Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: Zeus | 25.10.2023 | 0
Před mnoha a mnoha eony přišli z hvězd. Ještě v dobách, kdy život na naší planetě byl ještě pouhou možností. Od té doby ovlivňují běh dějin. A nyní konečně nastal čas, kdy se jejich snažení blíží k cíli. Planeta, kdysi vstřícná všemu živému, se postupně přeměnila ve svět plný jedů, odpadu a radioaktivity. Jim, Prastarým, to ale vyhovuje více. Nastal čas jejich triumfálního návratu. Ale ač společně dosáhli svého, nastává éra boje o Zemi. Pouze jeden Prastarý se může stát vládcem tohoto konečně přijatelného světa.
Cthulhu Wars: Duel je kompetitivní hrou pro 2 hráče, kteří se chopí role jednoho Prastarého a jeho frakce s kultisty a jinými hrůzami. A cíl je jasný, získat více moci, než má protivník, a tím se stát novým vládcem Země po konci jedné její éry. V této sadě jsou 2 Prastaří (Velký Cthulhu a Černá koza) a v dalších setech/rozšířeních jsou další, které je možné plnohodnotně kombinovat.
Hra se odehrává na herním plánu představujícím tzv. Lovecraft County (Lovecraftův okres?) s několika oblastmi, jako například nechvalně proslulé město Arkham nebo Dunwich či Innsmouth (a další). Oblasti se dělí na pevninské a vodní. Toto rozdělení je důležité pouze pro různé vlastnosti soupěřících Prastarých a jejich frakcí. Pro pohyb jednotek a další mechaniky je toto dělení oblastí irelevantní.
Hráči si pak zvolí svou frakci (v základu jsou právě 2) a vezmou si související materiál:
Dále se připraví různé žetony na odpovídající pole stupnic:
A ještě si hráči připraví společnou zásobu Bran (o jejich kontrolu hráči při hře soupěří, protože jsou hlavním zdroje Moci pro provádění akcí) a Prastarých znamení (na konci hry přináší další body Zkázy do bodování).
Cthulhu Wars: Duel se hraje na takzvané cykly skládající se ze 4 fází. Obvyklá partie pak trvá 4-5 cyklů.
Fáze jednoho cyklu
Akční fáze - V této fázi se odehrává převážná většina herní partie. Fázi začíná vždy První hráč a hráči se střídají v hraní jednotlivých akcí, dokud na ně mají body Moci. Hráč musí akci provést vždy až do okamžiku, když už má tak málo Moci, že nestačí ani na tu „nejlevnější“ akci, kterou má k dispozici.
V okamžiku, kdy jeden z hráčů již nemá Moc na hraní akcí, tak pouze posune žeton Rozkladu o políčko výše (cyklus začíná na poli 0). A druhý z hráčů pak před provedením akce musí zaplatit tolik bodů Moci, kolik ukazuje žeton Rozkladu. Má tedy výhodu, že protihráč na jeho akce nemůže již reagovat, ale tyto se mu každým dalším tahem prodražují víc a víc.
Typickými akcemi, které hráči mohou (a měli by) provádět, jsou například verbování Kultistů, vyvolání Stvůry, vyvolání Prastarého (vše jednotky umístěné na herní mapu), otevření Brány, přesun jednotek, bitva, zajetí Kultisty. Plus různé další akce, které nabízí třeba speciální vlastnost frakce nebo získané Grimoáry.
Získávání moci - Tato fáze slouží pro určení Moci, jakou budou mít hráči pro další cyklus. Například 1 bod získá hráč za každého svého Kultistu ve hře, 2 body za každou ovládanou Bránu, 1 bod za každého zajatého Kultistu protivníka (po získání bodů všechny ale hráč vrátí soupeři). A kromě toho se žeton Rozkladu vrátí na pole 0.
Určení Prvního hráče - Hráč s větší Mocí se stává Prvním hráčem.
Fáze zkázy - V této fázi se hráči mohou počínaje Prvním hráčem provést Rituál anihilace. V takovém případě musí zaplatit tolik Moci, kolik aktuálně ukazuje žeton Anihilace (začíná na 5 a končí na 10). A pak:
Pokud nedošlo na konci cyklu k naplnění podmínek pro konec hry, začíná další cyklus pustošení dříve modré (či zelené?) planety.
Když se setkají jednotky obou hráčů v jedné oblasti a hráč v Akční fázi aktivuje Bitvu, dojde ke střetu jednotek ve zvolené oblasti. Bitva sama má pak 4 části:
Herní partie Cthulhu Wars: Duel končí jedním ze dvou způsobů:
Hráč s více body Zkázy vítězí a stává se neomezeným vládcem soustavy (ehm, tedy planety).
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Sorcerer's Arena: Turning the tide
Akt. cena: 450 Kč
Končí za: 1 den