Autor: Abe | 14.7.2017 | 0
Cílem hry PORTAL: Nespolečenská hra o sbírání dortů je získat co nejvíce dortíků. Kromě získávání a ochrany svých dortíků se budete snažit ničit dortíky soupeřů a zároveň budete usilovat o likvidaci testačních subjektů vybrané barvy, včetně svých (není nic jednodušího než díky portalu „naházet“ své figurky do místnosti se střílnou, abyste je tak „popravili“ a ukončili tím hru).
Příprava hry:
Každý hráč si vezme všechny figurky a dortíky vybrané barvy spolu s kartou portálové zbraně. Z 18 hexových dílků místností se náhodně vybere 15 a vytvoří se laboratoř o rozměru 5x3 mapových dílků. Levý okraj takto vytvořené laboratoře představuje tzv. „nový okraj“, do kterého každý hráč umístí své 4 figurky (2 do prostřední řady, po 1 figurce do krajních místností), právý okraj takto vytvořené laboratoře představuje tzv. „starý okraj“, který bude postupně odstaňován a přemísťován na levou stranu.
Průběh hry:
Hráči se střidají ve svých tazích. V tahu hráče proběhnou následující čtyři fáze:
- Vyložení karet Aperture: Hráč může zahrát své vybrané karty Aperture (klidně i všechny). každá karta Aperture má kromě svého jednorázového efektu (viz níže) i svůj dlouhodobý efekt, který je popsán na její rubové straně. Jednorázový efekt se vyhodnotí okamžitě, dlouhodobý trvá tak dlouho, dokud není zahrána další karta Aperture. V této fázi lze také zahrát kartu bez efektu (jednorázového) a aktivovat tak portalovou zbraň. Díky tomu se propojí 2 místnosti, jako kdyby spolu sousedily (vyjma místností starého okraje laboratoře).
- Pohyb: Hráč pohne svými testačními subjekty z vybrané místnosti do přilehlé. Pokud pohne jen jedním testačním subjektem, získá navíc jednu z výhod (další testační subjekt který umístí na nový okraj nebo jedna karta Aperture). Pokud pohne všemi, svůj pohyb provede bez odměny. Každý testační subjekt navíc může s sebou vzít jeden dortík vybrané barvy (ideální pro rychlejší pohyb dortíků soupeřů ke starému okraji vstříc zpopelnění).
- Aktivace testovací místnosti: Hráč vybere jednu z místnosti na starém okraji laboratoře a umístí zde žeton GLaDOSu. Tím aktivuje danou místnost. Hráč, který zde má nejvíce testačních subjektů získává odměny dané místností (převážně se jedná o další testační subjekty, ale havně, dortíííííííííky). Pokud zde nikdo testační subjekty nemá, nebo zde mají hráči stejné množství testačních subjektů, aktivace místnosti proběhne bez odměn.
- Recyklace testovací místnosti: Z dříve aktivované místnosti jsou odstraněny všechny testační subjekty zpět k hráčům. Pokud se zde nacházejí nějaké dortíky, jsou nevratně odstraněny mimo hru do spalovny. Následně je místnost otočena na svou rubovou stranu a nově přidána na opačný okraj laboratoře tak, aby alespoň jednou svou stěnou sousedila s jednou místností nového okraje.
Karty Aperture (a jejich jednorázové efekty):
- Střílna: Pokud v laboratoři není žeton střílny, bezodkladně ho doručte do místnosti na novém okraji. V opačném případě jím posuňte do přilehlé místnosti. V obou případech střílna zlikviduje všechny testační subjekty v dané místnosti.
- Dort: Získejte jeden kousek dortu a doručte ho do místnosti na novém okraji laboratoře.
- Proudové potrubí: Přesuňte libovolné množství svých testačních subjektů v jedné řadě místností o jednu místnost směrem ke starému okraji laboratoře.
- Odrážecí gel: Přesuňte všechny testační subjekty z jedné místnosti do druhé - přílehlé - místnosti podle svého výběru.
- Kostka společnice: Umístěte žeton kostky společnice do libovolné místnosti.
- Spalovna: Vyberte hráče s více dorty v laboratoři, než máte vy. Zpopelněte jeden kousek dortu tohoto hráče.
- Vystřelovací plošina: Přesuňte jeden testační subjekt jakékoliv barvy do přilehlé místnosti.
- Přesměrovací kostka: Zničte testační subjekt, střílnu nebo kostku společnice v libovolné místnosti.
Konec hry:
Hra končí ve chvíli, kdy některý z hráčů má všechny své figurky (testační subjekty) odstraněné ze hry.Vítězem se pak stává hráč, kterému v místnostech aktuálně zůstává nejvíce dortů.
Sdílet s přáteli:
Komentáře
Zatím nebyl přidán žádný komentář...