Autor: Zeus | 27.11.2023 | 0

Batman žil již nějakou dobu v ústraní, ale Gotham ho znovu potřebuje. Zestárlý a zchátralý, ale stále odhodlaný. Ulice Gothamu se topí ve vlnách zločinu, ale jen co se Batman vrátil, začali se o něj zajímat nejenom mutanti, proti kterým Temný rytíř bojuje, ale také místní policie a novináři, kteří se o něj zajímají z trochu jiných důvodů.

Batman: Návrat Temného rytíře je primárně sólo hra, ve které se hráč převtělí do legendárního Temného rytíře, který se vrací ze zaslouženého odpočinku, aby v kampani skládající se ze 4 misí (každá reprezentovaná jednou knihou pravidel) ochránil Gotham a jeho obyvatele před zločinci jako je Two-face nebo Joker. V náročné výpravě mu mohou pomáhat pomocníci, jako například Robin nebo komisař Gordon. A k dispozici bude mít mnohá svá vozidla známá z komiksů i filmů, jako Batwing, Bat-tank a další.

Příprava hry

Privátní: batman.logo.png

Středobodem herní zóny je herní plán představující město Gotham s jeho různými lokalitami (rozdělenými do distriktů a oblastí), přičemž lokace jsou propojeny sítí cest, po kterých je možné mezi lokalitami přecházet.

Na herní plánu se připraví různé ukazatele, jako například hodiny soudného dne (začínají na čísle 2), ukazatele zdraví, kuráže a příčetnosti. A také tzv. stupnice GCPD, která ukazuje, kolikáté je herní kolo a podle toho pak kolik nepřátel a jakého typu se objeví v jakém distriktu Gothamu.

Dále se připraví různé přehledové karty dle hrané mise. V první misi tedy karta Two-face (jako hlavního nepřítele), karta komisaře Gordona (jako hlavního pomocníka) a samozřejmě i karta Batmana samotného. Jejich figurky (s dalšími figurkami obyčejných nepřátel) se umístí na určené lokality Gothamu (udává kniha dané mise).

Privátní: batman.game.board.png

Kromě toho se připraví ještě karty akcí, různé typy kostek, Batmanova vozidla a další herní prvky dle instrukcí hrané mise.

Průběh hry

Privátní: batman.logo.png

Samotná hra probíhá na 4 kola, přičemž v každém má Batman 4 své tahy.

Průběh kola

  1. Příprava kola, ve kterém se připraví balíček událostí a bojových karet pro toto kolo. A také si hráč určí, kolik nepřátel se objeví v jednotlivých tazích tohoto kola (jejich součet ale musí být rovem počtu, který udává kniha hrané mise).
  2. Batmanovy tahy - hráč provede 4 tahy dle popisu níže.
  3. Konec kola, kdy:
    • se mohou v Gothamu objevit nepokoje,
    • si hráč může zakreslit novou cestu mezi libovolné 2 lokace v Gothamu (ta ale nesmí křížit žádnou již na plánu existující) 
    • se posune ukazatel soudného dle o jedno pole k soudnému dni :-).

Batmanův tah

  1. Tažení a vyhodnocení karty události z vrchu balíčku (viz příprava kola). Obvykle se objeví noví nepřátelé a/nebo dojde k jejich pohybu po Gothamu. Událost může také zvýšit, nebo snížit počet nepřátel, kteří se objeví na konci tahu. Nebo může nějakým svým efektem ovlivnit hru po zbytek tohoto tahu.
  2. Batman se může pohnout na jiné pole v Gothamu. Přesouvat se může jen v rámci lokality, nebo i na jiné lokality. Mezi lokalitami může používat pouze cest zakreslených v mapě a pohyb musí ukončit v případě, že přejde do jiného distriktu (oblast herního plánu s jinou barvou). Když je v lokalitě nepokoj, nemůže Batman využívat akcí lokality, dokud nepokoj neporazí. Stejně tak, když je v lokalitě nepřítel, musí Batman skončit na jeho žetonu
  3. Aktivace jednoho ze spojenců/pomocníků, díku které se může daný spojenec pohnout po mapě (každý má vlastní pravidla pro pohyb) a následně provést jednu ze svých speciálních akcí popsaných na kartě spojence.
  4. Boj a nebo plížení, ke kterým musí dojít, když Batman skončí na poli s nepřítelem nebo nepokojem. Když je nepřítelem mutant nebo policista, může si Batman vybrat, zda chce bojovat, nebo se kolem proplížit. Když jde o novináře, může se pouze proplížit. A když jde o nepokoj, musí s ním bojovat.
  5. Využití akce, kterou nabízí pole, na kterém Batman stojí. Mezi tyto akce patří například zvýšení si zdraví, kuráže nebo příčetnosti, odstranění některého z nepřátel z kteréhokoli místa Gothamu (pole většinou určí přímo konkrétní typ nepřítele). A nebo i oddálení soudného dne (posun ukazatele na dané stupnici o jedno pole zpět). Této akce ale může Batman využít pouze, pokud je dané pole volné (tedy bez žetonu nepřátel a nepokojů).
  6. Přidání nepřátel dle stupnice GCPD podle toho, v jakém kole jaký tah právě končí.
  7. Posun počítadla tahů o jedno pole dále a buď se pokračuje dalším Batmanovým tahem, nebo dojde k ukončení kola (a zahájení dalšího).

Privátní: batman.components.png

 

Konec hry

Privátní: batman.logo.png

Když se Batmanovi podaří porazit hlavního nepřítele, tak v dané misi zvítězil a může se přesunout na další misi (přitom si hráč může některé věci přenést s sebou), která opět začne přípravou dle své knihy mise.

Když se Batmanovi podaří takto pokořit všechny 4 mise, opět se mu podařilo zachránit Gothem před upadnutím do absolutního chaosu a může se vrátit k zaslouženému odpočinku. Ale na jak dlouho?

Na druhou stranu i takový hrdina, jako je Batman může padnout. K tomu dojde, když:

  • ukazatel hodin soudného hre dojde na hodnotu 12, nebo
  • jakýkoli z ukazatelů zdraví, kuráže a příčetnosti klesne na 0 nebo
  • na konci 4. kola není poražen hlavní nepřítel.

A pak je na hráči, zda začne celou kampaň od nuly, nebo se vrátí na začátek prohrané mise a zkusí ji znovu (pro tento účel je dobré si vyfotit nebo jinak zaznamenat stav hry mezi misemi).

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Na křídlech draků Mindok s krabičky na komponenty
Na křídlech draků Mindok s krabičky na komponenty
Akt. cena: 1050 Kč
Končí za: 11 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas