Autor: Dejf | 24.4.2016 | 0

Hans měl potíž na houpající se bárce usnout, a když se mu to konečně podařilo, okamžitě jej probudilo hlasité zvonění z pozorovacího koše. Vybelhal se na palubu, přes kterou se líně valily bílé chomáče mlhy. Hans se divil, jak vůbec může pozorovatel v koši něco vidět. Kolem se právě prohnal první důstojník. „Co se děje?“ stačil jej odchytit Hans. První důstojnik se na něj se úsměvem zahleděl a pak pronesl: „Vítejte v Novém světě, pane Teubere!“

Zámořské objevy jsou rozšířením k základní hře Osadníků z Katanu, přinášejícím hned několikero herních mechanik a spoustu nových komponent. V tomto rozšíření se odvážní plavci a objevitelé vydají z domovského Katanu pátrat po nové půdě, na níž by mohli založit své osady. Budou převážet statečné kolonizátory, vyhýbat se záludným pirátům a prozkoumávat zemi, o níž dosud kolovaly jen málo důvěryhodné zkazky.

Zámořské objevy se dělí do několika scénářů, v nichž jsou hráčům postupně představována nová pravidla. Z Obchodu v Evropě si autor vypůjčuje pravidlo o ceně útěchy - pokud hráč nezíská v daném kole žádnou surovinu obdrží zlaťák, dvakrát za svůj tah pak smí za dva zlaté pořídit jednu surovinu.

Mezi nové komponenty patří lodě. Pozor, lodě v Zámořských objevech fungují jinak, než v Námořnících, kde plnily pouze roli „námořní cesty“. Hráč může po hranách polí ve svých tazích pohybovat loděmi, jedna loď se může pohnout až o šest hran v rámci jednoho tahu (4 zdarma, plus maximálně dvě za vlnu, po jedné vlně každá). Lodě v Zámořských objevech mají nákladový prostor, kam může hráč usadit buď dvě jednotky nebo pytle s kořením nebo jednoho osadníka. S pomocí lodí pak hráči objevují nové části herní mapy, neboť na počátku některých scénářů není celá mapa předem známa. 

Osadníky, které mohou lodě převážet, lze přeměnit na vesnice (nemusí tedy být s jinou vesnicí hráče spojena cestou). Osadník se nedokáže pohybovat jinak, než na palubě lodi. Kromě osadníků představují Zámořské objevy nově i figurku přístavů, jež mají hodnotu 2 body a kapacitu na dvě malé (jednotka nebo pytel s kořením) nebo jednu velkou (osadník nebo hejno ryb) figurku.

Další novou figurkou jsou jednotky. Ty v závislosti na daném scénáři představují buď bojovníky nebo obchodníky. Podobně jako osadníci, i jednotky se mohou pohybovat pouze s pomocí lodí. V Zámořských objevech se nově objevují i pirátské lodi, které, na rozdíl od Námořníků, patří konkrétním hráčům. Loď hráč nasazuje, pokud hodí sedmičku. S pomocí pirátských lodí může hráč jednak okrádat protihráče o suroviny, jednak vymáhat daň na projíždějících lodích. S pomocí lodí se lze ale pokusit pirátskou loď i zahnat.

Další pravidla se pak liší dle jednotlivých scénářů. Zatímco první scénář je ryze objevitelský, ve druhém scénáři hráči dobývají tábory pirátů, ve třetím scénáři pak kromě dobývání pirátských táborů dojde i na shánění zásob ryb pro domovský ostrov Katan, ve čtvrtém scénáři pak kromě ryb hráči Katan zásobují i kořením a konečně pátý scénář kombinuje všechny scénáře předcházející a nabízí tak hned několik cest k vítězství. V těchto scénářích hráč nad rámec obvyklé výstavby dostávají i body za plnění uvedených úkolů. Pravidlo o tom, že vyhrává ten, kdo jako první dosáhne určitého počtu vítězných bodů, však zůstává.

Zámořské objevy patří mezi složitější z rozšíření pro Osadníky z Katanu, určené spíše zkušenějším hráčům. Nabízí slušně variabilní hratelnosti i zajímavé nové mechanismy. Daní je snížená možnost kombinací s dalšími rozšířeními.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Inis
Inis
Akt. cena: 920 Kč
Končí za: 11 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas