Autor: martinsun | 17.12.2019 | 0
Půjdeme ještě kousek. Tam za tou zatáčkou je další osada, ve které nabereme čerstvé zásoby. Už bychom měli vidět kouř z jejich komínů... Něco je špatně. Velmi špatně! Ta strž tu nebyla. Co tu všude dělají ty zatracené liány? A proč se nám omotávají kolem našich těl??? Je to past, utíkejme! Na ostrově nejsme sami… je živý!
Ve hře Spirit Island hráči hrají za mocné duchy ostrova, kteří se snaží chránit svůj ostrov před agresivními nájezdníky. Jedná se o kooperativní hru, ve které je cílem eliminovat všechny osadníky, kteří se nacházejí na ostrově. Hráči zvítězí, pokud se jim to povede. Naopak prohrají, pokud ostrov podlehne zkáze způsobenou drancováním ostrova osadníky, padne jakýkoliv duch ostrova nebo uběhne všechen čas vyměřený kartami útočníků.
Příprava hry:
Každý hráč si vybere část ostrova, na které bude začínat. Jednotlivé části se pak složí do jednoho většího celku. Dále se nachystá deska útočníků, na kterou se položí karty útočníků, žetony a karty strachu a žetony a karty zkázy. Každý hráč si vybere jednoho ducha ostrova, za kterého bude hrát. Vezme si desku, na které jsou popsány akce specifické pro daného ducha. Zvolí si barvu žetonů, které umístí na desku na stupnici přítomnosti. Do ruky si vezme 4 karty daného ducha ostrova.
Průběh hry:
Každé herní kolo proběhnou následující fáze:
- Fáze duchů ostrova:
- Růst: Hráči dobírají karty ze svého odhazovacího balíčku, získávají nové karty moci a rozšiřují svoji přítomnost po ostrově. Každý duch má část růstu rozdělenou do 3 sekcí. Každá sekce je pro každého ducha jiná (rozdílné je rozložení akcí rozšiřování přítomnosti, zisk energie, dobírání karet moci a navrácení karet do ruky).
- Zisk energie: Každý hráč získává tolik energie, kolik mu ukazuje číslo na daném odkrytém poli na stupnici své přítomnosti. Stupnice přítomnosti je rozdělena do dvou řad. Vrchní řada je zaměřena na zisk energie a spodní na množství karet moci, které hráč může v daném kole hrát. Při umísťování žetonů přítomnosti v kroku růstu berou hráči žetony ze své stupnice přítomnosti - tím si zvyšují zisk energie a množství karet, se kterými budou moci dále hrát.
- Karty moci: Posledním krokem je výběr karet moci, které hráč bude v daném kole hrát. Za vybrané karty musí zaplatit energii, kterou předtím nashromáždil. Kolik energie je potřeba, je uvedeno na každé kartě moci. Každá z karet moci obsahuje speciální symbol živlů, který umožňuje spustit vrozené vlastností duchů ostrova (uvedené na deskách). Symbol na kartě platí pro celé dané kolo a nespotřebává se - jeden symbol je možné využít na všechny akce, které jej vyžadují.
- Fáze rychlých efektů moci: V této fázi hráči odehrají všechny vyložené karty moci, které jsou označeny symbolem rychlého efektu, nebo rychlé vrozené vlastnosti duchů ostrova, které splňují podmínky zahrání. Každá karta může být odehrána pouze jednou a pokud není odehrána v této fázi, již se k ní nelze vrátit v následné fázi pomalých efektů moci.
- Fáze útočníků: I tato fáze obsahuje několik postupných kroků, které jsou popořadě kontrolovány (a za splněných podmínek i vykonávány), přičemž drancování, budování a průzkum se spouštějí pouze na terénech udaných kartou terénu, která se nachází na poli příslušné akce. Tyto karty se v průběhu hry přesouvají a útočníci tak jednotlivé záškodnické akce provádějí pokaždé jinde.
- Zkáza: Pokud je otočena karta zkázy, ta se (v podobě žetonů) nezvratně šíří po ostrově.
- Strach: Pokud duchové ostrova vyvolali dostatek strachu v nájezdnících a získali v průběhu hry kartu strachu (je položena na desce), otáčí kartu strachu a okamžitě plní její efekt. S více získanými a odehranými kartami strachu se zvedá i jejich účinnost a jsou pro nájezdníky daleko více devastující.
- Drancování: Při drancování útočníci začínají plundrovat ostrov. Nejprve každé území utrpí jeden bod poškození za každého průzkumníka, dva za každou vesnici a 3 za každé město. V případě, že útočníci způsobili alespoň dva body poškození, umístí se na dané území žeton zkázy (a za každý se případně odstraní jeden žeton přítomnosti duchů na území). Útok směřuje i na Dahany (domorodé obyvatele), kteří se nacházejí na daném území. Pokud utrpí dvě zranění, je Dahan odstraněn z desky. Poté přeživší Dahani způsobují dvě zranění útočníkům každý. Město má tři životy, vesnice dva a průzkumník jedem. Všechna utržená zranění, která nezpůsobila odstranění z desky, jsou na konci kola vyléčena.
- Budování: Útočníci staví na všech územích, na kterých jsou přítomni: pokud je na území pouze průzkumník, je zde postavena vesnice. Pokud zde již vesnice stojí, je zde postaveno město. Pokud zde jsou města i vesnice, přidávají se na střídačku města a vesnice.
- Průzkum: Při průzkumu útočníci vysílají své zvědy do oblasti daných kartou průzkumu. Aby tam mohli útočníci dojít, musí mít na tomto/sousedním území přítomno město nebo vesnici, případně takové území musí ležet na pobřeží.
- Posun karet útočníků: Na konci fáze útočníků se všechny karty útočníků posunují o 1 doleva. To znamená, že se odstraní karta drancování a na její místo se posouvá karta budování. Na místo budování se přesouvá karta, která byla na pozici průzkumu. A pro průzkum se otáčí karta nová.
- Fáze pomalých efektů moci: Hráči v této fázi odehrají všechny karty s pomalými efekty moci a vrozené pomalé vlastnosti.
- Fáze úklidu: Všechny odehrané karty se odhodí do odkládacích balíčků příslušného ducha ostrova. Spotřebovaná energie se vrací do společné zásoby. Všechna zranění a poškození jednotek (Dahanů, měst a vesnic) jsou vyléčena a může začít další kolo.
Konec hry:
Hráči zvítězí, pokud se jim podaří eliminovat patřičné jednotky útočníků na mapě. Které jednotky to jsou, záleží na úrovni strachu, která je v dané chvíli aktivní (první úroveň: všechny, druhá: města a vesnice, třetí: města). Útočníci zvítězí, pokud je eliminován jakýkoliv z duchů ostrova, dojde zásoba žetonů zkázy, případně dojdou karty průzkumu, které používají útočníci.
Solo mód a scénáře: K dispozici je i sólo mód pro jednoho hráče. A dále jednotlivé scénáře, které místo anonymních nájezdníků dosazují jednotlivé národy. Každý národ má jinou speciální vlastnost, kterou při dobývání ostrova používá. Tím se zvyšuje obtížnost, ale i variabilita celé hry.
Sdílet s přáteli:
Komentáře
Zatím nebyl přidán žádný komentář...