Autor: viking749 | 31.10.2016 | 0
Myslela, že to bude úkol jako každý jiný. Vypadalo to na další rutinu, úkol jakých splnila se svou legendární jednotkou, známou jako IX. Legie, už stovky. Na misi ji budou doprovázet její dlouholetí kolegové, nejlepší z nejlepších. Ti, o kterých ví, že ať se stane cokoli, bude se na ně moci spolehnout. Úkol zněl navíc tak jednoduše; jděte a najděte slečnu Katie Laurentovou. Ale prvotní pocit kapitánky Flavie Olivie Balotelliové nemohl být pravdě víc vzdálený.
MERCS: Recon - Counter Threat je kooperační strategická hra, ve které se hráči ujímaji role členů speciální vojenského komanda. V jejich kůži se pak snaží splnit zadaný úkol a infiltrovat kanceláře nepřáteleného MegaConu, v cestě jim ale stojí členové bezpečnostních složek budovy.
Příprava hry:
Na začátku hry si každý hráč vybere, za kterou postavu či postavy chce hrát. MERCS tým musí mít vždy 5 členů (+ volitelně snipera) a je na hráčích, jak si jednotlivé členy (tzv. „MERCy“) rozdělí. Každý MERC má svou individuální herní desku, na které jsou reprezentovány jeho specifické schopnosti a vybavení - to mohou být různé druhy granátů, lékárniček či specifické vybavení vhodně do určitých situací jako vrtačka dveřních zámků. Dále je potřeba sestavit modulární herní plán, zde mužete použít svou fantazii (při dodržení pravidel uvedených v příručce) nebo využít některého z návrhů, které jsou dostupné na stránkách výrobce. Dále je třeba vybrat misi. Mise mohou být mnohého typu, někdy bude potřeba najít konkrétní osobu, jindy budete muset eliminovat ostrahu budovy nebo zničit nějakou lokaci. Některé mise mají dokonce více úkolů, které na sebe navazují, například musíte najít administrátorku, která vám prozradí, kde se nachází server, k tomu se pak musíte dostat, získat z něj data a nakonec z budovy bezpečně uniknout. Zamíchejte balíček misí a lízněte horní kartu. Nakonec rozdejte všechny žetony a rozmístěte žetony agentů na vyznačená místa v budově a všechny balíčky karet dejte poblíž herního plánu.
Průběh hry:
Hra se skládá z herních kol, každé kolo je pak rozděleno na 4 části:
- Fáze agentů: Ve hře funguje Fog of War efekt – nevíte tedy, kde se kdo skrývá. To je reprezentováno žetony třech různých barev, které se po vizuálním kontaktu s některou s hráčových postav promění v nepřátele zde nazývané „OpFor“. Lízněte kartu z balíčku pohybu agentů a vykonejte popsané instrukce (speciální událost, dále pohyb žetony jednotlivých barev a nakonec postih za úroveň zabezpečení). Kdykoli se dostane žeton agenta do zorného pole MERCa (ortogonálně, i ve fázi MERCS), táhněte kartu z balíčku Událostí a dle aktuální úrovně zabezpečení budovy dosaďte na místo žetonu OpFor figurky (bezpečnostní složky nebo civilisty), které jsou na kartě uvedeny.
- Fáze OpFor: V této fázi se pohybují odhalení nepřátelé, tedy SecFor (Security Forces = bezpečnostní složky) a civilisté. Při jejich aktivaci postupujte od nepřátel nejvyšší úrovně až k těm nejnižším, na závěr se pohybují civilisté (pokud je ve hře váš odstřelovač, můžete ho kdykoli během této fáze aktivovat). Všichni odhalení členové SecFor se snaží dostat na dostřel MERCů a pohybují se nejkratší cestou k nim. Civilisté se naproti tomu snaží dostat na schodiště a uprchnout z budovy.
- Fáze MERCS: V této fázi vykonaváte akce se členy vašeho týmu, počet akcí je limitován body velení, které každý MERC má. Hráči nemohou aktivovat MERCy náhodně, musí respektovat iniciativu a aktivovat MERCa s nejvyšší iniciativou jako prvního, s druhou nejvyšší iniciativou jako druhého atd. v případě shodné iniciativy je na hráčích, jak se dohodnou. Ve svém kroku mohou hráči provádět přesuny, útočit, používat vybavení nebo mohou krýt vybranou oblast. V případě krytí oblasti má MERC vždy možnost zvolit „spray'n pray“ – tedy „jestli se něco pohne, střílej“, nebo selektivní střelbu. Selektivní střelba sice stojí více bodů velení, hráč si však může vybrat, jestli chce na procházející figurku útočit, nebo ji nechá projít. To oceníte zejména v okamžiku, kdy nevíte, kdo vyleze ze dveří. Mnohdy se totiž může stát, že se vašemu MERCovi postaví do cesty skupinka civilistů. Asi není nutné zmiňovat, že za jejich zabití jsou hráči penalizováni. Když už jsme u civilistů, ideálním způsobem, jak se jich zbavit je, když se vám je podaří zadržet, což je jedna ze schopností, kterou MERCS mohou provést, stojí-li dva na stejném poli spolu s civilistou. Ten je pak ze hry odstraněn, aniž by vyhlásil poplach (což se mu může povést, pokud unikne po schodech).
- Fáze údržby: V této fázi se ruší většina herních efektů (není-li uvedeno jinak), vyhodnocuje se, zda se zvýšila pohotovost v budově, upravuje se iniciativa (v závislosti na tom, kolik bodů velení utratil každý MERC) a za každou zabitou postavu hráč hodí jednou kostkou. Pokud padne úspěch, zvýší se pohotovost o 1, úroveň zabezpečení se ale nemůže nikdy zvýšit více než o jednu úroveň za kolo. Úroveň zabezpečení je určena počítadlem, její nižší jednotkou je pohotovost – např. k tomu, aby se zvýšila úroveň zabezpečení z 1 na 2, se musí pohotovost zvýšit o 3. Na závěr si každý z MERCů obnoví 4 body velení a hráči jsou připraveni na další kolo.
Hra poté pokračuje dalším kolem.
Konec hry:
Konec hry se spouští několika způsoby:
- Podaří se naplnit všechny podmínky vítězství uvedené na kartě mise – hráči vyhrávají.
- Je znemožněno splnit jakoukoli část úkolu popsaného na kartě mise – hráči prohrávají.
- Všichni členové MERCS týmu padnou – hráči prohrávají.
Sdílet s přáteli:
Komentáře
Zatím nebyl přidán žádný komentář...