Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: Ondřej Podavka | 7.5.2022 | 0
Osud nejslavnějších národů leží ve Tvých rukou. Přes neustávající hrozbu napadení musíš dobývat nová území, stát v čele vědeckého a kulturního pokroku a provést svůj lid branami věku impéria.
Obávaní protivníci se šikují na obzoru. Tvůj lid je připraven. Vyslyš volání dějin.
z pravidel hry
Bedlivě pozoruj minulost, ony nespočetné proměny vládnoucích mocí, a dokážeš předvídat i budoucnost.
Marcus Aurelius, Hovory k sobě VII,49.
Imperium: Dějiny je asymetrický civilizační deckbuilding zasazený do dávné minulosti. Hráči stojí v čele jednoho z osmi převážně starověkých národů, které mají provést přerodem z barbarství v říši ‒ v průběhu hry rozšiřují ovládané území, podrobují jiné národy, uskutečňují vědecký a kulturní pokrok a napomáhají rostoucímu věhlasu svého národa; zároveň jsou nuceni potlačovat případné nepokoje. Hráč, který vybuduje nejmocnější impérium, se stane vítězem.
Každý národ ve hře má přidělený vlastní balíček karet, z nichž většina je pro daný národ unikátní. Hráči si jeden z nich vyberou a dále si vezmou stavovou kartu, po třech žetonech materiálu a populace, jeden žeton rozvoje, tři žetony akcí a pět žetonů vyčerpání. Karty si hráči rozmístí následovně: před sebe si položí kartu mocnosti a nad ní umístí kartu přerodu. Na kartu přerodu položí lícem dolů zamíchané karty národa, vedle nich umístí karty budování. Vedle karty mocnosti umístí dobírací balíček tvořený ostatními kartami, z nějž si do začátku dobere pět karet, a stavovou kartu otočenou stranou „barbaři“ vzhůru; na ni umístí žetony akcí a vyčerpání.
Dále je třeba připravit společné karty. Z nich se v případě počtu hráčů menšího než čtyři některé vyřadí ze hry a zbylé se poté rozmístí podél ukazatele nabídky k příslušným sekcím: karty nepokojů, karta Král králů (stranou A vzhůru), na niž se umístí lícem dolů karty věhlasu, a dále podle počtu hráčů 6‒8 karet území, necivilizovaných karet a civilizovaných karet (lícem dolů). Z balíčků území, necivilizovaných a civilizovaných karet se otočí vrchní karta. Ostatní společné karty (včetně karet poddaných, které nemají vlastní balíček) utvoří hlavní balíček, z nějž se otočí dvě karty. Karty otočené lícem vzhůru tvoří nabídku. Pod každou necivilizovanou a civilizovanou kartu a kartu poddaných v nabídce se umístí karta nepokojů a na každou civilizovanou kartu se umístí jeden žeton rozvoje. Nakonec se napravo od začínajícího hráče umístí karta slunovratu.
Hráči se střídají v tazích. V každém tahu má hráč na výběr jeden z následujících tří úkonů:
Poté hráč vždy provede úklid, při němž provede následující kroky: 1. Umístí žeton rozvoje na některou z karet v nabídce, 2. Vrátí žetony akcí a vyčerpání na svoji stavovou kartu, 3. Odhodí libovolný počet karet z ruky a 4. Dobere si z dobíracího balíčku karty do limitu 5 karet v ruce.
Pokud si hráč potřebuje dobrat alespoň jednu kartu ve chvíli, kdy je dobírací balíček prázdný, přesune vrchní kartu z balíčku národa na odhazovací balíček, který následně zamíchá a utvoří z něj nový dobírací balíček. Poté, co takto dobere všechny karty národa, přidá na odhazovací balíček kartu přerodu a otočí svou stavovou kartu stranou „říše“ vzhůru. Od té doby při obnovování dobíracího balíčku přimíchává vybranou kartu budování po zaplacení její ceny.
Poté, co hráč dokončí svůj tah, pokračuje další hráč. Až svůj tah provedou všichni hráči, provedou hráči efekty uvedené výrazem slunovrat. Tím kolo končí a poté začíná kolo další.
Pozn.: Karty věhlasu hráči získávají v důsledku efektu některých karet. Po jejich dobrání spouští tento efekt vyhodnocení karty Král králů. Karty nepokojů hráči přicházejí na ruku nejčastěji, když získávají karty z nabídky nikoli průlomem, ale efektem nárokuj si. V takovém případě si hráči berou kartu v nabídce i s případnou kartou nepokoje zasunutou pod ní. Doplní-li se místo vybrané karty do nabídky necivilizovaná nebo civilizovaná karta či karta poddaných, vsune se pod ni opět karta nepokoje.
Hra končí buď kolapsem, nebo bodováním. Ke kolapsu dochází ve chvíli, kdy jsou dobrány všechny karty z balíčku nepokojů. V tu chvíli hra okamžitě končí a vítězí hráč s nejméně kartami nepokojů. Bodování nastává poté, co je splněna alespoň jedna z následujících podmínek:
Hráči dokončí aktuální kolo a odehrají ještě poslední závěrečné kolo (včetně fáze slunovrat). Nakonec sečtou body uvedené na jednotlivých kartách a hráč s nejvíce body se stává vítězem.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Atmosfear (aka Nightmare) (AJ)
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 9 dnů