Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: Nikephoros | 3.11.2022 | 0
"Slává tomu, kdo dokáže změnit ostatní a sám zůstane nezměněn!"
Tisíc a jedna noc
Crescent Moon je asymetrickou válečnou hrou, která od Vás kromě hráčského umu bude vyžadovat i nemalé diplomatické dovednosti. Čtveřice či pětice hráčů se ocitá na území Abbasidského chalífátu v době 10. století n. l. a soupeří spolu o moc (vyjádřenou obligátními vítěznými body). Historické pozadí je však v tomto případě spíše kulisou, skutečné historické reálie byste zde hledali marně. Jak již napovídá počet hráčů, na Blízkém východě spolu bude zápolit až pět odlišných frakcí. Nejbojovnější z nich je konglomerát nájezdníků vedených Vámi coby warlordem, jehož cílem bude zejména plenění cizích měst a rozdmýchávání četných bitev. Muršídská sekta představuje přesný opak. Vaše role spočívá v plíživém šíření svých myšlenek, které hravě překonají hradby Vašich soupeřů, aniž by došlo k prolití byť jediné kapky krve. Vaší zbraní je uzavírání dočasných spojenectví a zisk z poskytování svých služeb tomu, kdo nabídne nejvíc. Sultán usiluje o celkovou prosperitu v regionu, čehož se snaží dosáhnout budováním osad a měst. Jako jediný také disponuje vlastní nabídkou karet a o jejich ceně vždy rozhoduje pouze panovníkova libovůle. Chalífa se spoléhá na vlastní vojenskou sílu a může se tak stát pomyslným štítem Sultánovy řiše proti nájezdům kočovníků. Na posledním místě zůstává Nomád, který zpravidla stojí mimo hlavní dění, ale za adekvání cenu neváhá komukoliv poskytnout sílu svých žoldáckých jednotek. Nomád je také jedinou frakcí, která zůstává nevyužita při hře čtyř hráčů.
V závislosti na zvoleném scénáři vytvořte z hexových dílků mapu, kterou na kterou následně umístíte komponenty všech zúčastněných frakcí - vojenské jednotky, žoldáky, města, osady a žetony vlivu. Každý z hráčů si podle scénáře do své zásoby vezme určité množství peněz. Posledním krokem je příprava trhu. Ten sestává ze tří částí, které se odlišují svojí cenou - za karty z dálného trhu hráči zaplatí 6 mincí a kapacitu tohoto trhu tvoří čtveřice karet. Střední trh pojme 3 karty s cenou 4 mince za kus. Blízký trh je svojí cenou nejpříznivější (2 mince), avšak nabízí pouze dvojici karet. Mimo hlavní nabídku stojí Sultánův trh, který pojme 3 karty. Finální krok přípravy provede Muršíd, který si z balíčku karet tajně vezme dvě karty, které si buď ponechá nebo je smění za peníze.
Hráči se střídají po zahrání jedné akce. V okamžiku, kdy každý z hráčů odehrál přesně 4 akce, uplyne jeden kalendářní rok. Po uplynutí jednoho roku každý hráč přihlédne ke svým osobním úkolům (např. obsaď určitý hex, zvítěz v určitém množství bitev, měj vliv na určitém počtu hexů, ovládni daný počet měst) a na základě svojí úspěšnosti inkasuje daný počet vítězných bodů. Mějte na paměti, že průběžný stav vítěžných bodů není veřejnou informací! Žetony VB, tak vždy mějte položené lícem dolů. Po udělení bodů dojde k doplnění nabídky trhu. To však platí pouze pro trh základní, nikoliv pro Sultána. Ten svůj trh může doplnit pouze zahráním speciální akce. Crescent Moon lze hrát na 3, případně 4 kalendářní roky. Z toho vyplývá, že každý hráč za celou hru zahraje právě 12 či 16 akcí. Akce všech zúčastněných se dramaticky liší. Pouze Nomád může pronajímat žoldáky (což je zásadní zejména pro Sultána a Muršída, kteří vlastními vojenskými jednotkami nedisponují). Jedině sultán může stavět města atd. Cílem hry je tedy vytvořit funkční ekosystém, kde má každý hráč svoji roli a snaží se uzmout si pro sebe co největší množství vítězných bodů. Toto vše je umocněno již zmíněnými kartami, které mohou dané akce posilovat či Vám umožnit hrát akce zcela nové. Tento prvek je nejvíce patrný při bitvách a soupeření o vliv, kde právě karty zásadně determinují Vaši bojovou sílu. V závěru každého roku také nastává fáze příjmu. Zde se bere v potaz počet měst a osad pod Vaší kontrolou, úrodných a důlních hexů a stejně tak hexů, které jsou pod Vaší vojenskou kontrolou a zároveň je na nich přítomen vliv Sultána.
Po uplynutí třetího (případně čtvrtého) roku dojde k finálnímu bodování. Odhalí se veškeré dosud získané žetony vítězných bodů a ten hráč, jehož součet bodů dosáhl nejvyšší hodnoty se stává vítězem. V případě remízy je pořadí následující: Warlord, Muršíd, Sultán, Chalífa, Nomád. Bodovací podmínky se v průběhu partie u žádné frakce němení, avšak v první roce hry je možno splnit několik bonusových bodovacích podmínek, která Vám napomohou lépe se zorientovat v tom, jak se co nejefektivněji zhostit hraní právě Vaší frakce.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
AMULET - Je to fajn, ale nic pro mě.
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 3 dny