Autor: zacinajici | 25.7.2024 | 0

Za předpokladu, že jsem byl duševně zdráv a při plném vědomí, zažil jsem oné noci něco, s čím se ještě žádný jiný člověk nesetkal. Bylo to navíc i strašné potvrzení všeho toho, co jsem se snažil zavrhnout jako báchorku a výmysl.

-H. P. Lovecraft, Stín z času

Arkham Horror je kooperativní karetní příběhová hra pro jednoho až čtyři hráče inspirovaná světem povídek H.P.Lovecrafta, ve které se hráči v rolích vyšetřovatelů snaží prozkoumávat různé lokace, sbírat stopy, bojovat s nepřáteli, ale hlavně rozplétat příběh a snažit se zabránit prastarému zlu, aby ovládlo nebo zničilo tento svět.

Hra nese označení „Living Card Game (LCG) a toto je základní set. To znamená, že slouží k vstupu do hry a maximální herní zážitek je podmíněn nákupem dalších dlouhodobě vydávaných rozšíření. Rozšíření mohou přinést nové vyšetřovatele, další scénáře nebo kampaně a nové hrací karty, které do balíčků vyšetřovatelů přidají hloubku a variabilitu. Na rozdíl od sběratelských karetních her (CCG) má LCG pevně danou distribuci - tj. obsah vydání není generován náhodně, ale je ve všech baleních shodný.

V krabici najdete pět vyšetřovatelů s předpřipravenými hracími balíčky a kampaň složenou ze tří scénářů. A samozřejmě kolekci žetonů. Hrou Vás provedou tři sešity: Průvodce hrou, Přehled pravidel a Průvodce kampaní.

Každou hru tvoří samostatný scénář, v rámci kterého vyšetřovatelé sbírají stopy a společně se snaží rozkrýt nějakou záhadu. Při svém postupu scénářem se vyšetřovatelé mohou dostat k tzv. rozuzlení. Scénář nejčastěji končí průchodem buď balíčku Dějství, nebo Agendy, případně porážkou či rezignací vyšetřovatelů. Pokud vyšetřovatelé projdou balíčkem dějství, bývá rozuzlení scénáře příznivé (a je možné je považovat za „vítězství“). Jiná rozuzlení jsou obvykle méně příznivá a zanechají vyšetřovatele v podstatně horší situaci. Čili každý scénář má vícero rozuzlení a některá z nich mají pro hráče různé důsledky, které si v průběhu kampaně přenášejí dál do příběhu. 

Náhodu ve hře zintenzivňuje sáček chaosu, z něhož se náhodně losují žetony. Složení sáčku určuje obtížnost hry.

Každý vyšetřovatel má čtyři dovednosti s různými hodnotami. V průběhu hry hráči podstupují dovednostní zkoušky. Výsledek zkoušky (úspěch, nebo neúspěch) určuje základní hodnota dovednosti, kterou lze upravit různými účinky karet. Následně se k ní přičítá, nebo od ní odečítá hodnota žetonu taženého náhodně ze sáčku chaosu. 

Příprava hry:

Každý hráč si vybere postavu vyšetřovatele a připraví si jeho hráčský balíček karet a počáteční zdroje a karty. Hráči zvolí vedoucího vyšetřovatele, který rozhoduje sporné momenty a nese některé důsledky hry. Dále je potřeba připravit sáček chaosu a zásobu žetonů dostupnou všem hráčům.

Scénář se připraví dle instrukcí v Průvodci kampaní. Znamená to sestavení balíčku karet střetnutí a balíčku Agendy a Dějství. Dle zadání scénáře se na herní plochu umístí počáteční lokace a vyšetřovatelé.

Hru zahájíte přečtením scénáře v Průvodci a na vrchních kartách Agendy a Dějství. Tam se také dozvíte, jaký je Váš primární úkol, a za jakých podmínek příběh postoupí dál.

Průběh hry:

Herní kolo má čtyři fáze.

  1. Fáze Mýtů (v prvním kole se nevyhodnocuje)
  2. Fáze vyšetřování
  3. Fáze nepřátel
  4. Fáze údržby

V první fázi se na agendu přidává žeton zkázy, který může spustit postup příběhu nežádoucím směrem. Po té si hráči táhnou a vyhodnotí nepříjemné karty střetnutí.

Ve druhé fázi hrají vyšetřovatelé v libovolném pořadí a každý může provést tři z těchto akcí:

  • Dobrat kartu, nebo zdroj
  • Vyložit kartu do své herní oblasti
  • Zkoumat lokaci (získávat stopy)
  • Bojovat
  • Pokusit se nepříteli vyhnout

Kromě toho mohou hráči spouštět některé efekty, které nejsou pokládány za akce. Případně mohou učinit potřebné kroky k tomu, aby postoupili v balíčku dějství k cíli.

Ve fázi nepřátel se lovci hýbou směrem k vyšetřovatelům a všichni, kteří s někým zápolí, zaútočí.

V poslední fázi se připraví vyčerpané karty a každý z vyšetřovatelů si dobere kartu a zdroj. Hráči mají limit 8 karet v ruce, přebytečné karty musí odhodit.

Konec hry:

Když nějaká karta střetnutí spustí rozuzlení (->R#), znamená to, že hráči dokončili scénář a měli by si přečíst příslušný text rozuzlení v průvodci kampaní. Dozví se, jak pro ně daný scénář skončil, a pokud kampaň pokračuje, tak i jaké to pro ně má další důsledky.

 

Poznámka: Složení předpřipravených balíčků vyšetřovatelů si mohou hráči (dle pravidel) upravovat a v průběhu kampaně je vylepšovat, přičemž scénáře lze hrát i mimo kampaň.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Temné znamení
Temné znamení
Akt. cena: 599 Kč
Končí za: 4 dny

Offcanvas