Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: Ondřej Podavka | 16.6.2024 | 0
V kooperativním dungeon crawleru Malá velká podzemí se hráči stávají skupinou dobrodruhů povolaných do oblasti obklíčené temnotou. Hra probíhá ve dvou dějstvích: nejprve musejí hrdinové proniknout hluboko do podzemí, vyčistit jeho chodby od služebníků zla a nalézt doupě jeho vládce; s ním poté změří své síly, a pokud se jim jej podaří přemoci, všichni společně zvítězí. Pro hrdiny však není času nazbyt – světlo jejich pochodně neustále slábne, a pokud pohasne zcela, zůstanou navždy uvězněni v temnotě!
Hráči nejprve vytvoří balíček podzemí tvořený kartami místností, střetnutí a kartou dveří do doupěte. Doprostřed umístí kartu vstupu, na niž položí žeton oltáře a figurky všech hrdinů, a ke každé straně karty přiloží lícem dolů po jedné kartě z balíčku podzemí. Dále hráči připraví desku temnoty, na niž umístí na vyznačená místa na stupnici, resp. na okraji karty, žeton pochodně, případně žetony goblinů. Poblíž nachystají balíčky karet vybavení, kouzel, goblinů a služebníků spolu s ukazateli zdraví nepřítele (obě v počtu odpovídajícím počtu hráčů), dále žetony oltáře a zneškodněných pastí a jednu z desek vládce podzemí (lícem dolů) spolu s žetonem vládce. Každý hráč si vezme desku svého hrdiny, na které nastaví ukazatele zdraví i výdrže na maximum, a začínající hráč také tři kostky hrdiny a kostku nepřítele.
Každý hráč ovládá jednoho hrdinu, který má kromě zdraví a výdrže, potřebné pro provedení některých akcí, také určitou rychlost, obranu a tři dovednosti (síla, obratnost a inteligence) úrovně 1‒3. Hrdinové mohou navíc v podzemí získávat vybavení (zbraně, výstroj či cetky) či kouzla. Hráči se střídají v tazích, v každém z nich mohou provést v libovolném pořadí následující akce:
Na konci každého tahu se žeton pochodně posune o 1 pole směrem dolů; přitom může dojít též k umístění goblina na kartu vstupu nebo aktivaci nepřátel (mohou provést pohyb směrem k nejbližšímu hrdinovi, útok či obé), pokud se pochodeň posune na pole s příslušným symbolem.
Jakmile je odhalena karta dveří do doupěte a jsou poraženi všichni služebníci, mohou hráči vykonat obyčejný čin proniknutí do doupěte vládce podzemí. Až se tak stane, nastává druhé dějství: hráči otočí desku temnoty, na niž opět umístí žeton pochodně; ten se bude posouvat na opět na konci každého tahu, pole s aktivací nepřátel však nyní budou aktivovat pohyb či útok jak goblinů, tak vládce samotného. Na každý symbol oltáře na kartách střetnutí v podzemí umístí žeton oltáře.
Nakonec otočí desku vládce podzemí hráči, umístí na ni žeton vládce a nastaví všechny ukazatele jeho zdraví na pole 8. Deska představuje jednu velkou kartu podzemí, na niž se hráči mohou přemístit z karty dveří do doupěte. Nachází se zde šest polí, mezi nimiž se hráči mohou přesouvat a útočit z nich na vládce. Hráči se opět střídají v tazích, v nichž mohou zahrát výše popsané akce. Zranění udělené vládci při útoku hrdinů posouvají ukazatele jeho zdraví směrem k poli 0, avšak nemohou přitom postoupit na pole se symbolem oltáře ani níže do té doby, než se vládce přesune na některý oltář v podzemí. Sem je možné vládce vylákat buď pomocí aktivace nepřátel při posunu žetonu pochodně, nebo pomocí obyčejného činu popichování vládce podzemí. Poté je již možné vládcovo zdraví snižovat až do jeho případné porážky.
Hráči vítězí, pokud se jim podaří ve 2. dějství porazit vládce podzemí. Hra naopak končí prohrou všech hráčů, pokud nastane jedna z následujících situací:
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Nacht der Magier
Akt. cena: 170 Kč
Končí za: 8 hodin