (Miller) a koželuh (Tanner), vezme si jemu odpovídající bílou kostku a na papír si tužkou napíše základní počet životů postavy, který vychází z celkového počtu vězňů (18 životů, pokud hrají 2 vězni, 14 životů, pokud prchají 3 vězni a 12 životů při hře 4 vězňů).

Následně se sestaví hrací balíček: ten tvoří jeden ze tří náhodně vylosovaných závěrečných protivníků: Temný (The Dark One), Šílená kněžka (The Demented Priestess) nebo Hrůza z podsvětí (Terror from the Underworld), 15 náhodně vybraných karet jednotlivých kapitol, položených lícem dolů, a úvodní karta s ilustrací Temného hradu. Dále se vytvoří druhý balíček předmětů položených lícem dolů, které mohou vězni při svém putování Temným hradem nalézt, a stranou se odloží rovněž černé kostky. A to je vše, poté již začíná samotná hra.


Průběh hry:

Útěk z Temného hradu ze všeho nejvíc připomíná klasické gamebooky z 80. let, kterými je inspirována (např. Fightning Fantasy, Lone Wolf) a podobným způsobem se i hraje. Na počátku každé „kapitoly“ si hráči určí jednoho z nich, který kartu kapitoly otočí, ukáže ostatním hráčům ilustraci a přečte text uvedený na kartě, týkající se další místnosti či chodby, kterou vězňové prochází. To, který hráč kartu kapitoly otočil, může být v některých případech relevantní.

Nejčastěji se vězňové setkají s některou z mnoha nestvůr, obývajících Temný hrad, přičemž přichází na řadu boj. Ten probíhá následovně:

  1. Z hromádky černých kostek se vybere počet, uvedený na kartě kapitoly, a natočí se na jeden ze tří odpovídajících symbolů: pěst (Might), oko (Cunning) nebo hvězda (Wisdom). Stejné symboly lze nalézt i na bílých kostkách hráčů, přičemž jejich počet se liší podle jednotlivých postav (například kovář je silnější než mnich).
  2. Tyto kostky jsou doplněny o tolik černých kostek s náhodně určenými symboly, kolik je ve hře hráčů. Tím je určen počet životů nestvůry.
  3. Hráči hodí každý svou bílou kostkou, přičemž cílem je hodit stejné symboly, jaké jsou na černých kostkách. Pokud hráč hodil na své kostce symbol, který se nachází na některé z černých kostek, je tato odstraněna ze hry. Pokud na konci tahu vězňů zbývají nějaké černé kostky, jsou hráči, kteří s nestvůrou bojovali, zraněni za počet životů, uvedený na kartě kapitoly (obvykle 1-3 životy). Hráč, který hodil symbol štítu, zraněn není.
  4. Jakmile je tímto způsobem odstraněna poslední černá kostka, je nestvůra poražena a hráči si vezmou jednu kartu pokladu (případně více, pokud je to na kartě kapitoly uvedeno).
  5. Jeden z hráčů může každé kolo boje namísto bojování odpočívat, čímž si obnoví jeden život, přičemž v takovém kole nemůže být nestvůrou zraněn.


Konec hry:

Po boji a sebrání karty s předmětem si hráči určí dalšího, který otočí kartu následující kapitoly a celý proces se opakuje až do závěrečného střetu (karta s ilustrací dveří na rubové straně) a úspěšného útěku (vítězství hráčů), nebo do smrti prvního z vězňů. Jakmile totiž jeden z vězňů zemře, hra končí a prohráli všichni.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

7 Wonders: Duel + Duel Panteon
7 Wonders: Duel + Duel Panteon
Akt. cena: 34 €
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas