Autor: Hromotluk | 16.10.2023 | 0

Svět byl kdysi krásné místo plné harmonie a klidu. Elfové byla mocná a moudrá rasa. Gnómové a trpaslíci spolu žili v míru. Až do konjunkce sfér. Ach ta zpropadená konjunkce. Od té doby tu vše šlo od desíti k pěti. Monstra a jiná hrozná stvoření přišla na tento svět. Tak jako lidé. Z pár stovek byly tisíce... a potom? Potom ovládli tento svět. Byť to byla primitivní rasa, která ani neuměla ovládat magii. To se však časem změnilo. Začali ovládat většinu světa. Tito nově mocní lidé se snažili najít způsoby, jak vylepšit svět. Byli to čarodějové. To oni stvořili zaklínače. Prý konečné řešení monster. Čarodějové nebrali na nikoho ohledy, a tak leckdy umřelo i víc jak sto dětí na jednoho zaklínače. Zprvu se zdáli být efektivní, ale tak, jak se neshodnou prostí lidé, tak ani čarodějové. Díky tomu vznikly různé školy. Každá pro jiné mutanty na zabíjení mutantů. Mám ve vyprávění pokračovat? Tak tu neokouněj a něco mi dones k pití...

Zaklínač - logo

Tak jako Geralt z Rivie bojoval proti monstrům, vládcům, čarodějům a mnoha dalším nebezpečenstvím, tak i vy se vydáte ve hře Zaklínač: Starý svět na cestu zaklínače. Byť se Vám svět může zdát být povědomý, tak nesmíte zapomenout, že je o několik set let mladší, než v dobách Geralta. Díky tomu jsou monstra a svět okolo mnohem divočejší. Stojíte u zrodu pěti škol. Školy Vlka, Gryfa, Medvěda, Kočky a Zmije. Každá škola má jiný způsob tréninku, vědomostí a mutací. Je tedy jen na Vás, abyste si vybrali jednu z pěti škol. Tím začíná vaše cesta Zaklínače za poznáním, ale hlavně slávou a uznáním. 

Příprava hry:

  1. Umístěte herní plán. (Herní plán představuje západní část neznámého kontinentu. Tedy nám známé lokace ze světa Zaklínače.) 
  2. Zamíchejte všechny karty akcí. Vytvořte balíček akcí a umístěte několik karet akcí na herní plán. (Tyto karty slouží k boji, pohybu po mapě a jako životy v soubojích.)
  3. Zamíchejte všechny karty lektvarů. Vytvořený balíček umístěte vedle herního plánu.
  4. Umístěte karty trofejí/vlastností vedle herního plánu.
  5. Nezamíchaný balíček událostí umístěte vedle herního plánu (je číslovaný). 
  6. Zamíchejte dva balíčky průzkumu a umístěte je na herní plán. (Jeden balíček je pro průzkum města a druhý pro divočinu. Tyto karty vytváří malé příběhy.)
  7. Karty a žetony nestvůr roztřídíme podle jejich úrovně (I.-III.). Náhodně vybereme nestvůru pro každou úrověň (obtížnost) a umístíme je. (Ve hře je vždy jedna nestvůra od každé úrovně a můžeme za jejich zabití získat drahocené trofeje.)
  8. Zamícháme balíček bojových karet a umístíme je. (Tyto karty slouží pro boj s nestvůrou. Tvoří její bojové schopnosti a zároveň životy.)
  9. Připravíme mince a kostky. (Mince slouží hlavně jako platidlo za zvysošvání úrovní jednotlivých dovedností. Kostky můžou občas určovat sílu útoku, ale i jak dopadne některý příběh. Hlavně slouží pro kostkový pokr, který můžeme hrát proti hře nebo ostatním hráčům.)
  10. Všem hráčům rozdáme potřebné komponenty pro hru. (Nejzásadnější je deska hráče, na které postupně zvyšujeme úrovně jednotlivých dovedností. Neméně důležité jsou pak i počáteční karty akcí, viz popis výše).

Průběh hry:

Každý hráč musí odehrát celý svůj tah, než hraje další. Tah hráče se dělí na tři fáze. Herní fáze jsou zobrazeny na herním plánu. 

1. Pohyb a akce (fáze I.)

  • Pohyb - můžete se pohnout pouze na sousední propojenou lokaci. Nemůžete nějakou lokaci přeskočit. To, kam se pohnete, určíte pomocí karet. 
  • Akce - využijete akci lokace, nebo můžete hrát kostkový poker s jiným zaklínačem (zaklínači) na stejné lokaci. Tyto akce jsou volitelné.
  • Rozhodnutí - pokud Vám zbývají nějaké karty v ruce, tak můžete opakovat fázi I. Můžete pokračovat do fáze II. (pokud vám došly karty, tak musíte).

2. Boj, meditace a průzkum (fáze II.)

Na začátku fáze II. si musíte vybrat jednu z následujících možností:

  • Boj - můžete jednou bojovat buď proti zaklínači nebo monstru.
  • Meditace - pro zahájení meditace musíte splnit určité podmínky. Meditací získáte kartu trofeje a posunete ukazatel na stupnici trofejí o jedna. 
  • Průzkum - můžete prozkoumat město nebo divočinu, která obklopuje město, kde se právě nacházíte.

3. Dobírání a získávání karet (fáze III.)

Tato fáze se dělí na tři kroky, které se musí odehrát v určeném pořadí:

  1. Můžete vybrat a odhodit libovolný počet karet ze své ruky.
  2. Doberte si karty.
  3. Vyberte si z karet akcí, které jsou odhaleny na herním plánu. Zaplaťte jejich cenu. Maximální počet karet na ruce je sedm.

Konec hry:

Ve chvíli, kdy první hráč získá čtvrtou trofej, tak vítězí a získává veškerou slávu a uznání.

Trofeje lze získat následovně: poražením nestvůry, vítězstvím v souboji s jiným zaklínačem a dosažením 5. úrovně vlastnosti

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Charitativní aukce

Dobročinná dražba: Caylus
Dobročinná dražba: Caylus
Akt. cena: 850
Končí za: 3 hodiny

Všechny tyto aukce >>

Vybíráme z Bazaru

Charlemagne
Charlemagne
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 14 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas