Autor: Screen | 2.10.2023 | 0

Je brzy ráno. Hory září v prvních slunečních paprscích a slunce pozvolna proniká i hlouběji do údolí. V horské chatě už zavládla atmosféra lehkého napětí a nedočkavosti před odchodem na výpravu. Turisté si rychle zavazují své kotníkové boty a balí si batohy. Ti, kteří dobře dbají na svou výstroj a mají všechno pohromadě, můžou dnešní výpravu úspěšně dokončit a večer dostat kýžené vrcholové razítko. A ten, komu nějaká součást výbavy chybí, si ji možná bude moci vypůjčit od kamaráda.
Vítězem celé sezóny se stane ten nejlepší ze všech, tedy ten, který bude mít ve své vrcholové knížce nejvíc razítek.

Karetní hra Mountains prověří vaši paměť, protože během hry je důležité pamatovat si, který z hráčů disponuje jakými součástkami výstroje. Většinou totiž u sebe nemáte všechnu výbavu, kterou potřebujete, a je nutné oslovit s prosbou o zapůjčení toho pravého spoluhráče.

Neobvyklou zajímavostí je používání skutečného razítka i s barvicím polštářkem během hry. Místo standardního počítání bodů na stupnici totiž hráči sbírají razítka do svých „vrcholových knížek“.

Příprava hry:

Mezi hráče se doprostřed stolu umístí plán hor. Zamíchané karty výprav se rozdělí podle obtížnosti do šesti balíčků lícem dolů na vyznačená místa herního plánu. Každý hráč obdrží vrcholovou knížku a osm modrých kamínků, které jsou ve hře platidlem. Podle počtu hráčů se rozdá každému stanovený počet karet se součástmi turistické výstroje a všichni si je při hře drží skrytě. V dosahu se umístí i razítko s polštářkem, zásoba kamínků a dobírací balíček se zbylými kartami výstroje.

Průběh hry:

Hráč, který je na řadě, provede dva kroky svého tahu:

  1. Výběr výpravy. Hráč si vybere jednu z karet výpravy a otočí ji lícem nahoru. Čím vyšší je zvolená obtížnost výpravy, tím více součástí výstroje je k ní zapotřebí, ale samozřejmě tím krásnější je i odměna. Existuje šest stupňů obtížnosti výprav. U těch nejsnadnějších jsou odměnou jen kamínky, u středních obtížností je to kombinace kamínků a razítek a u těžkých výprav je to pořádná porce vrcholových razítek.
  2. Příprava výstroje. Pokud hráč vidí, že nedisponuje všemi potřebnými součástkami výstroje, může požádat některého spoluhráče o zapůjčení. Nejdřív mu vždycky zaplatí kamínek a až pak se zeptá na konkrétní předmět. Pokud ho spoluhráč u sebe opravdu má, nesmí zapírat a kolegovi ho na chvíli půjčí. Ale i když danou věc nemá, stejně si kamínek ponechá. Je možné ptát se v jednom tahu i opakovaně různých spoluhráčů. Pokud jsou na stole před svými majiteli vyloženy všechny potřebné výstrojní součástky, aktivní hráč obdrží stanovenou odměnu.

Po uskutečnění výpravy a případném zinkasování odměn se výstrojní součástky neodhazují (nespotřebují se), ale vracejí se ke svým majitelům. Během hry je přípustné blufování a úmyslné vytváření dojmu, že právě já mám tu část vybavení, která někomu jinému zoufale chybí, nebo naopak že nemám rozhodně nic užitečného.

Při volbě výpravy je možné narazit i na kartu s horskou chatou. V ní lze za kamínky koupit z dobíracího balíčku jeden nový předmět nebo si zaplatit za získání bonusových vrcholových razítek. Obě tyto možnosti má v tu chvíli nejen aktivní hráč, ale nabídky můžou využít všichni, samozřejmě pokud mají dostatek kamínků na zaplacení.

V případě, že během hry někomu kamínky úplně dojdou a ocitne se tak na mizině, může si vzít den volna (tedy jedno kolo nehraje) a za to si vezme tři kamínky ze společné zásoby.

Konec hry:

Hra končí ihned, když se doberou všechny karty z kterýchkoliv dvou balíčků výprav z rozmezí obtížnosti 3 až 5*. Vítězem je hráč, který nasbíral do své vrcholové knížky nejvíc razítek.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Lušťovky
Lušťovky
Akt. cena: 60 Kč
Končí za: 10 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas