Autor: Nikephoros | 18.8.2021 | 0

„Nesmím se bát. Strach zabíjí myšlení. Strach je malá smrt přinášející naprosté vyhlazení. Budu svému strachu čelit. Dovolím mu, aby prošel kolem mne a skrze mne. A až projde a zmizí, otočím se a podívám se, kudy šel. Tam, kam strach odešel, nic nezůstane. Zůstanu pouze já.“

 

Svět Arrakis (též známý jako Duna) je třetí planetou soustavy Canopus. Jde o nejsušší ze všech obyvatelných planet Impéria, přičemž povrchová voda se zde prakticky nevyskytuje. Většinu povrchu planety tak tvoří písečné pouště. V těchto pustinách se však nachází Melanž – houbovitá látka obecně označovaná jako „koření“. Užívání této substance prodlužuje lidský život, zvyšuje fyzickou kondici a stejně tak rozvíjí i psychické dovednosti. Z těchto důvodů je koření hojně vyhledáváno především předními šlechtickými rody, sesterstvem Bene Gesserit a navigátory Kosmické gildy pro co nejbezpečnější putování vesmírem.

Hra Duna: Impérium má ambice svoje hráče přenést právě na pouštní planetu Arrakis, kde se v rolích jednotlivých velkorodů pokusí navázat spojenectví s domorodými obyvateli i galaktickými frakcemi, ale především získat kontrolu nad samotnou Dunou – protože ten kdo ovládá koření, ovládá celý vesmír.

Příprava hry:

 

Zaprvé je třeba na herní plán umístit čtyři žetony vítězných bodů – konkrétně na vrchol každé bodovací stupnice jednotlivých herních frakcí (Fremeni, Bene Gesserit, Kosmická gilda a Imperátor). Dále na políčko Mentat v horní části plánu umístíme figurku mentata a na vedlejší pole Mistr Meče každý ze zúčastněných hráčů umístí jednoho ze svých agentů (kterého si bude moci v průběhu partie najmout). Ve spodní části herního plánu je oblast vyhrazená pro balíček střetů – tento balíček sestává z jednotlivých karet střetů, které jsou rozděleny do tří úrovní. Pro sestavení balíčku je třeba dodržet následující posloupnost: čtyři karty střetu 3. úrovně (tato čtveřice karet je vždy totožná, byť náhodně zamíchaná), na které dále položíme pět náhodně namíchaných karet 2. úrovně a celý balíček uzavřeme jednou náhodně vybranou kartou střetu 1. úrovně. Tuto kartu můžeme ihned odhalit, protože představuje odměny, které mohou hráči v prvním kole získat za účast v boji.

Druhým krokem v přípravě hry je vytvoření nabídky karet. Tato nabídka se dělí na tzv. stálou nabídku a karty Impéria. Stálá nabídka sestává z karet Koření musí proudit, Spojenci z Arrakisu a Zakřivený prostor. Všechny kopie těchto karet je tedy třeba umístit poblíž herního plánu a vytvořit z nich trojici dobíracích balíčků. Ostatní karty Impéria zamícháme a vytvoříme nabídku pěti karet (tento počet je vždy stejný a nijak se neodvíjí od počtu hráčů). Přípravu karet završuje vytvoření dobíracího balíčku Intrik vytvořený ze všech takto označených karet. Pokud se partie účastní pouze dva anebo jeden hráč, je také potřeba využít i balíček virtuálního protivníka – rodu Hagal.

Jednotliví hráči si mezi sebou určí, za které šlechtické rody budou hrát a podle osobních preferencí zvolí barvu svých hráčských komponent. Nejdříve umístí jeden ze svých dřevěných válců na počítadlo vítězných bodů (při hře čtyř hráčů na políčko „1“, při jakémkoli jiném počtu hráčů se musí spokojit s obligátní nulou). Na každou ze čtyř stupnic frakcí umístí jednu ze svých dřevěných kostiček. Tři další kostičky umístí do svojí pevnosti (jedno z kruhových polí v bojové oblasti herního plánu) společně s počítadlem bojové síly. Veškeré další zbývající komponenty si ponechají na kartě svého rodu (jmenovitě se jedná o jeden dřevěný válec, dva agenty, trojici praporů a devět kostiček). Každý hráč také obdrží identický startovní balíček deseti karet (na první pohled lze tyto karty rozeznat skrze piktogram v levém horním rohu karty). Každý z hráčů také získá jeden startovní žeton vody.

Finálním krokem přípravy je vytvoření zásoby zbylých žetonů vody, koření a solárů. Po náhodném přidělení žetonu prvního hráče již není problém pustit se do hry.

Průběh hry:

 

Jednotlivá herní kola jsou rozdělena do pěti fází – první z nich „Zahájení kola“ sestává z prostého dobrání pěti karet z dobíracích balíčků jednotlivých hráčů. Fáze „Tahy hráčů“ pak představuje stěžejní část celé hratelnosti. V této části hry se hráči střídají v jednotlivých tazích, přičemž vždy zahrají jednu ze svých karet, která jim umožní vstoupit na určitý typ polí na herním plánu, případně jim může poskytnout i další výhody, které lze vyhodnotit před anebo po vstupu na zvolené herní pole. Pokud hráč který je na tahu již nemá dostupné agenty (či je v rámci daného kola už využít nechce), dochází u tohoto hráče k tzv. odhalení. Odhalení sestává z odkrytí všech zbývajících karet na ruce a využití všech jejich bonusů, které se při fázi odhalení mohou uplatnit. Zpravidla takto hráči získávají vliv, který mohou směnit za karty ze stálé či Imperiální nabídky. Po odhalení již daný hráč žádné akce nevykonává a pouze čeká, až dojde k odhalení i u všech ostatních hráčů. Stane-li se tak, přichází fáze „Boj“.

Boj je zdánlivě banální částí hry, kdy se pouze porovnává bojová síla jednotlivých hráčů (tedy kostičky, které byly v daném kole hráči vyslány do boje + symboly mečů získané během odhalení). V této fázi však do hry vstupují i rudé karty intrik a s nimi i řada zvratů a nečekaných vyústění Vašich bojových plánů. Poté, co žádný z hráčů již nemůže (anebo nechce) zahrát další kartu intrik, dojde k přidělení odměn v závislosti na kartě střetu a pořadí zúčastněných hráčů. Nehledě na vítězství či prohru se všechny kostičky účastnící se boje vrací do hráčské zásoby a je odhalena nová karta střetu pro nadcházející kolo. Fáze „Tvůrci“ je čistě administrativní a sestává z přidělení bonusového koření na taková těžební políčka, na jaká v daném kole nevstoupil žádný z hráčů. Závěrečné „Vyhodnocení kola“ pak představuje prosté odstranění jednotlivých agentů z herního plánu a jejich návrat do zásoby hráčů společně s předáním žetonu prvního hráče po směru hodinových ručiček.

Konec hry:

 

V průběhu jednotlivých herních kol získávají hráči díky vítězstvím ve střetech, zvyšování reputací u jednotlivých frakcí, nákupu karet Koření musí proudit a hraním karet intrik vítězné body. Pokud se některému z nich povede takto získat deset vítězných bodů, hra nekončí okamžitě, ale dohraje se stávající kolo (včetně bojové fáze) a teprve poté dojde k určení vítěze. Pokud dojde k remíze, rozhoduje množství koření, solárů a vody. Alternativní cestou k ukončení hry je dobrání poslední karty z balíčku střetů. V takovém případě vítězí ten hráč, kterému se doposud podařilo nashromáždit nejvyšší množství vítězných bodů.

 

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

6 Siege - alt. operátor Lesion figurka+karta
6 Siege - alt. operátor Lesion figurka+karta
Akt. cena: 99 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas