Autor: chromanna | 8.11.2023 | 0

V tomto domě už nejde najít jediný kompletní pár ponožek. Pomozte skřítkům v hledání ztracených ponožek a zjistěte, co se skrývá v zavřených místnostech uvnitř krabice.

Hráči představují pořádkumilovné skřítky, kteří se snaží pobíhat po domě a najít 3 páry stejných ponožek. Musí si ale dát pozor na všudypřítomné ponožkožrouty, kteří se je snaží o tyto ponožky obrat a odnést si je do svých doupat. První skřítek, který složí správně tři páry ponožek, vyhrává. Hra obsahuje také tzv. legacy systém, postupně tak budete objevovat další místnosti v domě a s nimi i nová pravidla.

Příprava hry:

Na plastovou podložku umístíte papírové dílky podlahy lícem dolů. Dílky doupat příšerek umístíte do rohu. Na každé doupě položíte příšerku v dané barvě a pod příšerku položte kostku s okem. Ponožky vložte do látkového sáčku. Každý hráč si vyberete kartu skřítka, figurku skřítka, ze sáčku vyloví jednu ponožku a vedle karty skřítka poskládá čtyři kulaté žetony v dané barvě. Figurky skřítků umístěte doprostřed herního plánu. První hráč hraje pouze figurkou skřítka.

Průběh hry:

Každý hráč v rámci svého tahu hraje za příšerku i figurku skřítka.

Pohyb ponožkožroutem: Hodí se barevnou kostkou, aby se rozhodlo, která příšerka se vydá na loupeživou výpravu. Příšerka se posouvá o 1 až 3 políčka. Oproti skřítkům se neumí pohybovat úhlopříčně. Příšerka se nemůže pohybovat přes jiné hráče a nemůže se vrátit na pole, na kterém započala pohyb. Při posouvání příšerky se s ní pohybuje současně i kostka umístěná pod ní. Příšerka po ukončení pohybu může spát (po odklopení zavřené oko na kostce), či bdít (otevřené oko na kostce). Spící ponožkožrout neprovede žádnou ze svých akcí a hráč pokračuje v tahu se svou figurkou skřítka. Bdící příšerka může provést některou z následujících akcí:

  1. Hráč se smí skrytě podívat na žeton vybavení pokoje, který s příšerkou sousedí.
  2. Ponožkožrout smí ulopit nespárovanou ponožku některého ze spoluhráčů, jehož figurka s příšerkou zrovna sousedí.
  3. Popřípadě provést další pohyb do té chvíle dokud ponožkožrout neusne (zavřené oko na kostce).

Pohyb skřítkem: Figurkou skřítka se posouvá o 1 až 3 políčka libovolným směrem (tj. i diagonálně). Hráč smí svou figurku přesunout přes jinou figurku nebo příšerku jen tehdy, pokud by byla všechna okolní políčka obsazená. Figurka nemůže stát na poli, na kterém stojí jiná figurka nebo příšerka. Nemůže vstoupit na doupě příšerky. Po pohybu skřítkem můžete:

  1. Ukázat všem vybavení pokoje žetonu, na kterém figurka stojí. Pokud jde o kartu vybavení jiné barvy, otočí ji zpět lícem dolů a jeho tah končí. Jedná-li se o žeton jeho barvy, vrátí dílek otočený vzhůru zpět, zaplatí kulatým neodehraným žetonem (tak, že jej otočí a "zneplatní" pro další budoucí tahy) a vezme si ze sáčku dvě ponožky. Podaří-li se mu z ponožek, které má, sestavit pár, obleče ho svému skřítkovi. Liché ponožky si uloží vedle karty skřítka. Jen ty nazuté, tj. napárované, ponožky nemohou být uloupeny.
  2. Pokud se hráč na konci svého pohybu nachází na políčku sousedícím s doupětem některého ponožkožrouta, může místo otáčení žetonu vybavení vzít z hnízda jednu ponožku.

Další pravidla:

Pro pokročilé hráče jsou k dispozici další a složitější pravidla, která najdete v jednotlivých místnostech a také na speciálním listu s názvem obměna hry.

Konec hry:

Skřítek, který jako první nasbírá tři páry ponožek, vyhrává.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Encyklopedia + KS bonusy
Encyklopedia + KS bonusy
Akt. cena: 60 €
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas