Autor: TomHolub | 9.3.2023 | 0

Rasy Elysejského kvadrantu se sdružily pod společným cílem vybudovat mírové, egalitariánské socio-ekonomické společenství, jehož prosperita a objektivní úspěch se opírá o myšlenku volného sdílení technologií. Jednotlivé rasy podílející se na tomto projektu, byť motivovány odlišně, od altruismusmu a dobrosrdečnosti po oportunismus, závist a strach, však zřetelně vidí, že cesta k úspěchu, tedy k prosazení vlastních zájmů v novém prostředí, je relativně přímočará. Sdílené technologie mají velký dopad na směr vývoje společenství a jen průkopník dostane příležitost otočit kormidlem.

Sidereal Confluence: Trading and Negotiation in the Elysian Quadrant (včetně Remastered Edice z roku 2020) je vyjednávací hra, ve které se hráči postaví do pozice vůdce-vyjednavače-obchodníka jedné z devíti ras. V průběhu hry probíhá mezi rasami obchod a technologické pokroky jednotlivce posouvají dobředu celý kolektiv, každá rasa má však za cíl stát se tou nejvlivnější a nejpřímější cesta ke vlivu je vývoj a sdílení nových technologií. Vyvinutí každé technologie vyžaduje různé suroviny a každá rasa má vlastní ekonomickou mašinérii, která jí umožňuje, obecně řečeno, přeměnit různé suroviny na větší množství jiných surovin. Háček je v tom, že vyprodukované suroviny jsou často nevhodného typu, a zde se dostáváme k srdci hry –⁠ obchodu a vyjednávání, které zahrnuje výměny nejen surovin a lodí, ale i planet, částí ekonomiky a závazných slibů.

Příprava hry:

Příprava ke hraní je přímočará; každý hráč si zvolí rasu a obdrží odpovídající startovní žetony surovin, karty reprezentující jejich ekonomické dovednosti a další schopnosti specifické pro danou rasu. Pro nováčky: Náročnější je, aby hráči, zaprvé, porozuměli, jaké jsou výhody a nedostatky jejich rasy (konkrétně, které suroviny si neumí vyrobit sami a které potřebují pro správné fungování jejich ekonomické mašinérie, a k čemu slouží jejich rasové výhody a jak je využít), aby věděli, čeho se během obchodování mají snažit dosáhnout. Zadruhé, zejména při zapojení nováčků, je vhodné tyto rozdíly probrat, aby každý hráč věděl, jaké příležitosti spočívají v obchodu s ostatními.

Průběh hry:

Hra trvá šest kol. Každé kolo sestává ze tří fází: obchodní, ekonomické a Konfluence.

  • Obchodní fáze: Hráči mají příležitost svobodně obchodovat se svým majetkem. S obchodem musí všechny zúčastněné strany souhlasit a jsou povoleny sliby ("Dej mi kostku nyní a příští kolo ti vrátím dvě."). Nedodržení slibu, byť neúmyslné, se přísně trestá ztrátou vítězných bodů. Časový limit této fáze je dobrovolný a autor hry doporučuje nováčkům limit 10 minut. Mimo obchodní fázi je veškeré vyjednávání pozastaveno.
    Cílem obchodní fáze je získat suroviny užitečné pro následující fáze hry a pro dokončení výzkumů.
  • Ekonomická fáze: Nyní mají hráči možnost aktivovat svou ekonomickou mašinérii, tj. přeměnit vstupní suroviny na hodnotnější směs výstupních. Zde je výrazná asymetrie mezi rasami; každá má rozdílné vstupní i výstupní suroviny, někdy i speciální pravidla pro použití surovin. Mašinérie se během hry rozrůstá a vylepšuje v závislosti na vyzkoumaných technologiích.
  • Konfluence: Všechny technologie, které hráči objevili během tohoto kola, jsou zveřejněny. Hráč-průkopník, který do výzkumu investoval suroviny, takto odemyká nové ekonomické příležitosti i ostatním hráčům, ale za odměnu obdrží proměnlivé množství vítězných bodů.
    Závěrem kola je aukce, ve které mají možnost získat nové zdroje surovin a práva na výzkum nových technologií.

Hra končí v šestém kole ve fázi Konfluence poté, co hráči obrdží bodové odměny za sdílené technologie. Nakonec, každý hráč ke svým vítězným bodům nakonec přičte i bodovou hodnotu surovin, které vlastní. Vyhrává hráč s největším počtem bodů.

Závěr
Sidereal Confluence je vysoce interaktivní, pseudo-kooperativní vyjednávací hra s velmi omezeným vlivem náhody, aukcí a špetkou "engine-buildingu". Pseudo-kooperace spočívá v tom, že úspěchy jednotlivých hráčů přinášejí výhody všem. Proměnlivost při opakovaném hraní je zajištěna nejen volbou rasy a kombinací ras ve hře, ale i hráči a jejich kreativitou při obchodování. Samotná hra trvá zhruba dvě hodiny (počet hráčů délku hry výrazně neovlivní a je dobře regulovatelná zavedením časového limitu pro obchodování), ale vzhledem k tomu, že většina hry probíhá simultánně, se hráčům nedostane příležitost se nudit. Každý hráč zabírá docela dost místa, větší stůl je tedy výhodou.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Iss Vanguard a Stretch Goals- The Lost fleet
Iss Vanguard a Stretch Goals- The Lost fleet
Akt. cena: 3000 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas