Autor: Wolfsen | 24.10.2017 | 0

„Když Johnny začínal, podepsal takový osobní kontrakt s velkým kapelníkem. A jak jeho kariéra stoupala, chtěl z toho ven. Johnny je otcův kmotřenec. Otec šel za tím kapelníkem. Nabídl mu deset tisíc dolarů, aby Johnnyho pustil. Ale kapelník řekl ne. Takže druhý den za ním šel otec znovu, ale s Lucou Brasim. Do hodiny podepsal uvolnění za ověřený šek na tisíc dolarů.“ „Jak to dokázal?“ „Udělal mu nabídku, kterou nemohl odmítnout.“ „Co to znamená?“ „Luca Brasi mu dal pistoli k hlavě a otec mu řekl, že na tom kontraktu bude buď jeho podpis, nebo jeho mozek.“

-konverzace Kay Adamsové a Micheala Corleone, Kmotr

Ve hře Kmotr: Impérium Corleonů hráč představují mafiánské rodiny v 50. letech v New York City, usilující o co největší vliv v tomto městě. Hra se odehrává ve čtyřech aktech - kolech, které sledují děj románu, resp. filmu Kmotr.


Příprava hry:

Doprostřed stolu se rozloží herní plán a na pole 1. aktu se postaví figurka Dona Corleone, který plní funkci počitadla kol. Vedle herního plánu se položí roztříděné balíčky bankovek a nelegálního zboží a naopak zamíchané balíčky zakázek a podniků. Z balíčku zakázek se pak (podle počtu hráčů) vytvoří veřejná nabídka. Karty spojenců se roztřídí podle aktů a (opět podle počtu hráčů) se vytvoří nabídka spojenců prvního aktu. Nakonec si každý hráč vezme kovový kufřík, 3 figurky gangsterů (se čtvercovým podstavcem), 3 figurky následovníků (z nichž dvě postaví ke druhému a čtvrtému aktu, od kterého je bude mít k dispozici), 9 žetonů vlivu, dvě náhodné zakázky a karty peněz v hodnotě 1, 2 a 3 dolarů.


Průběh hry:

Jednotlivé akty se skládájí ze šesti fází:

  1. Otevření nového podniku - na herní plán se přidá nová destička podniku. Ty přibývají postupně na pole podle čísel.
  2. Rodinný byznys - hlavní fáze, v té hráči střídavě provádí následující akce:
    • Vyslat gangstera - hráč postaví figurku svého gangstera na jeden krycí podnik a vybere z něj výpalné.
    • Vyslat člena rodiny - hráč postaví figurku člena své rodiny na pole mezi dvěma, nebo třemi čtvrtěmi a provede machinace ve všech skrytých podnicích v daných čtvrtích.
    • Vyřídit zakázku - hráč, odloží z ruky potřebné množství kontrabandu a splní buď zakázku ve své ruce, nebo zakázku ve veřejné nabídce.
    • Využít spojence - hráč vyloží z ruky kartu spojence a provede její efekt.

      Žádnou z akcí nelze hrát, pokud už nemáte v zásobě žádnou figurku, tj. ani gangstera, ani člena rodiny.

  3. Územní válka - vyhodnotí se vliv nad jednotlivými čtvrtěmi, každá figurka včetně neutrálních v/na hranici čtvrti přináší majiteli jeden bod vlivu. Kdo má ve čtvrti nejvíce bodů vlivu, položí do ní svůj žeton (případně na žetony z předchozích kol).
  4. Podplácení spojenců - penězi z kufříku můžete uplatit nějakého spojence z nabídky.
  5. Poplatky Donovi - na konci aktu vám v ruce může zbýt jen určitý počet karet (5 v prvním aktu, poté 5, 6 a 2) - ať už jde o peníze, zboží nebo karty spojenců. Nadbytečné karty odevzdáte Donovi, tj. do společné zásoby na odhazovací balíček, resp. do krabice.
  6. Mezihra - standardní příprava dalšího kola (aktu). Stáhnete figurky z plánu, doplníte nabídku zakázek, posunete Dona Corleone atd. Přirozeně se nehraje po 4. aktu.


Konec hry:

Po čtvrtém aktu hráči obdrží po 5 dolarech za vliv ve čtvrtích a monopoly v zakázkách. Poté je hráč s nejvíce penězi prohlášen vítězem.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Akvárko
Akvárko
Akt. cena: 50 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas