Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: Zeus | 18.11.2022 | 0
Nemesis: Lockdown je samostatně hratelným pokračováním hry Nemesis. Oproti svému přechůdci se hra neodehrává ve vesmírné lodi plující vesmírem, ale na tajné základně na Marsu. Stejně jako předchůzce je i Nemesis: Lockdown semi-kooperativní hrou, která přejimá mnohé mechanismy svého předchůdce a přitom přidává nějaké novinky.
Hráči představují různé postavy, přičemž na začátku hry každá postava dostane úkol, který ji zajistí vítězství. Na konci hry se může stát, že hru vyhraje více hráčů, kteří pro vítězství musí splnit svůj úkol a současně i přežít. Mezi úkoly patří například požadavek na smrt jiné postavy, smrt všech ostatních postav nebo například aktivace nějaké místnosti na základně a spousta dalšího.
Příprava začíná rozložením herního plánu, který představuje základnu na Marsu s různými místnostmi, které jsou v každé hře rozmístěny náhodně (místnosti jsou reprezentovány šestiúhelníkovími žetony a náhodně se rozmisťují na pro místnosti určené plochy na herním plánu). Herní plán je oboustranný, přičemž druhá strana je na hraní náročnější než ta první.
Důležitým prvkem je pak sáček s vetřelci, do kterého se vloží žetony vetřelců jako například larvy, dospělé formy a také královna. Také je potřeba připravit spoustu dalších žetonů pro označování různých situací v základně (např. žetony požáru, hluku, poruchy) a dalšího materiálu (kostičky munice, zranění, mrtvol...).
Hráči si pak také připraví své postavy. Na herním plánu umístí svou miniaturu podle toho, kde daná postava začíná. Informace o stavu postavy si budou zaznamenávat na panelu své postavy a vezmou si třeba karty počátečního vybavení (pokud ho jejich postava má). Důležitá část je vylosování si karty úkolu, která každému hráči určí podmínku, za jaké v dané herní partii zvítězí (když k tomu ještě přežijí).
Samotná hra probíhá na kola do okamžiku, kdy je splaněna podmínka pro konec hry. Jednotlivá kola se pak skládají vždy ze 2 fází:
1. fáze hráčů
Na začátku této fáze si všichni hráči doberou karty ze svých balíčků tak, aby měli právě 5 karet. Následně hráč s žetonem začínajícího hráče předá tento žeton hráči po své levici. A pak již hráči odehrají každý svůj první tah. V něm může každý hráč provést 2 akce, nebo se zdržet/pasovat (může dobrovolně nebo i vynuceně, když nemůže provést žádnou akci).
Herní akce:
Důležité je, že každá akce má své náklady, které se platí odhozením požadovaného počtu karet z ruky. Obvykle jsou od 0 do 2 (obyčejný pohyb stojí 1 kartu, obezřetný pohyb karty 2 a podobně).
Když všichni odehrají první tah, začíná ihned kolečko tahu druhého. V něm ale mohou akce hrát pouze hráči, kteří ještě v tomto herním kole nepasovali. A takto se pokračuje, dokud nepasují všichni hráči. Poté následuje hru fáze kola, fáze událostí.
2. fáze událostí
Hlavní částí je posunutí ukazatele času o jedno pole dále, a to může v některých případech vyvolat různé události na základně, jako třeba odpálení nákladních kapslí do vesmíru (včetně postav, které se v nich nacházejí), spuštění autodestrukce základny a podobně.
Následně hráči otočí vrchní kartu údalosti z jejich balíčku a tuto vyhodnotí. Karta určuje, kteří vetřelci se pohnou, a po jejich přesunu ještě popisuje nějaký další efekt, který tato karta na hru má.
Posledním krokem pak je evoluce vetřelců, kdy hráči vylosují náhodně žeton vetřelce z jejich sáčku a podle vylosovaného žetonu provedou různé akce (nižší formy se mění ve vyšší formy, vyšší formy pak ovlivní nějak hru).
Pak již začíná další kolo opět fází hráčů.
Hra končí, pokud ukazatel času dosáhne posledního pole, nebo má opustit pole s žetonem poplachu (to pak na základnu vtrhne záchranné komando a zlikviduje vše, co se hýbe).
Další situace, které ukončí hru, je spuštěná autodestrukce základny, nebo přílišné rozšíření požáru (umístění 13. žetonu požáru na herní plán) nebo přílišné selhání systémů základny (přidání 11. žetonu poruchy na herní plán).
Případně když poslední postava na základně zahyne nebo základnu jinak opustí (přesune se do bazpečí Bunkru, Izolační mísnosti nebo odletí v nákladní kapsli).
Když k libovolné takové situaci dojde, vyhodnotí se tajné úkoly postav, které přežily a ty, které navíc ještě své úkoly splnily, se stávají vítězi hry (může jich skutečně být i víc než jen jedna).
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
DaVinci Code
Akt. cena: 150 Kč
Končí za: 3 dny