Autor: FerryTaz | 18.3.2022 | 0

3...2...1...START!!! Ano, dámy a pánové, a ihned po startu se perou o první místo závodníci Steel Jacket s Crusherem, v těsném závěsu je za nimi Hover, o čtrtou příčku se perou Twister se Swiftym a Jackala kvuli častým poruchám na vozidle není nikde vidět vůbec!

V kůži zběsilých závodníků budete ve hře Scrap Racer učastníky nejrychlejších, nejkrkolomnějších, ba přímo nejšílenějších závodů galaxie! Jelikož stroje jsou postaveny z různých šrotových součástek, možná jsou rychlé, jemonže všechny jsou náchylné na nespočet poruch. Od banálních až po katastrofické. Odvaha, promyšlená taktika i šťastné hody kostkami, příznivé karty... To vše se Ti musí sejít, chceš li se stát vítězem tohoto závodu chaosu. Závod se jede na 3 kola, ale pozor... Ne vždy se vítězem stává ten jezdec, který jako první projede potřetí přes cílovou čáru. Pokud totiž hráči dohrávají a jeden z nich za cílovou čarou ujede delší vzdálenost, než první hráč, tak se stane vítězem právě on!

Příprava hry:

Hráči postaví trať dle přiloženého návodu (trať lze postavit různě, viz obrázky). Na trať rozloží bonusové spínače, rozdělí karty poruch dle rubové strany karet (kostky s čísly 1 a 2, kostky s čísly 3 a 4, kostky s čísly 5 a 6), zamíchají si i karty cílové, dají si na stranu cílové odznaky, bonusové karty a bonusové spínače. Poté si z desek rozlosují závodníky (tito závodníci mají každý svou speciální vlastnost), nejmladšímu hráči se přidělí obrázek začínajícího hráče a závod může začít!

Průběh hry:

Ve hře je 6 kostek. Začíná nejmladší hráč. Filip hází nejprve jednou kostkou (hodí 3), pokračuje v házení, hodí druhou kostkou (hodí 5), další kostkou hodí 2, rozhodne se riskovat a čtvrtou kostkou hodí 6. Rozhodne se ukončit svůj tah a sečte 3+5+2+6=16. Posune tedy svého závodníka o 16 políček. Dále Hraje druhý hráč Martin. Hází první kostkou, hodí 5, druhou hodí 2, třetí hodí znovu 2 = dochází k poruše! Vezme si tedy jeden bonusový spínač, umístí ho na desku k bonusovým spínačům a kartu z hromádky poruch s kostkami 1 a 2. Porucha není tak závažná a karta ho posouvá o 3 políčka vpřed. Další hráč hráč Kamil hodí na kostkách 3,5 a 6. Posune závodníka o 14 polí a jeho tah končí na destičce urychlovacího modulu. Ten si vezme a přidá ho na svou destičku.

Takto to jde dále, dokud jeden z hráčů neprojede cílovou čarou. Poté si vezme jeden žeton cílového odznaku, umístí ho na svou kartu, aby bylo poznat, že má za sebou již jedno kolo, a otočí cílovou kartu. Ostatní hráči se řídí pokyny na kartě, např. poslední a předposlední závodník se smí posunout o 3 pole. Martinovi se zatím poruchami podařilo nasbírat 3 bonusové spínače, ty odevzdá na hromádku spínačů a vezme si urychlovací kartu. Podívá se na bonus, že může poskočit o 7 polí a rozhodne se tuto kartu prozatím nevyužít a nechat si ji až do závěru závodu. Kamil dalším hodem hodí 3,6,1 a 1, ale rozhodne se využít urychlovací modul, že na jedné kostce smí navýšit/snížit číslo o 1, navýší tedy jednu 1 na 2, aby nedošlo k poruše, a posune závodníka o 3+6+1+2=12 polí (ale musí zahodit tento urychlovací modul).

Párkrát se mohlo stát, že se na jednom poli ocitli dva jezdci. V tomto případě dochází na duel. Martin hodí kostkou 1 a Filip hodí kostkou 4, Filip je vítězem duelu a posune svého jezdce o jedno pole před Martina.

Pár dalších specifik:

  • Urychlovací moduly mají 3 funkce: Jeden umožňuje hodit znovu jednou kostkou, druhý sníží/zvýší číslo na kostce o 1 a třetí dovolí kostkou úplně otočit na opačnou stranu, takže z 1 otočením na opačnou stranu získáte číslo 6.
  • Karty nehod se liší dle padnutých stejných čísel na kostkách. Nehody 1 a 2 jsou banální nehody, většinou vás buď posunou o 2 až max. 5, nebo o hodnotu, co hodíte na dvou kostkách. Nehody 3 a 4 jsou střední, karty vás posouvají od 0 do 3 bodů, ale mohou vás také donutit již couvat o pár bodů. Nehody 5 a 6 jsou už natolik závažné, že vás donutí couvat více, nebo můžete dokonce ztratit svou pozici. 
  • Bonusové karty mají následující charakter: Hráči se smí posunout o 3,5,7 polí. Mohou se posunout na nejbližší pole rovinky (zelené), nebo pole zatáčky (modré). Nebo mohou dohnat závodníka před nimi!
  • Cílové karty posouvají např. posledního hráče o 7 políček, posledního a předposledního o 5, každý kromě 1. se posune o 2 políčka nebo každý kromě 1. a 2. o 3 políčka. 

Hra je velmi jednoduchá a po pár projetých kolech snadná na pochopení. Občas se vyplatí riskovat a občas držet se zpátky. Důležité je, aby si hráči ohlídali konečné pořadí v cíli, a určili vítězem toho jezdce, který projel 3 kola a urazil nejdelší vzdálenost za cílovou pásku. 

Speciální schopnosti závodníků:

  • Steel Jacket: jestliže závodník při svém tahu dojde na pole rovinky (zelené), posune se vpřed o 1 další pole. 
  • Twister: pokud závodník během svého tahu předjel alespoň jednoho protihráče, posune se vpřed o 1 další políčko. 
  • Jackal: Tento závodník automaticky zvítězí v každém duelu a posouvá se vždy o 2 pole vpřed namísto jednoho.
  • Swifty: pokud závodník dokončí svůj tah na zatáčce (modrá), posune se vpřed o jedno políčko - ale pouze jednou během jednoho tahu. 
  • Crusher: Pokud závodník během svého tahu předjel alespoň jednoho protihráče, hráč si smí vzít jeden bonusový spínač. 
  • Hover: tento závodník potřebuje sbírat pouze 2 bonusové spínače na získávání bonusových karet (jeden má totiž stále zapnutý). 

Konec hry:

Nastíněný postup jde stále dále, dokud hra neskončí po projetí třetího kola jedním z hráčů s tím, že pokud to je hráč, který začínal, tak ostatní hráči ještě dojíždějí kolo a mohou ještě v cíli urazit delší vzdálenost, než první hráč, který projel cílem. 

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Kdo umyje nádobí
Akt. cena: 150 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas