Autor: Sanajeh | 30.3.2022 | 0

Krvavý měsíc stoupá po noční obloze a uvrhává město Yharnam do šílenství a chaosu. Lovci mají dnešní noci za úkol očistit město od nakažených obětí moru. Pokud se opozdí nebo svůj úkol nesplní, Yharnam podlehne šílenství a smrti. Měsíc je blízko. Bude to dlouhý lov.

Bloodborne: desková hra je temná a náročná kooperativní hra, ve které musí 1 – 4 hráči představující lovce prozkoumat město Yharnam a probojovat si cestu mezi bestiemi, monstry a posedlými měšťany, aby přežili noc a vymítili zdroj šílenství, které ho pohlcuje. Hra obsahuje 4 různé kampaně napříč celým gotickým městem Yharnam. V průběhu kampaně budou lovci získávat na zručnosti a síle a hráči odhalí jedinečný příbě - pokud ovšem přežijí dostatečně dlouho. Velmi důležitá je taktika, která pomůže překonat množství nepřátel, kteří budou stát v cestě.

Příprava hry:

Každý hráč si vybere postavu - lovce. Všichni lovci disponují unikátními trikovými zbraněmi, takže je na každém, který typ zbroje mu bude vyhovovat. Dále se vezme 12 kusů karet základních dovedností (vytrvalost, síla, obratnost a vitalita), které si může v průběhu hry vylepšovat. Každá kampaň (rozdělená na 3 kapitoly) má svůj specifický příběh a nepřátele, které se v ní budou vyskytovat. Mapové dílky pro každou kampaň a monstra, kterým budete čelit, jsou uvedena vždy na kartě přípravy dané kapitoly kampaně.

Průběh hry:

Lovci se poté střídají v tazích (pořadí není předem určeno, vzhledem k tomu, že se jedná o kooperativní hru, tak zaleží na samotných hráčích v jakém pořadí budou každé kolo hrát) a snaží se plnit úkoly, které jim dává příběh. Většinou se jedná o zabíjení monster, pátrání po podezřelých osobách, či hledání různých předmětů.

Každý tah lovce začíná tím, že si daný hráč dolízne ze svých 12 karet dovedností tak, aby měl před sebou 3. Tyto 3 karty mu budou sloužit k provádění akcí a to tak, že kartu jednoduše vezme a odhodí na odhazovací balíček (výjimkou je útok, kdy se kartička neodhazuje, ale umisťuje do panelu trikové zbraně a následně se vyhodnotí útok).

Hráč má na výběr z nasledujících akcí:

  • pohyb (o maximalně 2 pole),
  • interakce (s předměty na mapě),
  • přeměna trikové zbraně (má-li hráč všechny sloty útoku na trikové zbrani zaplněné, musí ji přeměnit, abych sloty vyprazdnil a mohl dále útočit),
  • návštěva Lovcova snu (zde hráči vylepšují svůj balíček dovedností, zotavují se ze zranění, které utrpěli a obnovují svoje trikvé zbraně)
  • a již zmíněný útok.

Útok může vyvolat jak lovec (stojí-li jednoduše na poli s nepřitelem, tak může zaútočit), tak i nepřítel. Monstra, kterým budete ve hře čelit, totiž jen tak znuděně nečekají na jednom políčku na vaši návštěvu, ale mají hned 2 možnosti pohybu. Jeji hlavním pohybem je tzv. aktivace, která probíhá na konci tahu každého lovce a spočívá v tom, že se všechna nepřátelská monstra v dosahu alespoň jednoho mapového dílu od hráče, který byl právě na tahu, posunou o 1 pole k němu. Pokud by se při této aktivaci monstra dostala na pole právě s tímto lovcem, zaútočí na něj. Specifickým pohybem těchto nestvůr je pronásledovaní, které vzniká v případě, kdy lovec během akce pohyb opustí mapový díl nebo pole, na kterém se nachází nepřítel. Ten se okamžitě, co lovec pohyb dokončí, stejně jako u aktivace, posune o 1 pole blíže k němu, avšak bez útočení, i když má tu možnost.

Souboj probíhá vždy stejně, ať už je vyvolán jednou, nebo druhou stranou. Lovec vybere jednu ze svých 3 karet dovedností a umístí ji do volného slotu trikové zbraně - tím vlastně vybírá útok, který chce použít. Poté, co útok vybere, otočí se kartička nepřítele, která říká, jaký útok použije nepřítel. Následně se oba útoky včetně efektu na kartičce dovednosti vyhodnotí. V případě zabití monstra, získá lovec ozvěnu krve, za kterou může nakoupit v Lovcově snu vylepšení. Zabití hráče není žádná tragédie, hra nekončí, lovec je pouze umístěn do Lovcova snu a příchází o všechny nasbírané předměty a ozvěny krve.

Konec hry: 

Možná se tedy ptáte, jak můžou vlastně hráči prohrát? Je to velmi jednoduché. Ve hře je něco jako časomíra (žeton pohybující se po políčkách). Tento žeton je posunut o jedno pole pokaždé, když je kolo ukončeno (každý hráč odehrál svůj tah), nebo po každé návštěvě Lovcova snu (ať už dobrovolné, nebo nedobrovolné). V praxi to znamená, že pokud jsou v jednom kole zabiti všichni 4 hráči, žeton se může posunout až o 5 polí, kterých je všehovšudy 16... A zemřít v této hře není nic složitého.

Na druhou stranu je hra úspěšně dokončena, pokud stihnou v časovém limitu hráči splnit všechny úkoly, které daná kapitola zadává.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

MIND MGMT: Hra o psychické špionáži
MIND MGMT: Hra o psychické špionáži
Akt. cena: 900 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas