Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: Herb | 29.5.2023 | 0
Divoký západ, malé město uprostřed ničeho, daleko od civilizace - místo, kde zákony neplatí, dokud je někdo nevezme do vlastních rukou. Většinou to tady je takový to klidný maloměsto, takový ten zapadákov, kde není slyšet nic jiného než bzukot much, klavír ze saloonu a občas dusání koňských kopit. Ovšem tento neklid se může doslova za vteřinu změnit v ten největší zmatek a boj o holé přežití.
Blood Money je rozšíření Ke hře Legendy západu, které doplňuje jak základní hru, tak veškerá vydaná rozšíření. Základní princip hry se nijak nezměnil, stále jde o open world hru (takový sandbox), kde si ovládáte jednu svou postavu (jde o reálnou historickou postavu z doby divokého západu), získáváte vybavení a jeho prostřednictvím se snažíte získat co nejvíce bodů věhlasu (vítězné body). K zisku bodů věhlasu Vám také pomáhají tři další parciální stupnice (jde o stupnici strážce zákona/psance, stupnici hazardu a nově přidanou příběhovou stupnici).
Příprava hry je velice podobná jako v předchozích rozšířeních, tedy rozložíte plán, určíte si barvy, umístíte příslušné žetony. Hra také nově obsahuje scénáře, které říkají, jak přesně má setup proběhnout, zde vysvětlím standardní postup. Náhodně rozmístíte vybavení do dvou klasických "kamenných" obchodů (podmínkou je, že v každém z nich musí být alespoň jedno jízdní zvíře a alespoň jedna zbraň), zbytek vybavení a tři karty legendárního vybavení dáte do obchodu nově přidaného traveling tradera (pro něj žádné podmínky neplatí). Pak už si jen vyberete postavu, rozdáte úkoly (pokud s nimi hrajete) a vzhůru na dobrodružství. Pokud chcete, nově můžete hru lehce urychlit tím, že každý hráč bude mít v setupu ještě základví fázi příjem (tj. 2 karty, 20$ nebo kartu a 10$ + my máme house rule, že ještě za peníze uděláte jeden volný nákup čehokoliv a kdekoliv, kromě legendárního vybavení).
Průběh hry zůstává v základu nezměněn, stále máte na začátku nějaký svůj příjem (standardně 2 karty/karta+10$/20$) a po té tři akce (normálně). Za akci se můžete pohybovat, dělat akci lokace (nakoupíte si, vezmete si nebo zaplatíte nějaké zdroje za odměnu), případně můžete na hráče zaútočit. Některé činosti vás akci nestojí, pokud jsou v rámci ukončení pohybu. Dále si nově můžeze za akci koupit smlouvu k nějaké lokaci. Tato smlouva má jednorázový efekt, který můžete použít za akci a bodovací efekt, který se automaticky vyhodnotí na konci hry. Nově lze nakupovat u traveling tradera, kde lze nakupovat i legendární vybavení (každé za 40$, pokud není řečeno jinak). Po nakoupení u traveling tradera tento obchod změní svou lokaci (otočíte kartu regionu kam se přemístí a nakupujicí hráč určí přesnou lokaci v tomto regionu). Co se týče soubojů, tak ty probíhají v podstatě v nezměněné podobě, jako v základní hře - tedy jse se na karty, přidají se modifikátory a vyšší karta vyhrává (jediná novinka v blood money je, že se nahradilo několik karet, což lehce pozměnilo modifikátory). Další novinkou je tzv. kostra rizika (risk die), se kterou si můžete jednou za tah jako volnou akci hodit, získat určitý počet zranění/nových příběhových bodů - ať hod dopadne jakkoliv - můžeme si vybrat odměnu 10$ nebo kartu nebo 1 bod pohybu (který se nepovažuje za plnohodnotný pohyb, například s ním nejde vyuřít lokace v rámci pohybu či sbírat předměty). Co se týče příběhových karet, tak ty byly nahrazeny jednou velkou a příbehovými body. Příběhové body vám umožňují doplňovast bandity, hýbat se šerifem anebo získávat jiné body. Co se týče nových příbehových karet, tak každá z nich má 2-3 podmínky (podle karty) a po jejich splnění se karta otáčí, čte se text, a ten se aplikuje na hru. Poslední velkou novinkou jsou karty zranění (injury cards), které si táhnete ve chvíli, kdy máte zranění (wounds) na maximu a získáte další zranění. Karty zranění vás budou omezovat jinými (často horšími) způsoby než klasická zranění snižujicí limit karet (karty zranění jsou podobné jako vážná poranění v Nemesis). Navíc Vám nevyléčené karty zranění často odečítaní body věhlasu na konci hry.
Konec hry se spouští ve chvíli, kdy libovolný hráč dosáhne určeného počtu bodů. Po té se dojede kolo, zahraje se ještě jedno kolo a jde se sčítat (jako v základní hře). Ve sčítání se sečtou body získané během hry, body za žetony věhlasu (ty získáte za úkoly), body věhlasu za strážce zákona/psance, hazard a body věhlasu za vybavení a nově za smlouvy k pozemkům. Po té se odečtou body věhlasu za zranění a nově i za karty zranění. Zbývající zdroje mohou sloužit jako tie breaker, ale my máme house rule o jejich prodeji za vítězné body. Vítěze určí body věhlasu, kdo jich má nejvíc vyhrál (remízy se řeší stejně jako v základní hře).
Shrnutí: Stejně jako základní hra i předchozí rozšíření, tak ani tak hra není pro každého. Její odehrání zabere úplně klidně 3 hodiny a pokud to rozjedete, tak i 6 hodin. Toto rozšíření trochu mění hru na tak trochu survival hru, hlavně díky kartám zranění. Hra je stále house rule friendly (dokonce vám přijde několik nově natištěšných mobilních lokací - původně pro určité scénáře). Hra je ale stále celkem defenzivní, což je trošku škoda, protože boje jsou vždy napínavé a jsou dobře řešené (ale není to nic co by malé house rule nezměnilo-souboj jde i na sousední políčko). Nové příběhové karty hru taky dost zjednoduší a urychlí občas otravnou agengu příběhů. Pokud jste byli zvyklí na legendy západu, kde máte všechno, nevíte, co s penězi a nemusíte v průběhu hry moc měnit taktiky, tak toto rozšíření Vám tento pohled na věc dost změní.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Fallout + Nová Kalifornie + Atomová Pouta + Insert
Akt. cena: 7000 Kč
Končí za: 4 dny