Autor: klaymen | 30.7.2012 | 0

Ankh-Morpork: největší město Zeměplochy. Domov více než milionu obyvatel, centrum obchodu a sídlo mnoha cechů. Město s velkým problémem - Městský vládce patricij Lord Vetinari zmizel. Toho využily hlavy mocných rodin a začaly bojovat o moc nad městem. Podaří se jim ho ovládnout? A podaří se to vám?

Zeměplocha: Ankh-Morpork je stolní hra z prostředí Pratchettovy série knih Zeměplocha. Hráči představují osobnosti, které vycítily příležitost a pokoušejí se ovládnout město.


Příprava hry:

Každý hráč si vezme jednu sadu žetonů (poskoků a domů), 10 tolarů a vylosuje si jednu z osobností, za kterou bude hrát. Peníze jsou viditelné stále, karty osobností jsou naopak utajeny před ostatními hráči. Z karet s hnědým a zeleným okrajem se vytvoří dobírací balíček a každý hráč si z něj dobere pět karet. Hráči umístí několik svých žetonů poskoků spolu s žetony problémů na hrací plochu dle návodu. Nakonec se ostatní komponenty (peníze, karty událostí a území, žetony démonů, trollů a problémů) položí na stůl.


Průběh hry:

Hráč, který je na tahu, si vybere jednu ze svých karet a zahraje ji. V horní části karty jsou akce, které hráč může, ale nemusí provést (kromě akce Náhodná událost, ta je povinná). Provádí je v pořadí, v jakém jsou na kartě zobrazeny, zleva doprava. Po provedení těchto akcí si hráč doplní karty z dobíracího balíčku tak, aby jich měl na ruce pět. Poté je na řadě další hráč. Možné akce jsou:

  • Umístit služebníka: Nový služebník se dá umístit jen do oblasti, kde hráč už služebníka má, nebo do oblasti s takovouto oblastí sousedící.
  • Postavit budovu: Budova se dá postavit jen v oblasti, kde má hráč umístěného svého služebníka, pokud tam zatím není žádná jiná budova ani žeton problémů. Hráč zaplatí za postavení budovy částku uvedenou na kartě oblasti a kartu příslušné oblasti si vezme a položí před sebe. Od svého příštího tahu může hráč každé kolo jedenkrát využít výhodu, kterou mu daná budova přináší.
  • Vražda: Hráč může odstranit démona, trolla nebo soupeřova služebníka z území obsahujícího žeton potíží; musí ale odstranit i tento žeton.
  • Odstranění žetonu potíží: Hráči odstraní jeden libovolný žeton potíží.
  • Braní peněz: Hráč si vezme z banku částku uvedenou na kartě.
  • Svitek: Hráč provede akci popsanou ve spodní části karty.
  • Náhodná událost: Je jedinou povinnou akcí. Hráč si vezme kartu události, vyhodnotí ji a odloží stranou. Každá karta události se ve hře objeví jen jednou.
  • Zahraj další kartu: Hráč může zahrát další kartu z ruky.
  • Přerušení: Tyto karty mohou být zahrámy kdykoliv, i mimo hráčova tahu. Jejich použití se nepočítá jako akce.


Konec hry:

Každá z karet osobností udává tajný cíl. Pokud je tento cíl splněn na začátku tahu hráče (tedy dříve, než zahraje kartu), hra končí jeho vítězstvím. Cíle hráčů se různí: ovládnutí určitého počtu oblastí, přítomnost určitého počtu žetonů problémů na hrací ploše, atd. Jedním z cílů je také dobrání balíčku karet - pokud nikdo nevyhrál dříve, než se dobere balíček karet, hra končí i tak.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Brass - Insert
Brass - Insert
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas