Autor: Zeus | 2.8.2024 | 0

Ve hře Nakrmte Krakena se hráči vtělí do rolí posádky škuneru, přičemž každý z nich dostane tajně jednu ze tří rolí. Může se tak stát regulérním námořníkem, jehož cílem je jen doplout do bezpečného přístavu (Modré zátoky na herním plánu), nebo se stane pirátem s cílem škuner unést a doplout s ním do pirátského doupěte v Šarlatovém zálivu. A nebo se také může stát členem kultu (buď přímo jeho vůdcem, nebo přisluhovačem). Kult má za cíl dovést loď na pole s Krakenem, nebo obětovat svého vůdce na polích, kde se Kraken krmí.

Příprava hry a popis hlavních herních prvků

Privátní: game.setup.webpHlavním herním prvkem je herní plán představující moře, po kterém se bude posádka na škuneru plavit. Na jeho jižní pole hráči umístí figurku škuneru/lodi. Přičemž severní (= opačná) strana plánu obsahuje všechna 3 místa, kam jednotlivé týmy hráčů loď povedou (Modrou zátoku pro námořníky, Šarlatový záliv pro piráty a pole s Krakenem pro kultisty).

Na určitá pole herního plánu se umístí žetony akcí mapy jako jsou „nakrmte Krakena“, „prohledání kajuty“, „bičování“ a pár dalších.

Dále si hráči připraví 23 karet plavby a zamícháním z nich vytvoří dobírací balíček. A každý si vezme 3 žetony bambitek pro pořádání vzpour.

Pak si hráči tajně vylosují své role (např. při hře 7 hráčů budou 4 námořníci, 2 piráti a 1 vůdce kultu) a ještě před zahájením hry se navzájem odhalí piráti, aby věděli, kdo jsou jejich spojenci (všichni hráči zavřou oči a pak je otevřeou na chvíli pouze piráti a zapamatují si, kdo je pirát s nimi). Kultisti tento luxus nemají a když jich hraje více, musí si na to příjít v průběhu hry.

V závěru připravy si hráči ještě rozdají karty postav tak, aby jeden z nich byl Kapitánem. Postavy si hráči opět drží v tajnosti a pouze Kapitán se odhalí ostatním a vezme si ještě jednu kartu postavy. Karty postav svým hráčům poskytují různé speciální schopnosti, kterými mohou ovlivňovat průběh hry (ale většinou pouze jednou).

Privátní: karty.postav.cz.webp

Průběh hry

Nakrmte Krakena se hraje na kola, která se skládají vždy ze 4 po sobě jsoucích fázích:

  1. Výběr lodivodů – V této fázi Kapitán jmenuje prvního důstojníka a kormidelníka (může při to diskutovat s posádkou, ale rozhodnutí je čistě na něm).
  2. Vyhodnocení vzpoury – posádka (= ostatní hráči) v této fázi buď přijmou Kapitánovo rozhodnutí, nebo se mohou pokusit o vzpouru. Každý hráč si tajně do ruky vezme libovolný počet svých žetonů bambitek. Poté všichni současně tyto žetony odhalí. Když je vzpoura úspěšná, přijdou hráči o použité bambitky a hráč, který jich použil nejvíce, přebírá roli kapitána (při shodě se kapitán určí pomocí detailnějších pravidel). V případě úspěšné vzpoury aktuální kolo končí a nový kapitán začne nové kolo výběrem lodivodů.
  3. Plavba – kapitán a první důstojník si oba vezmou 2 vrchní karty z balíčku karet plavby. Tajně si jednu z nich vyberou a lícem dolů ji odhodí na odhazovací hromádku (nikdo nesmí vědět, jakou kartu odhodili). Zbylé karty vloží do lodního deníku (opět lícem dolů a třesením je promíchají). Deník pak předají kormidelníkovi. Ten z karet opět jednu vybere a tajně odhodí na odhazovací hromádku. Zbývající kartu vrátí do deníku a předá kapitánovi. Ten pak kartu odhalí a podle ní posune lodí po herním plánu. Až nyní mohou hráči diskutovat o tom, co kdo měl (Údajně! Je dovoleno, nebo možná i doporučeno lhát!) za kartu, a jakou kartu odhodil (ale to nesmí nikdo kontrolovat).
    Pokud loď skončí na poli herního plánu s nějakou akcí, je nutné tuto akci nyní vykonat (např. při prohledání kajuty kapitán zjistí roli libovolného jiného hráče a pak může toto oznámit ostatním a může při tom klidně i lhát). Stejně tak karty plavby mohou na sobě mít uvedenu nějakou další akci, a tu je také třeba provést.
  4. Mimo službu – kormidelník (ale při hře více hráčů i první důstojník a kapitán) v této fázi dostanou žeton „mimo službu“ (místo těch, kteří byli mimo službu dosud). A dokud ho mají, nemohou se znovu stát kormidelníkem ani prvním důstojníkem.

A může začít další kolo plavby...

Konec hry

Hra končí naplněním vítězné podmínky jakékoli z rolí mořských vlků (obvykle když loď dopluje na určíté místo na herním plánu). A tím se také určí vítězný tým (námořníci, piráti nebo kultisti).

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Charitativní aukce

Dobročinná dražba: Ora et Labora
Dobročinná dražba: Ora et Labora
Akt. cena: 1450
Končí za: 1 den

Všechny tyto aukce >>

Vybíráme z Bazaru

Zombicide (2nd Edition): Rio Z Janeiro NAMALOVANÁ
Zombicide (2nd Edition): Rio Z Janeiro NAMALOVANÁ
Akt. cena: 1494 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas