Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: Zeus | 24.9.2024 | 0
Pán prstenů: Duel o Středozem je hra pro dva hráče, která mechanismy vychází ze 7 Divů Světa: Duel a je tematicky zasazena do světa J. R. R. Tolkiena. Jeden z hráčů při Duelu o Středozem převezme kontrolu nad svobodnými národy ve snaze zastavit Saurona v nastolení krutovlády nad celou Středozemí. Druhý hráč se naopak stane Sauronem a bude se snažit rozšířit svou moc z Mordoru i do zbytku světa.
Důležitým herním prvkem je mapa Středozemě rozdělená na 7 regionů, o které budou hráči soupeřit. Mapu hráči umístí do středu herní plochy a k ní si vezmou figurky svých pevností a jednotek. Právě ty budou umisťovat do regionů a tím získávat a udržovat svou nadvládu v nich.
Dále hráči rozloží stupnici putování s prstenem, která představuje cestu Froda a Sama až na Horu Osudu. Frodo začíná v polovině cesty a Sauronův Nazghůl na jejím úplném začátku. Frodo se musí dostat na konec (Horu Osudu) dříve, než ho naopak dostihne Nazghůl.
Dalším prvkem jsou žetony spojenectví šesti národů Středozemě. Tyto hráči rozdělí dle symbolů národů a poskládají do dobíracích komínků symbolem národa vzhůru. Na jejich druhé straně se nachází symboly různých bonusů pro hráče, který je získá.
7 dílů lokací se zamíchá a 3 náhodné z nich se vyloží lícem vzhůru, čímž vytvoří nabídku pro hráče. Tyto díly na sobě mají uvedenu cenu, kterou musí hráč zaplatit pro jeho získání a zahrání. A také region Středozemě, do kterého hráč může vyložit své jednotky či pevnost (kolik a čeho také uvádí symboly na dílech lokací).
Posledním podstatným prvkem jsou karty kapitol rozdělené do tří skupin (dle kapitol hry, kterých jsou právě tři). Ty hráči rozdělí, vytvoří z nich 3 balíčky a pro první kapitolu rozloží odpovídající balíček do tvaru uvedeného v pravidlech. Tento tvar je pro každou kapitolu jiný, některé karty jsou otočené vzhůru lícem, jiné rubem. Navíc se karty různě překrývají a hráči mají k dispozici pouze vždy ty karty, které nejsou žádnou jinou kartou blokované/překryté.
Partie hry je rozdělena na 3 kapitoly a v jejich rámci se hráči střídají v tazích. Hru vždy začíná hráč hrající za Saurona a ten (či ta), kdo je na tahu, si musí vybrat jednu ze dvou možných akcí:
Karty kapitoly a některé jejich efekty
Karty kapitol jsou v šesti různých barvách, přičemž barva určuje, jaký vliv má karta na hru:
Boje na mapě Středozemě
Když se v libovolném okamžiku v jednom regionu mapy objeví jednotky obou hráčů, dojde k bitvě. V tom okamžiku každý z hráčů odstraní jednu svou jednotku (ne pevnost). A takto pokračují, dokud nezůstanou v regionu jednotky pouze jednoho hráče (nebo dojde k odstranění všech jednotek z regionu).
Konec kapitoly
Když si hráč vezme poslední kartu kapitoly, dojde k jejímu konci. V tu chvíli (a pokud nešlo o 3. kapitolu) hráči vezmou balíček karet pro následující kapitolu a rozloží je do tvaru určeného pravidly (opět se karty různě překrývají a některé jsou lícem vzhůru a jiné rubem). Také doplní nabídku 3 dílů lokací, pokud v ní nějaký díl/karta chybí. Boj o nadvládu nad Středozemí může pokračovat.
Duel o Středozem končí v okamžiku, kdy nastave jedna z následujících situací:
Pokud k žádné této situaci nedojde před koncem 3. kapitoly hry, vyhrává hráč, který v tomto okamžiku ovládá více regionů Středozemě.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Patchwork
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 2 dny