Autor: Ondřej Podavka | 16.1.2024 | 0

Terra Nova je hra fungující na podobném principu jako Terra Mystica: hráči ve hře zastupují jeden z národů, teraformují a osidlují krajinu, stavějí a vylepšují budovy a zvyšují dosah své plavby, za což platí penězi či energií a získávají vítězné body. Rovněž nabíjení krystalů energie funguje obdobně: při zisku energie hráč přesune odpovídající počet žetonů energie ze zóny I do zóny II, popř. ze zóny II do zóny III; využívat lze pouze energii v zóně III, odpovídající počet žetonů se poté přesune do zóny I. Oproti původní hře jsou zde však některé herní prvky buď vypuštěny (dělníci, šamani a plán kultů), nebo alespoň zjednodušeny: obchodní stanici tak hráč může povýšit místo svatyní, chrámu a pevnosti pouze na levý či pravý palác (každý ovšem poskytuje jinou schopnost). Rovněž se ve hře nachází pouze pět dvojic národů a jim odpovídajících typů terénu; národy a jejich schopnosti jsou však nové.

Příprava hry: 

Hráči rozloží herní plán, nalosují na skórovací destičky pro jednotlivá herní kola a připraví záslepky k jednorázovým akcím znázorněným na herním plánu. Kolem něj rozmístí žetony terénů, mince a bonusové svitky. Hráči si postupně vyberou jednotlivé národy a každý si vezme herní desku vybraného národa, na niž na příslušná místa umístí budovy své barvy a osm žetonů energie; dále si vezmou žetony měst své barvy a mince v hodnotě uvedené u příslušného národa. Nakonec hráči postupně umístí na herní plán dvě usedlosti své barvy a vyberou si bonusový svitek (na každý nevybraný svitek nakonec položí jednu minci).

Průběh hry:

Hra trvá pět kol, z nichž každé se skládá ze tří fází:

  • 1) Příjem: Hráči obdrží mince a energii uvedené na desce hráče (na místech uvolněných po postavení budov) a na bonusovém svitku.
  • 2) Akce: Hráči se střídají v tazích a vždy, když přijdou na řadu, odehrají jednu z následujících akcí:
  • teraformace krajiny a stavba usedlosti (a to na políčku, které buď sousedí s hráčovou budovou, nebo je v jejím dosahu přes vodu díky plavbě nebo mostu);
    • vylepšení budovy;
    • zvýšení dosahu plavby;
    • stavba mostu;
    • akce vyžadující použití energie (po jejím provedení umístí na příslušnou akci záslepku);
    • zvláštní akce (dostupné díky svitku nebo postavenému paláci);
    • pasování (poté hráč vrátí svitek a vybere si nový; dále se dostane do hry až v příštím kole).
  • 3) Konec kola: Poté, co všichni hráči pasují, kolo končí a hráči připraví nové.
    Kdykoli souvisle zastavěnou oblast jednoho některého hráče tvoří alespoň čtyři budovy o celkové síle alespoň 7, umístí hráč pod některou z budov jeden z žetonů města a uplatní příslušný bonus.

Konec hry:

Konec hry nastává po pátém kole hry. K bodům získaným během hry hráči získají ještě závěrečné body za největší skupinu budov ve vzájemném sousedství či dosahu a za zbylé mince. Hráč, jenž získal nejvíce bodů, se stává vítězem.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Mechs vs. Minions
Mechs vs. Minions
Akt. cena: 4000 Kč
Končí za: 13 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas