Autor: Zeus | 26.4.2024 | 0

Fantasy svět Elnerth se již věky potácí od války k válce, ve kterých spolu soupeří strážci věků. Jejich cíl? Uchránit své svatyně před nepřáteli, nashromáždit dostatek esence, naverbovat do svých armád účedníky i mocné mistry a pomocí nich naopak zničit svatyně protivníků. Který ze strážců nakonec zvítězí? A nastolí nakonec mír?

Ve hře Svatyně: Strážci věků se utkají 2 hráči v karetním souboji ne nepodobném legendární hře Magic: The Gathering. Budou sbírat krystaly esence, za které pak mohou vyvolávat jednotky v podobě běžných učedníků i mocných mistrů, nebo sesílat kouzla. Cílem je pomocí svých jednotek zničit všechny protivníkovy svatyně.

Hra nabízí i hru pro jednoho hráče, která má trochu odlišná pravidla a svému protivníkovi budete ničit tzv. Uzly. Ale principiálně je hra velmi podobná.

Svatyně: Strážci věků – Krajiny soumraku obsahuje 3 různé strážce věků s různými balíčky karet: Kras, Molran a Wul. Další 3 strážci věků a jejich balíčky pak obsahuje Svatyně: Strážci věků – Krajiny úsvitu a tyto dvě sady jsou plně kombinovatelné. V rámci kampaně na Kickstarteru bylo možné získat i souborné vydání obsahující všech 6 strážců a jejich balíčků.

Příprava hry

Středobodem a bitevním polem hry je herní plocha o 4 sloupcích a 6 řadách. Hráči si vyberou, za kterého ze strážců věků budou hrát, a vezmou si odpovídající balíček karet. Ten obsahuje karty 4 typů:

  • Karty svatyň – stavby, které si hráči musí chránit a současně zničit ty protivníkovy. Každá svatyně má stupnici ochrany svatyně (= „životy“) – když ta klesne na nulu, je svatyně zničena. A také stupnici spoutání moci: když ta dosáhne nuly, svatyně nabude magické moci, kterou může její vlastník využívat.

Privátní: dusk.cards.sanctuaries.webp

  • Karty učedníků – základní jednotky využívané k boji s protivníkem. Mají svou vyvolávací cenu uvedenou v počtu krystalů esence, dále pak sílu útoku a také velikost zdraví, které určují sílu v boji. Kromě toho mohou mít i různé speciální vlastnosti.
  • Karty mistrů – každý strážce má právě jednoho a jedná se o mocnou jednotku. Vlastnosti pak má obdobné jako učedníci, jen výrazně silnější.
  • Karty rituálů – jednorázová kouzla s okamžitým efektem a samozřejmě vyvolávací cenou v množství krystalů esence.

Privátní: dusk.cards.unit.rituals.webp

Karty svatyň si hráči umístí v libovolném pořadí do řady herní plochy, která je nejblíže k nim. Zbývající 4 řady herní plochy představují bitevní pole, na které budou hráči vykládat své jednotky. Řada před svatyněmi jsou tzv. obranné pozice a řady nejvíce ve středu jsou útočné pozice.

Zbylé karty (karty jednotek a rituálů) si každý hráč zamíchá, vytvoří tak svůj dobírací balíček a do ruky si vezme vrchní 4 karty.

Tím je hra připravena a souboj může začít.

Průběh hry

Při hře se hráči střídají v tazích, přičemž každý tah je rozdělen na 4 hlavní fáze:

  1. Začátek tahu: Hráč si vezme 2 krystaly esence a vyhodnotí efekt „Na začátku tahu“ na všech svých vyložených kartách.

  2. Vyvolávání: V této fázi hráč může vykládat z ruky své jednotky a kouzlit rituály. Samozřejmě musí vždy zaplatit vyvolavací cenu dané karty. U vyvolaných jednotek musí vždy zvolit na své straně bitevního pole, kam jednotku umístí (některé jednotky mohou být pouze útočné, jiné pouze obranné a další se zhostí libovolné z těchto rolí). Většina vyvolaných jednotek do hry přijde vyčerpaná a v tomto tahu nemůže ještě útočit. A samozřejmě se vyhodnotí efekty „Ve fázi vyvolávání“ na všech vyložených kartách (což platí obdobně i pro všechny další fáze).

  3. Útok: V této fázi všechny jednotky v útočné pozici zaútočí na protivníka ve snaze zničit jeho svatyně. Pokud má obránce ve stejném sloupci jednotku v obranné pozici, dojde k souboji těchto jednotek (porovnání síly útoku a počtu životů) a poražení umírají (odhazují se do odhazovacího balíčku). Pokud v daném sloupci obranná jednotka není, zasadí útočící jednotka poškození svatyni odpovídající síle útočníka.

  4. Konec tahu: V této fázi se zraněné jednotky vyléčí (svatyně ale ne). Dále pak dojde k aktivaci vyčerpaných jednotek. U každé svatyně klesne hodnota na stupnici spoutání moci o jedna. A nakonec musí hráč upravit počet karet v ruce na 4 (tedy odhodit přebytečné, nebo dobrat, pokud jich má méně).

Tímto tah hráče končí a aktivitu převezme protivník.

Konec hry

Hra končí v okamžiku, kdy jeden ze soupeřících strážců věků přijde o všechny své 4 svatyně. Jeho protivník se stává vítězem této bitvy.

 

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Duna: Impérium – Vzestup Iksu
Duna: Impérium – Vzestup Iksu
Akt. cena: 2800 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas