Autor: Ondřej Podavka | 14.12.2022 | 0

Tu vládcové světa
na stolce zasedli,
přesvatí bohové,
a přemýšleli:
zda mají Ásové
újmu splatit,
či odplatu budou
všichni bozi nést.

Oštěpem mrštil
do nepřátel Ódin.
Propukla první
bitva ve světě.


Poetická Edda, Vǫluspá (Vědmina věštba) 23‒24.


V nejstarší básni severské mytologie Vǫluspá vypráví vědma příběh o nekonečném boji mocných bohů, nebezpečných tvorů a zapomenutých bytostí. Kdo z nich získá převahu nad ostatními? Přemohou Valkýry Þóra? Přežije Óðin výzvu šejdíře Lokiho?

z pravidel hry


Hra Völuspá je tile placement volně inspirovaný staroseverskou mytologií a písní Vǫluspá. Hráči během hry připojují k již položeným dílkům po jednom dalším a v závislosti na jejich umístění si připisují body. Každý dílek nese podobu jednoho staroseverského božstva (např. Óðina, Þóra, Lokiho) či bytosti (trol, drak) a hodnotu síly 1‒8. Cílem hry je nasbírat co nejvíce bodů.

Příprava hry: 

Hráči umístí na dosah všech skórovací desku a sáček se všemi dílky. Z něj si všichni vezmou po pěti dílcích a jeden další umístí doprostřed stolu. Nakonec si všichni vyberou skórovací žeton a umístí jej na hodnotu 0 na desce.

Průběh hry:

Hráči se střídají v tazích, v každém proběhnou standardně až tři akce:

  1. Hráč přiloží jeden dílek z pěti, které má na ruce, k některému z dílků již umístěných na herní ploše. Pokud řadu či sloupec tvoří sedm dílků, není možné k nim přikládat další. 
  2. Pokud má přiložený dílek nejvyšší hodnotu ze všech dílků v příslušné řadě nebo sloupci, připočte si hráč body v počtu odpovídajícím počtu dílků v řadě, ve sloupci či obou.
  3. Hráč si dobere ze sáčku nový dílek, aby měl na konci tahu znovu pět dílků.

V případě, že hráč nemůže žádný dílek umístit, může místo prvních dvou akcí vyřadit ze hry jeden dílek ze své ruky a místo něj si dobrat nový.

Většina bytostí zobrazených na dílcích má zvláštní schopnost pro přikládání dílků (např. draka lze umístit na některý jiný dílek), nebo vyhodnocování hodnoty dílku (např. Fenri, jehož hodnota odpovídá počtu dílků s Fenrim v řadě či sloupci, vynásobenému čtyřmi).

Konec hry:

Hra končí ve chvíli, kdy jsou položeny všechny dílky. Hráč, který získal během hry nejvíce bodů, se stává vítězem.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Cesta kolem světa za 80 dní
Cesta kolem světa za 80 dní
Akt. cena: 999 Kč
Končí za: 12 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas