Autor: Ondřej Podavka | 16.7.2024 | 0

Ve hře Moře draků hráči vedou smečku mořských draků chránících moře před čím dál opovážlivějšími mořeplavci, kteří si troufají i do zapovězených moří, a ohrožují tak podmořské říše a jejich obyvatele.

Po mechanické stránce se jedná o area control: hráči zahrávají karty s vyobrazeným polyominovým tvarem, který určuje, do kterých políček na herním plánu umístí svého draka. Takto hráči postupně navyšují svoji přítomnost v jednotlivých sektorech moře, za niž na konci hry mohou získat vítězné body; další obdrží za splněné úkoly. Hráč, který získá nejvíce bodů, se stane legendárním ochráncem vodní říše a vítězem hry.

Příprava hry:

Hráči sestaví kolem dílku centrálního ostrova čtyři díly herního plánu představující mořské říše, a na vyznačená místa rozmístí žetony pirátských lodi. Dále hru tvoří tři druhy zmíněných karet s polyominovým tvarem, a to tří druhů podle velikosti znázorněného tvaru; z nich utvoří tři balíčky, z nichž vyloží po dvou kartách. Poblíž připraví též balíček karet úkolů, z nějž vyloží čtyři karty, dále žetony zlatých mincí a balíček karet korálového útesu; těch jsou ve hře čtyři druhy a mohou být využity buď během hry, nebo při závěrečném bodování. Každý hráč obdrží dílky dračích hlav a těl (v počtu odvíjejícím se od počtu hráčů) a čtyři mince o hodnotě 1 a vezme si na ruku dvě karty se středně velkým tvarem.

Průběh hry:

Hráči se střídají v tazích, v každém z nich hráč postupně provede dvě, popř. tři z následujících akcí (první a třetí jsou povinné, druhá je volitelná): 

  1. Hráč zahraje jednu z karet v ruce a rozmístí na herní plán dílky dračí hlavy a těla, a to do tvaru odpovídajícího tvaru vyobrazenému na kartě. Nesmí přitom umisťovat na pole ortogonálně sousedící se svými již umístěnými draky; navíc umístí-li svého draka na pole sousedící s drakem jiného hráče, získá tento hráč minci z obecné zásoby. Za každé pole s vodním vírem nebo mořským proudem, na něž hráč umístí dílek svého draka, musí zaplatit dvě mince; obdrží však žeton pirátské lodě, mince či kartu korálového útesu, pokud umístí dílek draka na pole s odpovídajícím symbolem.
  2. Pokud má hráč žetony lodí v počtu a barvě odpovídající požadavku na některé vyložené kartě úkolu, může tyto žetony odhodit a tuto kartu si vzít, a pokud je na ní též symbol korálu, obdrží kartu korálového útesu.
  3. Hráč si dobere kartu s polyominovým tvarem, a to jiného druhu než ta, kterou v tomto tahu zahrál.
    Ve svém tahu může hráč také využít některé karty korálového útesu, a to buď jako žeton lodi, nebo pro zisk 4 mincí.
    Místo zahrání akcí může hráč též vrátit do krabice jeden svůj dílek dračí hlavy a vynechat svůj tah.

Konec hry:

Hra končí poté, co všichni hráči využili všechny své dílky dračích hlav. Hráči obdrží vítězné body za převahu v jednotlivých sektorech herního plánu (zde lze využít karty korálového útesu se skrytým drakem), dále za splněné úkoly (plus 5 bodů pro hráče, který jich splnil nejvíce) a za nevyužité mince a žetony lodí, popř. nevyužité karty korálového útesu poskytující lodě. 

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Kronika dobrodružství: Cesta za měsíčními kameny
Kronika dobrodružství: Cesta za měsíčními kameny
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 1 den

Offcanvas