Autor: Zeus | 10.1.2023 | 0

Rybaření... Drsný způsob obživy. Ale kromě dřiny nabízí i spoustu úžasných zážitků. A břehy japonských ostrovů jich zajisté nabízí víc, než středoevropské rybníky. Vydejme se proto na bárkách na moře na jih od Japonska, lovme různé ryby a jiné plody moře, pozorujme mořský život a po návratu do přistavu vylepšujme své bárky, aby nám rybaření šlo snáze.

Privátní: namiji.ilustration.ship.1.pngVe hře Namiji, která je jednodušší sestřičkou hry Tokaido, se hráči stávají japonskými rybáři, kteří vyráří na moře na jih od Japonských břehů. Jejich cílem je ulovit co nejvíce ryb a jiných plodů moře a také při své cestě zažít nejvíce zážitků v podobě pozorování majestátních tvorů, jako jsou velryby.

Příprava hry:

Do středu stolu umístěte herní plán, který představuje moře, po kterém se budete plavit, a na kterém jsou pole pro rybolov, pole pro pozorování mořských tvorů a také pole přístavů.

Zamíchejte karty posvátných kamenů (tajné úkoly přinášející hráčům další body pro vítězství) a vytvořte z nich balíček. To samé prověďte s kartami přístavu (obsahují buď body vítězství, nebo vylepšení lodí). Dále zamíchejte 12 žetonů sítí a vytvořte z nich komínek. Žetony ryb otočte lícem dolů a vytvořte z nich tzv. hejno. Jeden náhodný žeton z hejna pak otočte lícem vzhůru. Žetony korýšů (další typ úlovku) vložte do pytlíku. A ještě připravte karty vyhlídek do balíčků podle typu (delfíni, chobotnice, velryby).

Privátní: namiji.game.png

Každý hráč ještě dostane figurku své lodi a související kartu, na které je košík na úlovky (mřížka 3x4 pole), past na korýše, 4 žetony obětin a také pole na žeton rychlosti.

Figurky lodí hráči umístí na startovní přístav, určí, zda budou plout po či proti směru hodinových ručiček a mohou vyplout. Hra končí v okamžiku, kdy celé moře obeplují a zakotví opět ve startovním přístavu.

Průběh hry:

Namiji se hraje na tahy, přičemž na tahu je vždy hráč, jehož loďka je poslední. Ve svém tahu může hráč posunout svou loďku dopředu (vždy ale jen po směru plavby) o tolik polí, kolik sám uzná za vhodné. Nesmí jen skončit na poli, kde je již jiný hráč. Dalším omezením je, že na poli přístavu musí zastavit vždy. Pole přístavů tak tvoří milníky v plavbě, kde se rybáři před vyplutím na další cestu setkávají.

Privátní: namiji.fishing.pngTypy polí na herním plánu:

  • Pole pro rybolov - Hráč si vezme libovolný žeton ryby z hejna a jiný otočí lícem vzhůru. Pak se hráč rozhodne, zda si získaný žeton ponechá (pak ho vloží do pole úlovků na kartu své lodi), nebo úlovek pustí zpět do moře (vrátí žeton lícem vzhůru do hejna)
  • Pole pro nahazování sítí - Hráč otočí vrchní žeton sítí a rozhodne se, zda si úlovek nechá a umístí ho do košíku na kartu své lodi (žeton má rozměr přes 2 pole a musí se do košíku vejít), a nebo úlovek vrátí do moře (žeton vrátí do spodu komínku žetonů sítí).
  • Mělčina - Hráč může postupně vytáhnout z pytlíku korýšů až 5 žetonů korýšů. Získané žetony si umístí na kartu své lodi a za každý získává 1 bod. Ale pozor, pokud při jednom tomto lovu táhne z pytlíku 2 kraby, musí vrátit všechny žetony z tohoto lovu zpět do pytlíku a nezískává nic.
  • Vodní vír - Hráč na tomto poli může vypustit jednu obětinu vodním bohům. Na začátku hry ma na kartě lodi celkem 4 obětiny, a pokud mu všechny zůstanou až do konce, získá 15 záporných bodů. Tento počet se snižuje s každou vypuštěnou obětinou až na nulu, pokud se podaří hráči vypustit všechny 4.
  • Pozorovatelna - Pozorovatelny jsou 3 typů (na velryby, delfíny a chobotnice) a při zastavení se na tomto poli hráč získává kartu dané vyhlídky. Vždy jako první získává kartu s číslem 1 (a přinášejícím 1 bod), při další zastávce na pozorovatelně stejného typu zůskává kartu s číslem 2 atp. Delfíni mají celkem 3 karty, chobotnice 4 karty a velryby karet 5. Po sestavení celé sady již na pozorovatelně stejného typu nesmí hráč zastavovat.
  • Posvátný kámen - Na tomto poli si hráč vezme 2 karty posvátného kamene, které popisují podmínky pro získání dalších bodů a po dobu hry zůstávají tajemstvím daného hráče. Jednu z těchto karet si hráč ponechá a druhou vrátí dospod balíčku.
  • Přístav - Při zakotvení posledního hráči si jeden z nich (dle určitých pravidel) vezme tolik karet přístavu, kolik je hráčů ve hře a jednu navíc. Vybere si z nich jednu kartu, která se mu hodí, a pošle zbytek karet dalšímu hráči v pořadí (opět dle specifických pravidel). Karty jsou dvou typů: jídlo, za které hráč získává rovnou body k vítězství, a vylepšení, které hráči přináší různé bonusy na různých polích (například vylovit 2 ryby při rybolovu, vypustit 2 oběti na vodním víru a podobně).

Konec hry:

Privátní: namiji.fishing.2.pngPartie Namiji končí okamžikem, kdy i poslední loď připluje do startovního (a tedy i cílového) přístavu. Hráč, který připluje do startovního přístavu si vezme žeton rychlosti s nejvyšší hodnotou (první v přístavu získá tedy nejhodnotnější žeton, druhý v pořadí druhý nejhodnotnější atp.)

Hráči odhalí karty postátných kamenů a za každý se splněnými podmínkami získají uvedený počet bodů.

Když někdo nevypustil všechny obětiny, odečte si počet bodů uvedený na kartě lodi.

Hráč s nejvíce body se stává nejlepším rybářem a titul mu zůstane minimálně do příští rybářské sezóny. Při shodě bodů se může o titul podělit i vícero rybářů.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Psí park+rozšíření nové
Psí park+rozšíření nové
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas